כמה אתן מרשות לעצמכן להעיר למורה ?

כמה אתן מרשות לעצמכן להעיר למורה ?

רק התחלנו , והקטן בכיתה א , ילד מקסים , מכין שיעורים בכיף בלי להתלונן , הולך בלי בעייה לבית ספר ומתנהג יפה , פעם אחת לא הכין שיעורים בדף עבודה וזה בגללי , אני פשוט פספסתי אותו , חצי ממנו היה מוכן ולא שמתי לב שצריך לסיים , מיד קיבלנו מכתב תקיף שהוא לא הכין שב וחבל מאוד ולצערה .... ואני חשבתי , מה עם מכתב טוב ? על זה שהוא מכין תמיד ? וזה עומד לי בקצה הלשון לומר לה שאפשר לתת גם מילה טובה ולא רק רעה... אבל הבלגתי ... היא מאוד אדישה כזאת , ואני כבר שבעת מורות ובלי סבלנות לשטויות שלהן ...
הייתן אומרות משהו ?
 
עניתי לך בפורום השני

ועונה לך גם פה..
לפני רוצה לשאול משהו..
למה כל כך חשוב לך שהוא יקבל ממנה
מילה טובה?
 
כי מגיעה לו מילה טובה

הוא לא אשם שלא הוצאתי לו את הדף ... הוא תמיד מכין את כל השיעורים , נראה שהיא מתעלמת ממנו כי הוא שקט כזה ... הם ילדים קטנים רק נכנסו לבית ספר , למה לא לשבח התנהגות טובה ולהראות ששמים לב שאתה משקיע ?
אני תמיד מראה הערכה לצוות החינוכי כשמגיע , מה יש אם נפרגן מידי פעם ? ככה מרגיש לי ... נתתי מתנה מתוקה לסייעת ולמורה בראש השנה , הסייעת לא רק שלא אמרה תודה ולא אף מילה , היא עושה טובה שאומרת שלום ! הדברים האלה מרתיחים אותי , אם ככה מתנהגים להורים שרק פגשת אז איך מתייחסים לילד ? והם מתפארים ביחס החם ... יש שם עוד כמה מורות שאת אומרת להן בוקר טוב ולא עונים לך , ממשיכים ללכת .... אולי עכשיו אני לא אגיד כלום אבל אחרי כמה ילדים שסיימו יסודי אני כבר לא שותקת כמו פעם ... אני בטוח אגיד משהו ...
תודה
 
אז תגידי
ותעדכני


בכללי אני אחת כזאת שכן נלחמת על דברים שחשובים לה
ואם זה מפריע לך וחשוב לך אז אין ספק שאת לא צריכה לשמור בבטן
הענין הוא שאני חושבת שזה מפריע לך בתור אדם מבוגר
ולילד לא איכפת
איך הוא בכללי?.. הולך וחוזר שמח?..
היו כבר כמה וכמה מורות אנטפטיות אבל לילד שלי זה לא מזיז
ואני אחרי כמה פעמים שאמרתי בוקר טוב ולא קיבלתי חזרה הפסקתי
לדעתי בוקר טוב או תודה הם נימוס בסיסי
וגם לאיש זר במעלית לרוב אומרת בוקר טוב ולנהג מונית אומרת תודה
יש כאלה אנשים קרים אין הרבה מה לעשות כדי לשנות אותם
 
מי שלא הכין שיעורים הוא הילד

וזו האחריות שלו
השיעורים הם לא שלך
והמורה העירה כשהוא לא הכין שיעורים.
מה קרה?
למה שהיא לא תעיר?
לדעתי, כל הכבוד שהיא שמה לב והעירה גם את תשומת ליבך.
והילד לא צריך לקבל הערה טובה בכל פעם כשהוא עושה משהו שברור שהוא אמור לעשות.
הוא כבר לא תינוק ויש לו חובות.
welcom to the real world
 
