כמה שאלה בנוגע לרכבת. תודה..

מצב
הנושא נעול.

Snoop Dogg

New member
כמה שאלה בנוגע לרכבת. תודה..

כמה שאלה בנוגע לרכבת. תודה..
1. יש להם כל מיני שלטים מוזרים כאלה "ב", "צ" מה אומר כל אחד? 2. איך פועלים הרמזורים של הרכבות.. 3. איך עובדים הפסים? כלומר, איך הרכבת יודעת כשיש פיצול ברכבת לפנות למסילה הימנית ולא להמשיך ישר או הפוך? ולא לרדת מהמפסים תוך כדי, הרי יש קטע קטן בלי פסים.. תודה רבה..!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תשובה

כמה שאלה בנוגע לרכבת. תודה..
1. יש להם כל מיני שלטים מוזרים כאלה "ב", "צ" מה אומר כל אחד? 2. איך פועלים הרמזורים של הרכבות.. 3. איך עובדים הפסים? כלומר, איך הרכבת יודעת כשיש פיצול ברכבת לפנות למסילה הימנית ולא להמשיך ישר או הפוך? ולא לרדת מהמפסים תוך כדי, הרי יש קטע קטן בלי פסים.. תודה רבה..!
תשובה
שאלת פה שאלות שעל-מנת לענות עליהן בפירוט ידרש ספר. אבל בקצרה: 1. "ב" - בלום, "צ" - צפור (בד"כ לפני מפגשי כביש/מסילה. 2. מה אתה רוצה לדעת בדיוק על הרמזורים (שקוראים להם בעברית סימנורים או בלועזית סימאפורים)? 3. אין שום "קטע קטן בלי פסים". הרכבת "לא יודעת" שום דבר. כיוון הפניה נקבע בעזרת מסוט - מנגנון המסיט קטע קטן מהמסילה ימינה או שמאלה בהתאם לצורך. שוב - זה רק על קצה המזלג! אני מציע שתחפש בארכיון או באינטרנט מידע - שכמוהו תמצא לרוב. אתה יכול גם להיכנס לארת "חדשות הרכבת" ולמצוא בו מידע רב. אם יש לך שאלה ספציפית יותר - שאל ונשמח לענות!
 

Snoop Dogg

New member
רציתי לגעת איך הרמזורים פועלים?

תשובה
שאלת פה שאלות שעל-מנת לענות עליהן בפירוט ידרש ספר. אבל בקצרה: 1. "ב" - בלום, "צ" - צפור (בד"כ לפני מפגשי כביש/מסילה. 2. מה אתה רוצה לדעת בדיוק על הרמזורים (שקוראים להם בעברית סימנורים או בלועזית סימאפורים)? 3. אין שום "קטע קטן בלי פסים". הרכבת "לא יודעת" שום דבר. כיוון הפניה נקבע בעזרת מסוט - מנגנון המסיט קטע קטן מהמסילה ימינה או שמאלה בהתאם לצורך. שוב - זה רק על קצה המזלג! אני מציע שתחפש בארכיון או באינטרנט מידע - שכמוהו תמצא לרוב. אתה יכול גם להיכנס לארת "חדשות הרכבת" ולמצוא בו מידע רב. אם יש לך שאלה ספציפית יותר - שאל ונשמח לענות!
רציתי לגעת איך הרמזורים פועלים?
יש רמזורים כאלה ישנים וחדשים.. ותודה על שאר התשובות...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
סימנורים

רציתי לגעת איך הרמזורים פועלים?
יש רמזורים כאלה ישנים וחדשים.. ותודה על שאר התשובות...
סימנורים
תפקידם של סימנורים, בדיוק כמו רמזורים בכביש לסמן לנהג את מצב המסילה. ישנם מספר סוגים של סימנורים - בהתאם לתפקידם ובכל מדינה ומדינה - נהוגה שיטה ייחודית לסימנורים. בגדול הסימנור מתריע לנהג מתי המסילה פנויה ומותר לו להמשיך בנסיעה (אור ירוק), מתי עליו לעצור לפני הסימנור (אור אדום) וכו'. מבחינה טכנית - הסימנור יודע מתי עברה רכבת בעזרת חשמלית המותקנת בסמוך לסימנור ע"ג המסילה וכן ע"ג חוגוני הרכבות. בעת המעבר של הרכבת, הסימנור משנה את מצבו.
 
