כמה רחוק לשבת מהפלאפון? (אם אני משתמש שעות)

MissDe

New member
נראה לי

לדעתי הפלאפון פולט גלים באורכי גל נמוכים שזה כמו למשל מיקרו. אם תכניסי כוס מים למיקרו היא תתחמם, תארי לך שאת מתחילה לחמם נוזלים בעיניים ובאוזנים שלך לא כל כך טוב. אפילו אם הקרינה לא מיננת (והיא לא לדעתי) הנזק מדנטורציה אפשרית וכו לא כזה נחמד. מצד שני באוניברסיטה אנחנו עובדים קרוב קרוב עם גלי המיקרו ואין הוראות בטיחות מיוחדות אז אולי זה לא כל כך נורא.
 

Rus Almighty

New member
לא מומלץ לנסות להכניס כוס מים למיקרו,

עלול להיגמר בכוויות. גלי המיקרו נמצאים בספקטרום הבליעה של המים ועלולים לגרום לחימום המים מעבר לנק' רתיחה, וברגע שתנסה לפתוח את המיקרו תחטוף קיטור לפנים.
 

בוקסה

New member
כוס מים במיקרו

העובדה שבחרו דוקא את אורך הגל הזה היא בגלל ספקטרום הבליעה של המים. הסכנה לחמם מים מעבר לנק' הרתיחה קיימת בכלים חדשים שעדיין אין עליהם כל מיני שריטות ושיפשופים זעירים. הרתיחה היא מעבר הפאזה מנוזל לגז. אם יש בכלי שריטות אז יש גם בועות אויר מיקרוסקופיות לכודות על השריטות והז שנוצר כתוצאה מהרתיחה לא יוצר בועות חדשות אלא מגדיל את אלה הקיימות. כדי ליצור בועות חדשות יש מאיין בגוף המים צריך לפרוץ מחסום קינטי על ידי חימום המים הרבה מעבר לנקודת הרתיחה. לכן קורה שמכניסים כוס חדשה מלאה מים למיקרו ומחממים אותה לחום גבוהה מ נק' הרתיחה, אך אין רתיחה כי אין בועות אויר זעירות שהרתיחה תתרחש עליהם ואז מוציאים את הכוס מהמיקרו ומכניסים כפית או מנערים את הכוס קלות וכך מכניסים קצת אויר לנוזל ויש רתיחה אלימה במיוחד. שים לב שכאשר אתה מרתיח מים בסיר הבועות נוצרות תמיד סביב השריטות שבסיר
 

MissDe

New member
זה מעניין, (אם אפשר הסבר...)

למה יש מחסום אנרגטי בשביל ליצור את האידוי הראשוני? הלא אפילו כשאנחנו סתם בטמ' החדר יש שווי משקל בין מים במצב נוזל לאדים (כלומר האידוי "מצליח" להתרחש)? למה הרתיחה יותר קלה על בועות אוייר? ולמה שלא יווצרו על פני הנוזל אדים שם בטוח יש חמצן?
 

TotalCommnader

New member
ניקח דוגמא הפוכה. כשאת מקפיאה מים מאיזה נקודה

הקפיאה מתחילה? אם את מקפיאה מים מזוקקים לחלוטין התשובה היא "אף נקודה". יש ניסוי במעבדה 4 בפיסיקה שבו מקפיאים מים במינוס ארבעים מעלות. אז למה מים רגילים קופאים באפס מעלות בערך? כי הם מכילים עוד חומרים והאחידות שלהם נפגעת. מנקודות אלה מתחילה הקפיאה. מרגע זה יש כבר נקודה שונה (קפואה) והקפיאה מצטברת מסביב לנקודה זו. אגב שונות יכולה להיות מעוד גורמים. נגיד ערבוב חזק מדי (שאמור לשמור על אחידות המים) יוצר הבדלי לחצים קטנים שגם סביבם יכול להווצר "זרע" קפיאה. אותו דבר קורה ברתיחה, או בהיווצרות הגשם בעננים. (לכן מזריעים אותם בעזרת יודיד כסף - כדי ליצור את ההפרעות האלה)
 

MissDe

New member
אני לא יודעת

אין לי ממש מיקרו בבית אני לא יודעת מה העוצמה (אמפליטודה^) של גלים ממכשיר מסחרי וכמה זמן נהוג להשאיר שם דברים. לא נראה לי שהוא ממש יאדה את כל המים ככה, זה היה הופך אותו למאד לא יעיל. אבל בכל מקרה אתה צודק ראוי לנהוג במשנה זהירות.
 

phobos

New member
סיכום

קרינה דועכת די מהר, כך שלהשתמש ברמקול זה כבר הרבה יותר טוב מלהצמיד לאוזן. להשתמש באוזניה זה עוד יותר טוב (בתנאי שהמכשיר לא משתמש בה כאנטנה!!), אני הייתי מסתפק בזה. אפילו אוזניה אלחוטית, שמשדרת בהספק נמוך בהרבה מהפלאפון עצמו. הראייה שלך לא הידרדרה בגלל הקרינה של הפלאפון כי העין לא רגישה לקרינה הזו. סביר יותר שהראייה הידרדרה (אם בכלל) מצפייה ממושכת במסך קטן ורועד ומקרוב. הפתרון לזה הוא לא להשתמש כ"כ הרבה בפלאפון. באתרים של יצרניות הפלאפונים ניתן כיום למצוא את הספקי השידור של כל המכשירים ואת קצב הספיגה של הגוף לקרינה הזו (אם כי כל חברה משתמשת ביחידות שונות אז קשה להשוות). בכל מקרה - להצמיד את הפלאפון לראש משך שעות זה רע, ואין מכשיר אחד שהוא בלתי מזיק. רמקול ואזניה הם הרע במיעוטו, והכי כדאי - להשתמש פחות.
 

gilpor

New member
עוד נקודה קטנונית

לפעמים הראייה מתדרדרת לבד, בלי שום עזרה של גורם חיצוני. אנשים הרכיבו משקפיים גם לפני שהמציאו את הפלאפון. גם לפני שהמציאו את הסוללה והגנרטור החשמלי...
 

moran f

New member
אבל

לא לפני שהמציאו את המשקפיים
 
למעלה