כמה עולם האמונות הטפלות הוא נכון ?

miyamoto

New member
אני מסכים.

אם כתוצאה מהדריכה אל הציפורן היא תחליק במדרגות, יש סיכוי לא רע שהיא תפיל את העובר. אבל מלבד זאת, אינני רואה שום קשר רציונאלי בין הדברים וניתן לסכם אותם במושג בו אנשי מדע משתמשים מפעם לפעם - "שטויות במיץ".
 

ספטון1

New member
מאמינה בחתול שחור

יש לנו בבית חתול שחור והוא יושב ממש ליד גן ילדים, ושאר החתולים לא מתקרבים אליו. גם בעבודה האחרונה שעבדתי ברחוב ריינס בתל-אביב , היה שם תמיד חתול שחור. יום אחד כאשר ראה אותי, התקרב וחברה צחקה ואמרה הנה החתול אוהב אותך, אני צחקתי ואמרתי שמעדיפה בני אדם שיתקרבו אלי ככה. אבל ברור שיש הרבה חתולים שחורים, גי זה צבע בולט. האמונה הזאת באה מהספרים, ועוברת מדור לדור!!!! אה, יש לי הרבה שום בביתQ
 

auntie moe

New member
בקשר לאמונות תפלות

רבים אולי לא מודעים לזה שרבות מהאמונות התפלות שמצאו להן אחיזה במדינה היהודית מקורן מתרבויות אחרות כאשר, התרבות השלטת לדעתי, היא זו הנוצרית. ביהדות האמיתית כמו גם בנצרות האמיתית (בקשר לאיסלאם אני פשוט לא יודעת מספיק) אין מקום לנקישה בעץ (נוצרי) או לשיני שום (בין האמצעים היחידים שחשבו שירחיקו דבר למשל). ובכל זאת, נוצרים רבים כמו גם יהודים רבים מאמינים בכל מיני מינים של דברים. כמישהי שלמדה היסטוריה אני יכולה לומר, שבמאות הראשונות אחרי הולדת הנצרות הותרו או יותר נכון, העלימו עין מכך, שהאוכלוסיה הלכאורה נוצרית ממשיכה לקיים אורח חיים פגאני בדיוק כפי שהיה לפני בואה של הנצרות לאירופה המערבית כל עוד, הכנסיה קיבלה את מיכסה. במידה מסוימת, כך אני רואה את הדברים נכון ליהדות שנות ה2000 של מדינת ישראל. רבים מאמינים בכל מיני אמונות שמקורם או בעולם הפגאני או בעולם הנוצרי או מכל מיני השפעות זרות והולכים ומשתתחים על קברי צדיקים ומנשקים ספר תפילים קטן או אומרים טפו טפו טפו כשחתול שחור עובר ברקע ומנהיגי הדת מה עושים? מארגנים ת'הסעות ומשלשלים עוד כסף ועוד כח פוליטי לכיוונם. ולידיעה כללית, האמונה שחתול שחור מביא מזל רע היא אמונה של המאות האחרונות. בימה"ב למשל האמינו שדווקא חתול לבן מביא מזל רע. שום לא מרחיק לא דבר ולא שום דבר אחר. אין שום בעיה ללכת מתחת לסולם, כל עוד הוא יציב ולמי שמאמין שאם הוא יפזר את גזירי צפורניו בכל מקום ויצטרך לבוא לאסוף אותם אחרי מותו, WELL, אומרים שבגן עדן משעמם אז לפחות, לכם יהיה מה לעשות.
 

רסקול

New member
טיפטיפה תיאוריה בגרוש

אמונות ט/תפלות הן פעמים רבות שיטה להרחקת האחריות האישית של האדם מתוצאות מעשיו ו/או מהמציאות לה הוא שותף. כוח מסתורי, עליון מעניק כוח למי שיודע לתפלל אותו [לעשות עליו/בו מניפולציה], ובסביבה בה צורת החשיבה הראציונלית המדעית לא קיימת, הטלת ספק גם היא "אסורה" [רק ראה לצורך העניין את הפתיחה למורה נבוכים של הרמב"ם] היחיד חסר התשובות, חסר האונים ימצא באמונות האלה כר מנחם ו/או מסביר למציאות הכאוטית סביבו. הסברים אלה מרגיעים, מנחמים ומאפשרים תפקוד אישי-חברתי תקין.
 
אממ.. אז ככה...