סימנור זה לא סמאפור

תשובה
שאלת פה שאלות שעל-מנת לענות עליהן בפירוט ידרש ספר. אבל בקצרה: 1. "ב" - בלום, "צ" - צפור (בד"כ לפני מפגשי כביש/מסילה. 2. מה אתה רוצה לדעת בדיוק על הרמזורים (שקוראים להם בעברית סימנורים או בלועזית סימאפורים)? 3. אין שום "קטע קטן בלי פסים". הרכבת "לא יודעת" שום דבר. כיוון הפניה נקבע בעזרת מסוט - מנגנון המסיט קטע קטן מהמסילה ימינה או שמאלה בהתאם לצורך. שוב - זה רק על קצה המזלג! אני מציע שתחפש בארכיון או באינטרנט מידע - שכמוהו תמצא לרוב. אתה יכול גם להיכנס לארת "חדשות הרכבת" ולמצוא בו מידע רב. אם יש לך שאלה ספציפית יותר - שאל ונשמח לענות!
סימנור זה לא סמאפור
סימנור זה לא תרגום לעברית של סמאפור - שתי המילים משמעותן שונה, אם כי זה נכון שהראשונה עברית והשניה לועזית. סמאפור הוא מתקן איתות צורני, כלומר הצורה שלו מעבירה את המידע הדרוש לנהג הרכבת. בארץ היו רק סמאפורי עם זרועות - זרוע מאוזנת משמעותה 'עצור', זרוע מורדת (או מורמת, תלוי בשיטה) משמעותה 'סע'. כמובן שלצורך תפעול בחושך הותקנו על הזרועות גם זכוכיות צבעוניות של אדום וירוק ומאחוריהן פנס קבוע - כשהזרוע זזה, הזכוכיות זזות איתה ביחס לפנס. המשמעות המילולית של 'סמאפור' היא איתות בדגלים, ומקור המילה (אם אני זוכר נכון) הוא ביוונית. סימנור הוא מתקן איתות באור - המידע מועבר באמצעות הדלקה וכיבוי של מנורות, בדומה לרמזורים בכבישים. מקור המילה הוא בהלחם שתי מילים עבריות - 'סימן' ו-'אור'.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אתה צודק, כמובן

סימנור זה לא סמאפור
סימנור זה לא תרגום לעברית של סמאפור - שתי המילים משמעותן שונה, אם כי זה נכון שהראשונה עברית והשניה לועזית. סמאפור הוא מתקן איתות צורני, כלומר הצורה שלו מעבירה את המידע הדרוש לנהג הרכבת. בארץ היו רק סמאפורי עם זרועות - זרוע מאוזנת משמעותה 'עצור', זרוע מורדת (או מורמת, תלוי בשיטה) משמעותה 'סע'. כמובן שלצורך תפעול בחושך הותקנו על הזרועות גם זכוכיות צבעוניות של אדום וירוק ומאחוריהן פנס קבוע - כשהזרוע זזה, הזכוכיות זזות איתה ביחס לפנס. המשמעות המילולית של 'סמאפור' היא איתות בדגלים, ומקור המילה (אם אני זוכר נכון) הוא ביוונית. סימנור הוא מתקן איתות באור - המידע מועבר באמצעות הדלקה וכיבוי של מנורות, בדומה לרמזורים בכבישים. מקור המילה הוא בהלחם שתי מילים עבריות - 'סימן' ו-'אור'.
אתה צודק, כמובן
למרות שבחו"ל - גם לרמזורים קוראים היום סימאפורים.
 
איתות רכבתי באיטלקית

רמזור באיטלקית = semaforo
איתות רכבתי באיטלקית
אני מודה שבאיטלקית אני לא מבין גדול, ועוד פחות ברמזורי כביש באיטלקית, אבל אני יכול לומר באיתות רכבתי, האיטלקית לא שונה ממרבית השפות המערביות - ראו בקישור זה את ההבחנה בין: Segnali semaforici - סמאפורים Segnali permanentemente luminosi - סימנורים
 

hck

New member
סימנורים

כמה שאלה בנוגע לרכבת. תודה..
1. יש להם כל מיני שלטים מוזרים כאלה "ב", "צ" מה אומר כל אחד? 2. איך פועלים הרמזורים של הרכבות.. 3. איך עובדים הפסים? כלומר, איך הרכבת יודעת כשיש פיצול ברכבת לפנות למסילה הימנית ולא להמשיך ישר או הפוך? ולא לרדת מהמפסים תוך כדי, הרי יש קטע קטן בלי פסים.. תודה רבה..!
סימנורים
אם היית מריץ חיפוש בפורום היית מוצא את זה:
סימנורים
 

hck

New member
אכן הסברים מצויינים

לא צריך להתאמץ. קיים אתר מעולה
בו קיימים כל ההסברים והדוגמאות בצורה נהדרת. כדאי מאוד להכניס את הקישור לטאג-ליינס של הפורום. הנה:
אכן הסברים מצויינים
אבל לא כל כך דומים לסימנורים שבארץ. כלומר חוץ מזה שירוק זה סע ואדום זה עצור, שאר הסימנורים לא בדיוק דומים לאלו שבארץ (ואני לא מדבר על הסמאפורים).
 
יש שם הכל. רק תחפש ותמצא.

אכן הסברים מצויינים
אבל לא כל כך דומים לסימנורים שבארץ. כלומר חוץ מזה שירוק זה סע ואדום זה עצור, שאר הסימנורים לא בדיוק דומים לאלו שבארץ (ואני לא מדבר על הסמאפורים).
יש שם הכל. רק תחפש ותמצא.
 
ויש לך ים של קישורים...

אכן הסברים מצויינים
אבל לא כל כך דומים לסימנורים שבארץ. כלומר חוץ מזה שירוק זה סע ואדום זה עצור, שאר הסימנורים לא בדיוק דומים לאלו שבארץ (ואני לא מדבר על הסמאפורים).
ויש לך ים של קישורים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה