כל יום אני מופתע מחדש

isaacl

New member
מה מפתיע אותך

אתה חייב להסביר את עצמך. לא שמעת את הסיכויים של שודד להעצר? של גנבי רכב, של פורצי דירות? משהוא בסביבות אחד לשישים אם אינני טועה. משטרת ישראל פועלת בתחומים אלה כפקידות לצורך ביטוח ותו לא. הם עסוקים בשני תחומים - ביטחון שוטף ומרדף אחרי נהגים. כל תחום אחר הם הפקירו מזמן.
 

samoyed

New member
אגב, ללא קשר למשטרה, בעניין הגנה עצמית

והפעלת הגיון, הוא אומר שם "לפתע, אחד מהם שלף סכין ואיים שידקור אותי אם לא אעזוב את הפאוץ'. למרות זאת, לא עזבתי אותו." כלומר, כשהוא כבר פצוע, שוכב על הרצפה ומולו שלושה שהוכיחו את יכולתם ונכונותם להפעיל אלימות קשה, עדיין הפאוץ' ובו 800 ש"ח מנצח את הסיכוי הסביר מאוד להידקר ולסיים שם את חייו..
 

pinan

New member
לא להאמין לעיתונאים מרושעים

יש יותר בתמונה מאשר העיתונאי מעוניין למכור לנו.
 

isaacl

New member
האם יצא לך

להכיר עיתונאי בשר ודם? לא כל העיתונאים מרושעים, ממש כפי שלא כל אמני הלחימה מרושעים. רובם בני אדם כמוני וכמוך. אכן צריך לקרוא עיתון מתוך עמדה של ביקורת, אבל עיתון אינו תורת הנסתר, ומאחורי הרבה מן הכתבות אין שמץ של קונספירציה.
 

pinan

New member
נדמה לי שכתבתי משהו אחר

אני כתבתי: "לא להאמין לעיתונאים מרושעים". אתה כנראה קראת איכשהו: "לא להאמין לעיתונאים, הם כולם מרושעים". אין בתקשורת הישראלית קונספירציות, אלא בעיקר ביזוי עצמי וציבורי ופופוליזם זול, לעיתים כמעט פורנוגרפי.
 

isaacl

New member
או קי

אתקן את עצמי. אתה טוען שרוב העיתונאים מרושעים. גם זה אינו נכון. אכן לעתים מרושע, הרבה פעמים זול ושטחי, אבל הרבה פעמים כן. אינך יכול להאשים סתם כתבה עיתונאית כאשר אינך מזהה בה אפילו שמץ מכל אלה.
 

pinan

New member
גם את זה לא כתבתי

אבל בוא נעזוב את דקויות הלשון. הכתבה הספציפית מדיפה לטעמי ריח חזק של העליהום הציבורי שעושים למשטרה.
 

isaacl

New member
אכן לא כתבת רוב

רק כתבת שאסור להאמין לעיתונאים המרושעים. האפשרויות הן שתיים. או שכל העיתונאים הם מרושעים או שרובם. אם התכוונת שרוב העיתונאים אינם מרושעים ורק מיעוט מהם מרושעים שביניהם כותבי הכתבה, היית צריך להתנסח אחרת. זהו איננו משחק לשון אלא לוגיקה פשוטה. ובאשר להתנפלות על המשטרה - זו איננה אפילו מתיימרת לטפל במה שנקרא "משטור". או טיפול בבעיות אזרחיות פשוטות. הטענה היא שלמשטרה אין תקציב וכוח אדם לטפל בבעיות אלו. אז אם העיתונאים המרושעים נטפלים למשטרה בעניין זה, הם עושים את פעולתם נאמנה.
 

drordp

New member
גם בלי קשר למה שכותבים בעיתונים - אני ראיתי

מספיק מיקרים בהם המשטרה לא עושה כימעט כלום בנושאים של "פלילי קל" חוסר המקצועיות וחוסר האכפתיות שם הוא מזעזע אני חושב שיש לנו את אחת מרשויות החוק הגרועות בעולם
 

isaacl

New member
הבעיה היא

שלא מדובר בעובדה שאיננה ידועה לכל. המשטרה מודעת לכך היטב. אחת הבעיות היא שהמשטרה מנוצלת לאין סוף בעיות שאינן בעיות "משטור" נורמליות, ליתר דיוק, לבעיות של בטחון פנים. אך במקום להודות לכך וליחד לכך כוח אדם נוסף, מחייבים את המשטרה לפזר הפגנות, לשמור על אישים חשובים וצמתים בירושלים. המשטרה לפיכך מתפקדת בכל הנוגע בפריצות, גנבות ואף אלימות זוטרה, כפקידות. הם חותמים על אישור שאכן נעשתה פריצה או גניבת מכונית, על מנת לאפשר גבייה מן הביטוח. כאשר המשטרה תופסת גנבים, הם בסופו של דבר, לרוב, לא נענשים, משום שמערכת השיפוט איננה רואה בפשיעה "זוטרה" דבר לענות בו. לכן, אחוז התפיסות של המשטרה הוא כשני אחוזים בלבד. אין, לא מוטיבציה ולא כוח אדם. ואגב, אני אינני עיתונאי מרושע.
 

