כל הזמן חולה

סלינוש

New member
כל הזמן חולה

לא יודעת אם זה המקום אבל שיהיה: בשנתיים האחרונות הפכתי לחולנית במיוחד (פיזית, מנטלית אני כבר מזמן...), ואני כבר מרגישה כל כך חסרת אונים. בכל שבוע אני חוטפת מחלה חדשה, (אבל ממש כל שבוע, אני לא מגזימה), ואני מוצאת את עצמי בתוך מעגל מטורף של חולי, 95 אחוז מהזמן. שמתי לב שזה מתבטא הרבה בוירוסים ומטרדים שקשורים במערכת העיכול (בחילות, הקאות, שלשולים, כאבי קיבה חזקים), ואם במערכת הנשימה - כלומר נזלות, כאבי אוזניים וגרון, שיעול, ליחה וכו' (אני עדיין סוחבת שאריות של דלקת גרון שהתווסף לה חום גבוה, ועכשיו שיעול מטריד במיוחד..), חוץ מאלה, גם פעמיים בהפרש של מספר חודשים היה לי ורטיגו (עם חום, כל פעם שבוע במיטה..). בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה שממש שבוע אחר שבוע אני חולה, בדרך כלל עם חום, סמרטוטית ואומללה. בדיקות דם לא הראו שום דבר חריג. ראוי לציין שאני אדם לא הכי פשוט, עם דיכאון, חרדות, הפרעות אכילה, קצת אשיות גבולית, ככה שהמצב הנפשי שלי לא מעולה. ולא פעם יוצא לי לחשוב שמא החולשה והקשיים הפיזיים הם כתוצאה מהמצב הרגשי הזה. אני גם חושבת שהחולי הזה התחיל לאחר שהתחלתי תהליך של ירידה דרסטית במשקל לאחר שינוי התזונה שלי (כ-60 ק"ג - נקודת ההתחלה הייתה במשקל אדיר). היום הירידה איטית ומייגעת, וכבר לא אמורה להכניס את הגוף להלם. התזונה שלי עצמה לא מאוזנת במיוחד. אני לא עושה פעילות גופנית בכלל ואני מעשנת (ועל שניהם "נו נו נו" לי). אני מטופלת, אני במעקב פסיכיאטרי ולוקחת כדורים, אני הולכת לרופא כשאני חולה (אממ כל שבוע..), ואני באמת מנסה לשמור על עצמי, אבל - זה לא מפסיק, ואני מאוד חסרת אונים ומותשת. למישהו יש רעיונות לדרכים להקלה..? תודה.
 

yoelnd

New member
תראי.....

היי ישנו קשר הדוק בין המצב הפיזי לרגשי בשי הכיוונים! ממליץ לךלפנותלמטפל רב תחומי ורק אחרי ראיון עומק מקיף אפשר להתיחס ביתר רצינות למצבך בצורה אינדוודואלית - בגלל התרופות, המצב הרגשי / נפשי, משקל, אורח חיים ועוד...... לכתוב לך שצריך לחזק את מע' החיסון שלך ותמיכה חזקה למע' העיכול עם תוספיתזונה שונים זה לא יהיה אחראי גם כי לא ציינת את התרופות שאת לוקחת - בדיקת אינטרקציות וגם בכדי לייצור מעקב עם מטפל ולא סתם המלצה שאין לה ערך! בבריאות טובה!
 

רון ו

New member
../images/Emo12.gif../images/Emo7.gif

קראתי קצת מהבלוגים שלך וכבר יצאתי די מסוחרר... הבעיה היא שכל האנרגיות שלך מתעסקות עם עצמך כאילו את מתוכנתת לטפל כל פעם בהתוויה חדשה. ממש לא עובדת עלי יציאה כמו : "ראוי לציין שאני אדם לא הכי פשוט, עם דיכאון, חרדות, הפרעות אכילה, קצת אשיות גבולית, ככה שהמצב הנפשי שלי לא מעולה" הרי כל אחד יכול למצוא בעצמו מן בעיות כאלו - זה לא תרוץ. בתקופה שלי אנשים לא היו מוכנים לקבל עליהם אבחנות כאלו היום הנוער מתפנק וזה המחיר שאת משלמת על ה "שיתוף הפעולה" הזה! אולי זה סוג של היפוכונדריה נפשית שעכשיו זולג לכיוון הפיזי הנטיה לחפש בעיות יכולה בהחלט ליצור אותן. במיוחד בעייתי נושא הטיפולים וכתיבת בלוגים! המשותף בשניהם שבכתיבה או הבעה מילולית, את "מחליקה" מהאמת ויוצרת מציאות מדומה עם בעיות שלא בדיוק קיימות. אלו בערך 2 הסנט שלי לקופת הצדקה :)
 