אלה הן באמת אמונות טפלות... ואין לי באמת תשובה לכל השאר... פרט לציפורניים... שאסור באמת לזרוק אותם על ריצפה... אלא צריך להקפיד לזרוק במקום שלא עוברים אנשים בכלל... לאו דווקא נשים הרות... כי ציפורן זה טמאה ואסור להשליך סתם על הריצפה... בזה אני מאמינה... אז תיזהרו גם אתן... תשמרו על הציפורניים שלכם ;)
 
חתול שחור זה בולשיט

אחד החתולים שלי הוא שחור, והוא החתול עם הכי הרבה מזל שאני מכירה, ולא רק כי הוא שייך לי. מצאתי את הקטנטן על הכביש כשהיה בן 10 ימים, נטוש, מורעב ומלא פרעושים. אחרי בדיקה ראשונית הוטרינר היה מאוד פסימי בנוגע לסיכויים שלו לשרוד, והודות לחתולה מקסימה של מכרים שאימצה אותו והניקה אותו, הוא לא רק שרד אלא גדל והתפתח והיום חי חיים מאושרים. אנשים שמגלים שאני מגדלת חתול שחור מגיבים לרוב בצורה מאוד לא עניינית, יש לי חברה שנוהגת לירוק כל פעם שרואה חתולים שחורים ואמנם ליד החתול שלי היא לא עושה את זה, אבל הוצאתי ממנה הודאה שאם היא הייתה רואה אותו על הכביש, היא הייתה משאירה אותו שם, ורק בגלל שהוא שחור. אם זה היה חתול בצבע אחר היא הייתה מצילה אותו - תראו מה אמונות טפלות עושות לאנשים. אגב, כשהבאתי אותו לחיסון כשהיה בן כמה חודשים, הוטרינר פתח את הסל, עטה מבט המום ואמר "חתול שחור?! לא זכרתי את זה". כשזה בא ממנו זה היה עוד יותר חסר טעם, ורק ממחיש עד כמה האמונה הסתמית הזאת השתרשרה. ואם באפריקה עסקינן, אאל"ט בדרום אפריקה חתול שחור נחשב למביא מזל טוב. מה זה אומר? שהכל בולשיט.
 

b love

New member
../images/Emo45.gif חתול שחור זה חתול ככל החתולים,

רק אנשים שיש להם לב גדול מבינים עד כמה האמונה הזו טיפשית!
 
קצת רקע על ענייני ציפורניים

אז ככל הנראה מדובר באמונה שהגיע מהבדוואים (או משבטים נודדים שחיו על ציר ערב הסעודית), בכל מקרה האמונה הזו נוצרה מתוך הצורך לשמור על הגיינה, הבדוואים אגב עד היום קוברים את הציפורניים בתוך האדמה, הם מאמינים שאם מישהו יקח מהם את הציפורניים אז הוא יוכל לשלוט בהם, גם בקרב יהודים שחיו בארצות האיסלם האמונה הזו בוריאציה כזו או אחרת קיימת. יש מאמינים שאם ישליכו את הציפורניים ומישהו יעבור על גזיר הציפורן הוא ימות, יש כאלה שמאמינים שיצטרכו לחזור לעולם אחרי מותם בדמות חיה כדי לאסוף את הציפורניים, יש כאלה שמאמינים שאם יבשלו את ציפורן הזרת בקפה ימצאו אהבה. ויוצאי אירופה מאמינים שאם נותנים לאשה הרה לישון על ציפורני בן זוגה היא תלד זכר. בקיצור - ים של אמונות, וצריך הרבה ציפורניים כדי לנעוץ אותם בשורשי האמונות השונות. אל תתמכרו!
 

maybesure

New member
../images/Emo6.gifהשרשור הזה כ"כ מצחיק!

יש לי 2 חתולים שחורים, בנוסף לעוד 7 חתולים בצבעים אחרים (מותר לספור! זה לא מביא מזל רע
) אחד מהם שוקל איזה 6-7 קילו. מעניין כמה "מזל רע" זה נחשב
הוא החתול הכי רגוע ונוח שלנו. הוא עובר בינינו, בני המשפחה, מלא פעמים וכולנו חיים בהרמוניה. מעניין אם באפריקה חתול לבן מביא מזל רע
שיהיה במזל טוב לפורום המשעשע הזה
 
כל הכבוד לך,איך הגעת לפה בכלל?

את מוזמנת לכתוב לי במסר,כי רק לעיתים רחוקות אני נכנסת לראות אם מצאו את הכיוון לירוק על החתול...
 
למעלה