drordp

New member
את זה אני מבין,אבל שכבר נימצאה מולך שוטר והוא

כבר מקשיב לתלונה שלך , ברוב המיקרים הוא יעשה יותר מידי "לקדם את החקירה" התנהגות של שוטרים מבחינה מקצועית לא היו ניסבלים אם הם היו "עובדים" ככה במיגזר הפרטי יש להם הרבה!! מזל שקיבלו אותם לשם
 

BenBaryo

New member
הבחור כתב לא להאמין לעיתונאים מרושעים

איך הגעת לכך שיש שתי אפשרויות נשגב מבינתי.. עיתונאים מרושעים - יכול להיות שיש רק 2, יכול להיות שיש הרבה יותר. מכאן ועד לרוב... צריך לשים לב לשגיאות כתיב. האם כל השגיאות מתבטאות בכתב? לא. האם רובן? לא. אך הכוונה במשפט הזה היא להסב את תשומת הלב לאלו של הכתב ואין כאן שום התייחסות לכמות שלהן מתוך כלל השגיאות. רק רציתי לסבר את האוזן.. לא מצאתי בהודעה שלו שומדבר מתרה. זה כמו להגיד שצריך להיזהר משוטרים מושחתים.. לפעמים אנחנו לא שמים לב לאיזה תוכן אנחנו מביאים מעצמנו לתוך אימרה 'תמימה' לכאורה. :)
 

pinan

New member
תודה לך בן

לא היה לי כוח להתווכח על הדקויות של הבנת הנקרא. איך הולך בסין? אני אוהב את הסרטונים שלכם, תעלו עוד איזה משהו מעניין
 

BenBaryo

New member
不用谢

אתה מאמין שדוחים כאן תחרויות בשל התראות על פיגועי התאבדות? ... ההתעכבות עם הסרטונים היא באשמתי... הגיעו הרבה תלמידים חדשים לאחרונה ואני עסוק בתרגומים וסידורים. אנחנו מבשלים משהו מעניין, בעיקר לקראת ה"ייצוא" של המורה שלנו לארה"ב P:
 

isaacl

New member
כמובן...

הוא התכוון לומר שצריך להזהר מעיתונאים מרושעים באמריקה, אבל העיתונאים בארץ כולם ישרים. אכן שאלה בהבנת הנקרא. כאשר אמירה מסוג של - צריך להזהר משגיאות כתיב, שנאמרת כמשפט בשיעור כתיב, כהכתבה לכיתה, למשפט אין שום משמעות מיוחדת. אולם כאשר משפט זה נאמר כתגובה למשפט - משמעותו - שגית, דיר בלק, אל תעשה זאת שנית. כאשר האמירה - שיש להזהר מעיתונאים מרושעים, נאמרת כתגובה לכתבה עיתונאית, משמעותה עשויה להיות שהכתבה עשויה הייתה להיכתב על ידי עיתונאים מרושעים. אולם כאשר הכותרת היא - "לא להאמין לעיתונאים מרושעים" משמעותה היא שההנחה היא שכתבה זו נכתבה בידי עיתונאים מרושעים. עד כאן שיעור ברמה א של הבנת הנקרא. ולכן מותר לכותב הנכבד להתנצל, לומר שלא התכוון להאשים אלא רק להזהר וכו'. אבל להמשיך והתעקש שהכל נכתב כהלכה, ממש לא מכובד.
 

BenBaryo

New member
עכשיו ההגיון שלך ברור לי

בתוך ההודעה שלו הוא גם רושם שלדעתו העיתונאי מעוות את המצב.. השאלה היא על מה הוויכוח? הרי כל ההתייחסות שלו היא לעיתונאי זה בלבד.
 

isaacl

New member
../images/Emo13.gif אין כאן ויכוח

ולא רציתי שמישהו ירד על הברכיים. אבל עם כל העלהום על עיתונאים, צריך לדעת שהם עושים עבודה חשובה ביותר, ולדעתי, הכתבה ההיא עשתה זאת.
 
למעלה