כמה נחשים ארסיים וכמה לא ארסיים...

  • פותח הנושא RGMG
  • פורסם בתאריך

RGMG

New member
כמה נחשים ארסיים וכמה לא ארסיים...

כמה נחשים ארסיים, מה שמם ומידת הארס שלהם, ואיפה הם נמצאים יש בארץ? (אני זוכר כרגע עכן קטן, עכן גדול, צפע א"י, צפע עין גדי, צפע חרמון, שפיפון..שפיפון זה עכן בעצם?) כמה נחשי חנק ולא ארסיים יש בארץ ואיפה הם נמצאים?
 
תשובות

בארץ יש 9 מינים (כולל תתי מינים) של נחשים ארסיים לא כולל נחשים תת ארסיים. הנחשים הארסיים בארץ הם: צפע ארצישראלי,צפע חרמון,פתן שחור,אפעה מגוון,שרף עין גדי,שפיפון הנגב,עכן קטן,עכן גדול ועכן מקרין. הצפע הארצישראלי הוא נחש בעל ארס קטלני ונפוץ ברוב שטחי הארץ מהצפון ועד איזור באר שבע. צפע החרמון נמצא רק בחרמון ככל הנראה בעל ארס שעלול להיות קטלני, שרף עין גדי נפוץ מאיזור עין גדי וצפונה לאורך הבקעה בעל ארס קטלני, אפעה נפוץ מאיזור הגלבוע דרומה לאורך הבקעה ועד לאילת בעל ארס קטלני, פתן שחור נפוץ מאילת צפונה עד איזור ירושלים והבקעה בעל ארס קטלני ביותר אך מכיוון שהוא מזריק את הארס תוך כדי נשיכה נדירים המקרים בהם הגיעו אנשים לבית החולים בגללו, עכן קטן אינו קטלני ונשיכתו מלווה בכאבים ונפיחות של איזור ההכשה נפוץ במסםפר דיונות בדרום הארץ אך כמו יתר מיני העכנים עקב הרס שיטחי מחיה אוכלוסיותו מצטמצמת בצורה דרסטית, עכן גדול ועכן חרטומים גם נפוצים בדרום בדיונות וארסם עלול להיות קטלני, שפיפון נפוץ מאיזור באר שבע דרומה בעל ארס קטלני. יש מין אחד בארץ של נחשי חנק והוא חנק משריץ. ועוד 31 מינים של נחשים לא ארסיים ותת ארסיים. מידע נוסף תוכל למצוא אנציקלופדית החי והצומח של ארץ ישראל כרך 5 זוחלים ודו חיים, ובמדריך לזוחלים ודו חיים של פנחס אמיתי ועמוס בוסקילה. עם יש לך שאלות יותר ספיצפיות אתה מוזמן לשאול כאן
 

naja

New member
היה פעם מין נוסף.

יש מין של צפע שנקרא צפע מיזרחי. נפוץ בעירק סוריה לבנון ובאיזורים מסוימים באסיה ובאגן הים התיכון. בארץ נילכדו מספר פרטים בתחילת המאה הקודמת (אני חושב שהאחרון נלכד ב1923). כיום מעריכים שהמין הזה נכחד מהארץ. לא ידוע לי עד כמה העדויות להמצאותו בארץ היו מהימנות.
 
למעלה