תרפיה בהבעה

אני לא מסכימה כלל עם דבריו של רון. לדעתי, הן המקצועית והן האישית, כתיבה, ובכלל הבעה עצמית היא צורה מצוינת להתמודד עם מצוקה. הכתיבה: א. מאפשרת לאדם "לאוורר" ולפרוק רגשות, אשר אותם לא מקובל לפרוק במקומות אחרים. כי הנייר סובל הכל. ב. רישום במקום ציבורי כדוגמת בלוג מאפשר לקבל פידבקים מגולשים אחרים. לעתים אלו מכתבים של תמיכה ("אני מרגיש בדיוק כמוך") ולפעמים... ביקורת. כמו שאתה עשית פה. בכל מקרה זה מעורר מחשבה ומפחית את התחושה של הבדידות. ג. כאשר נמצאים בקשר עם מטפל, ניתן להביא או לשלוח אליו את "מר ליבך" המודפס, ואז לדון עם המטפל על הנושאים שעלו שם ועל ההתמודדות איתם. זה לדעתי הכי מומלץ. בגלל זה המציאו את מקצוע ה"תרפיה בהבעה ובאמנות", וגם את כל פורומי התמיכה האינטרנטיים השונים.
 
סיכום

סלינוש, קראתי את כל מה שכתבת וגם את כל התגובות. התמונה הכללית שאני רואה היא שאת חולה הרבה, אבל בהרבה מחלות שונות, ומטופלת כרגע עבור כל מחלה בנפרד. במחלות הגופניות מטפל רופא המשפחה, ובהפרעות הרגשיות מטפל פסיכיאטר. עכשיו חסר מישהו שיטפל בך . לא במחלות שלך, אלא בך. כמובן שאי אפשר לדעת דרך האינטרנט, אבל אני מניחה שמה שחסר לך עכשיו זה לא "עוד תרופה לעוד מחלה" אלא פתרון כולל לכל המצב של חוסר איזון הגופני והרגשי שבו את נמצאת. לכן לדעתי מה שהכי יעזור לך, הוא כמו ש- Yoel אמר: מטפל רב תחומי ברפואה טבעית. מה דעתך?
 

סלינוש

New member
חשבתי על הומיאופתיה,

רק שכרגע יש קושי כלכלי... אבל זה בהחלט עלה לי במחשבות. אני גם חושבת להתחיל פעילות גופנית (ולשם שינוי חושבת ברצינות..).
 
הומיאופתיה

הומיאופתיה היא בהחלט אחת האפשרויות. אבל לדעתי במקרה שלך תעזור יותר נטורופתיה- טיפול באמצעות שינוי אורח החיים, כולל תזונה, פעילות גופנית ומתחים. לגבי האלמנט הנפשי (חרדה, דיכאון וכו') לא הבנתי איזה טיפול את מקבלת. האם רק טיפול תרופתי? כי אם זה המצב, כנראה את צריכה מישהו שאפשר גם *לדבר* איתו. יש שיטה שנקראת "איזון גוף-נפש" או "פסיכותרפיה גופנית הוליסטית" שבה מתייחסים הן לבריאות הגוף והן לנפש. נכון שטיפולים כאלה עולים כסף. אבל אפשר לקבל טיפול למשל בבית ספר לרפואה משלימה, שם מטפלים סטודנטים בשנת לימודיהם האחרונה תחת השגחה של מטפלים בכירים. זה הרבה יותר זול (או חינם). אני באופן אישי עברתי פעם טיפול במסגרת כזאת, והייתי מאוד מרוצה. על כל פנים, גם הרעיון של פעילות גופנית מסודרת הוא מצויין. פעילות גופנית סדירה היא מחזקת את המערכת החיסונית ועוזרת למנוע דיכאון. כך שיהיה לעזור לך בהרבה דברים. למעשה, זה טיפול הגוף-נפש הכי זול שיש! תרגישי טוב.
 
למעלה