כל החישובים הכלכליים נכונים אבל....

shir 26 26

New member
כל החישובים הכלכליים נכונים אבל....

על אף נכונותם הם יפים וטובים לעכשיו.. בתכלס.. ולפי אותו עיקרון...גם להפקיד לפנסיה/ קופת גמל זה לא בדיוק כדאי כלכלית אך אם לא עושים את זה נתקעים בעתיד.. אותו כנ"ל לגבי רכישת דירה... על אף תשלום הריבית לבנק יש כאן את "חובת" הפניית הכנסה לרכישת דירה מה שקשה לעשות בצורת חסכון ההפרש בין המשכנתא שהייתי משלם אילו רכשתי בית לעומת דמי השכירות המשולמים על ידי בפועל..משימה לא קלה לרוב האנשים.. ומה עם כוחות השוק? שיביאו לכך שמכירת הנכס עדיפה על פני השכרה לאחרים או לחילופין להעלאת דמי השכירות.. כך שלדעתי, ועל אף ההפסד הכלכלי, כן מומלץ לרכוש את דירה בעזרת משכנתא.
 
כל אחד צריך לעשות את החשבון שלו

להפקיד לפנסיה זה בכלל לא דומה וזה יכול להיות כדאי כלכלית. "קשה" לעשות - זה לא נימוק כלכלי. מה שקשה לאחד, יכול להיות קל לשני. לגבי כוחות השוק לא הבנתי מה רצית להגיד. אני ניתחתי והצגתי את הצד הכלכלי, לטווח הקצר, ציינתי גם שיש עוד שיקולים למה כן לרכוש דירה. למי שיש כסף וצריך מקום לגור - אין ספק שרכישת דירה הינה אפשרות סבירה. למי שאין כסף בכלל -אין ספק שרכישת דירה הינה טעות כלכלית. השאלה מה עושים אלו שבאמצע, שיש להם חלק, כמה אחוזי מימון זה סביר וכדאי לקחת מהבנק? זה כבר החלטה אישית של כל אחד, התלויה ברמת הריבית וביכולת ההחזר.
 

shir 26 26

New member
לגבי כוחות השוק.....

כבעלת נכס לא ארצה להשכיר את דירתי תמורת שכר דירה הנמוך לעומת אפשרויות השקעה אחרות ולכן או שאעלה את מחיר השכירות או שאעדיף למכור את הדירה ולהנות מתשואה גבוהה יותר.
 

shir 26 26

New member
אה..ובקשר ל"קשה"...

אם מסתכלים על שכר ממוצע ועלויות ממוצעות מבינים מה זה "קשה".
 
כוחות השוק ...

להעלות את מחיר השכירות זה מצויין - בשביל זה צריך שניים, כלומר גם שוכר שיסכים לשלם יותר. כוחות השוק קובעים את המחיר. ההשקעה בנדל"ן היא השקעה ארכות טווח ולוקחת בחשבון גורמים נוספים לדמי השכירות, כמו עליית שווי הדירה, סיכון, יציבות, דירה לילדים וכו'. עובדה היא כי בשנים האחרונות מעטים קונים דירות להשכרה וחלק מהמשקיעים אף מוכרים אותן. שימי לב שהדיון החל בשאלת רכישת דירה למגורים (לא להשקעה) עם הון עצמי נמוך ומימון בנקאי גבוה. כלומר לקיחת אשראי יקר לרכישת נכס בעל תשואה נמוכה. זה כבר סיפור אחר.
 
אז זה בדיוק העניין...אם לא יעלו..

מחירי השכירות יעדיפו בעלי הדירות למכור את הדירות מה שיוביל לקיטון בהיצע הדירות ובהכרח גם לעליית מחירי השכירות... זאת כוונתי שאם עדיף לשכור על פני לקנות זה לא יכול להימשך עוד הרבה זמן
 
תיאורטית את צודקת ...

מעשית - זה המצב שנמשך מהרגע שמחירי הדירות הפסיקו לעלות, לפני כ-6 שנים. כנראה מכיוון שיש שיקולים נוספים המשפיעים על השוק.
 

shir 26 26

New member
אמרת שתיאורטית אני צודקת....

וגם אמרת ש 6 שנים מחירי הדירות לא עולים ואנחנו יודעים שהשכירות עלתה.. אז נראה לי שגם מעשית אני צודקת- זה כבר הולך לכיוון הזה של מה שכתבתי בהודעה הקודמת
 
ומעשית את טועה ... כי ...

מחירי השכירות בדולרים לא עלו כלל וברוב המקומות הם אף ירדו. כיוון שמחירי הדירות ירדו, הרי שיתכן שהתשואה עלתה במקצת אבל השינוי הינו קל וזניח.
 

shir 26 26

New member
התשואה עלתה- אתה בעצמך כותב...

ועוד כותב כי יש שינוי... אמנם "קל וזניח"... אז למה אתה כותב שמעשית אני טועה?
 

shir 26 26

New member
שנער..אתה הוא זה שטועה..

לא הגיוני שתכתוב לי בכותרת שמעשית אני טועה ובו בזמן תוכן ההודעה ילמד על כך שאני ממש לא... כתבתי קודם כי כדאיות שכירת דירה היא נכונה לעכשיו וכתבתי אחר כך כי מתקיים תהליך כלכלי הגיוני וטבעי בו כדאיות השכירות קטנה עם הזמן.. ואתה ענית שזה נכון בתיאוריה ולא במעשית וגם כתבת שמחירי הדירות יורדים ומחירי השכירות לא יורדים (לפחות לא באותו השיעור) דהיינו: קצת פחות כדאי ממה שהיה קודם לשכור כך שברור שעדיין כדאי כלכלית (על זה אין שום ויכוח)לשכור אבל זה משהו שהולך וקטןגם אם השינוי "קל וזניח" הוא שינוי שקורה וכנראה שימשיך וילך (אתה יודע מה אולי לא..אבל נראה) אז מה הקטע? למה לכתוב כותרת שאני טועה ובתוכן ההודעה לכתוב משהו אחר- שהוא "זה נכון" אבל בצורה קלה וזניחה? אני מעוניינת להבין- לא ברורה לי התשובה האחרונה שלך.. תודה
 
../images/Emo52.gifאני מתנצל אם נעלבת

כתבתי "הרי שיתכן שהתשואה עלתה במקצת" ולא שהיא עלתה בוודאות. בסך הכל למרות שזה מוזר ולא מובן כלכלית, התשואה על מגורים לא השתנתה מהותית בשנים האחרונות, ונעה ברוב המקומות בארץ ולרוב סוגי הדירות, בין 3.5% ל 4.5% מבלי שניתן להבחין במגמה ברורה של עליה. כמובן שיש גם יוצאים מן הכלל, מקומות מבוקשים מאוד או דירות מיוחדות בהן ניתן להשיג תשואה גבוהה יותר.
 
למעלה