במקרה הזה אני אחראית

הוא רק נכנס לבית ספר וחובתנו לבדוק שהכל מסודר ומה יש להכין , ככה נהגתי עם כל ילדיי בכיתה א , הדף עבודה במקרה הזה היה מוכן בחציו ולא שמתי לב שיש עוד תרגיל ( לכתוב את האות ב ) , אפשר להעיר אבל ההערה הייתה כל כך חריפה שזה לא נראה לי . הילדים שלי לא מפונקים , כולם מכינים שיעורי בית כל יום , תלמידים מצטיינים , הלוואי שכל הילדים היו מכינים בשמחה שיעורים כמו הבן שלי , אז למה לכתוב כזה מכתב בסגנון חריף ולהשתמש במילים " חבל מאוד " ולצערי הרב , מה קרה ? שזה יהיה הצער שלך ...
ממש לא מצפה להערה טובה כל יום וכל פעם , הילדים שלי מקבלים את המחמאות ממני , לא צריך אותה . אבל יש דרך וצורה לכל דבר . וכמובן שנמאס לי ממורות כאלה , שבעתי מהן ....
 

פולספגן

New member
זה שהמערכת שטפה לך את המוח שזו אחריות שלך זו הבעיה

האחריות היא של הילד וככל שההורה יפנים את זה מהר יותר, הילד יקבל יותר אחריות על עצמו!
 

4cat

New member
אוקיי..

אבל מה לגבי "סתם" אימונים בקריה, לא ש.ב רשמיים אבל נניח הילד מקבל מילים/משפטים לקרוא וההורה צריך לחתום שהוא קרא. של מי האחריות בדיוק? ברור שהיא של הילד אבל ההורה מחויב לשמוע אותו קורא ולחתום.
 

פולספגן

New member
האחריות היא עדיין של הילד

אם הילד הביא לי וקורא לי, אחתום על זה.
אם הילד לא הביא לי, זו בעיה שלו.
 

4cat

New member
ומי בדיוק יבדוק אחרי זה?

המורה הרי לא באמת בודקת מי חתם ומי לא (שאלתי). והרי זה גם אינטרס שלנו כהורים לעזור במידה ויש לילד איזשהיא בעייה ברכישת קריאה. אני לגמרי מסכימה שזו אחריות של הילד, אבל איזו דרך יש לי בדיוק לדעת מה רמת הקריאה שלו אם אני לא מעורבת? באסיפת הורים?
 

פולספגן

New member
חשוב מאוד להפגין לילד שמה שהמורה אומרת זה קדוש ואם היא

ביקשה לקרוא ולחתום, צריך לעשות את זה, גם אם הוא קורא טוב ומספיק לו רק פעם אחת.
&nbsp
אם הוא לא פונה אלייך, זו בעיה שלו.
&nbsp
לגבי שאלתך על לדעת, אם יש בעיה, זו תפקידה של המורה לדווח לך אם היא מזהה בעיה.
אם יש לך מורה שלא מדווחת להורים ומחכה לאסיפת הורים, את יכולה ליזום בדיקה מידגמית ולחוש בעצמך מהי רמת הקריאה של הילד.
 

4cat

New member
לא יודעת איך זה עובד

מתי ואם המורה מדווחת על תפקוד בלימודים (שלא באסיפות הורים). אני רואה שנכון לעכשיו הילדים קוראים בסדר את מה שלמדו, אם כי הקריאה היא כרגע עוד מאד איטית ולא שוטפת. מניחה שזה תהליך.
 

kramerkaren

New member
אני לא מסכימה

אני חושבת שההגדרה של "אחריות" משתנה עם השנים, ואני בהחלט חושבת שבכיתה א', ועוד ממש ולגמרי בתחילת כיתה א' להורה יש תפקיד חשוב בהנחלת הרגלי למידה.
באופן כללי, גם עם הגדולים, אני עוזרת להם ללמוד למבחנים, מזכירה להם אם צריך, מסייעת לארגן חומרים לעבודות וחלק מהריטואל היומי כולל את השאלה המופלאה של "יש לכם שיעורים?". פחות כי מעניין אותי, אלא ע"מ להעלות את הנושא למודעות, ולפתוח שיח סביב מה היה היום בבי"ס. וכי אני באמת חושבת שזה חלק מלהיות הורה.
 

פולספגן

New member
לא חייבים להסכים

בבן הגדול, אני אפילו לא יודעת מתי המבחן שלו.
זה לא מעניין אותי כי זו אחריות שלו.
&nbsp
אם אחשוב שהוא פוגע בעצמו, אולי אשנה את הגישה, אך בינתיים הכל טוב.
גם עם הקטנים, אין לי מושג מה הם לומדים, אך כן אני יודעת מתי יש להם מבדקים.
 
למעלה