כמה בעיות ללא כיוון ברור

Yulinda18

New member
כמה בעיות ללא כיוון ברור

אני סוכרתית מזה-13 שנה(בת 24), לאחרונה שיפור ניכר באיזון הסוכרת. בתקופה האחרונה אני סובלת מלחצי דם גבוהים (בבירור לא נמצאה סיבה), ותופעה של הקאות חוזרות, עד כדי התייבשות. לא על רקע DKA. עד כה אף אירוע לא לווה בממצאים מעבדתיים חריגים (CRP 1.4, PTT 38, כל השאר תקינים). כמו כן נשלל קרוהן (פסג' תקין),CT בטן תקין מלבד תוכן קיבה, נשלל גסטרופרזיס, נשלל צליאק, אנדוסקופיה תקינה, CT מעי דק תקין. באירוע האחרון שהיה שבוע שעבר התקבלו במיון תוצאות אלו: לויקוציטים 11.8, נטוראפילים 81, לימפוציטים 22, אסטרופ לא תקין, PH ורידי 7.23,קיטונים בשתן, לא לקחו אלקטרוליטים/כימיה. הרופאה במיון טענה שמדובר בלחץ, ורופא המשפחה טען שמדובר ב"סטייה שמאלה". בבדיקות חוזרות שהתבצעו היום הכל תקין מלבד אחוז הלימפוציטים שעלה ל-52. (הגבוה ביותר בבדיקות הדם שביצעתי במהלך השנים האחרונות).יש לציין שמלבד נפיחות קלה בבלוטות(קבועה מעולם לא בדקתי אותה כי למדתי לחיות איתה), וחולשה כללית, איני חשה בדבר חריג- חום 72-74 (דבר רגיל אצלי), השאלות שלי הן אלה: ייתכן שהעליה בלימפוציטים בגלל הירידה בשאר המדדים?
 
לימפוציטוזיס

אחוז הלימפוציטים בפני עצמו אינו מדד מספק. צריך לחשב את הכמות האבסולוטית (בניגוד ליחסית) של הלימפוציטים ע"י החפלת סך הכדוריות הלבנות באחוז הלימפוציטים חלקי 100. לימפוציטוזיס מוחלטת (ובדרך כלל רק זו היא משמעותית) מתקיימת כאשר מספר הלימפוציטים גדול מ- 4000 / ממ"ק. למספר שכזה יש אבחנה מבדלת רחבה למדי כאשר הסיבה העיקרית הינה זיהום נגיפי, בעיקר אם מדובר בבעיה זמנית, חולפת. אם לא צריך תחילה לבדוק משטח דם כדי להתרשם ממראה הלימפוציטים. הבירור מתבצע בדרך כלל ע"י המטולוג, אבל שוב, רק כאשר הלימפוציטוזיס נשארת למעלה ממספר שבועות.
 

Yulinda18

New member
היום התקבלו התוצאות של המשטח

במשטח נמצא anisocytosis ב CBC remark ו a typical lymphocetes מעל הנורמה ונטוראפילים מתחת לנורמה זה קצת מוזר לי כי אני חלשה והיום גם יש טיפה קוצר נשימה (במאמץ קל מאד) והרבה מאד חולשה אבל בלי עליית חום... זה מתסכל מאד כי החולשה מפריעה והקוצר נשימה (אני רגילה לעשות הרבה ספורט וללכת הרבה ובתקופה האחרונה לא עושה מספיק מהסיבה הזו וזה מתבטא גם בירידה ב HDL) מאד מפריע..
 
לימפוציטים אטיפיים

לימפוציטים אטיפיים מעידים במקום ראשון על מחלה נגיפית. השילוב של קוצר נשימה במאמץ קל ותשישות דורש בכל זאת התיחסות רפואית, גם בקונטקס של מחלה נגיפית. ממליץ לבצע צ. חזה וא.ק.ג. ולהבדק שוב ע"י רופא המשפחה. אם הכל תקין, יתכן שמדובר בתשישות שלאחר מחלה נגיפית שעלולה להמשך שבועות ולעיתים רחוקות גם חודשים. בסוף הכל חולף. חשוב בכל זאת לשמור על פעילות גופנית כדי לא לאבד כושר.
 
למעלה