כמה שאלות בנוגע לצביעה ביתית

kerenka2

New member
כמה שאלות בנוגע לצביעה ביתית

שלום לכולם, אנחנו זוג סטודנטים שמעוניינים לצבוע את הדירה בצבע קצת שונה מלבן שגרתי... הבנתי שיש צורך בצבע אקרילי. יש ברשותינו גלון של צבע לבן, הבנתי שיש אפשרות לערבב לו מין "תרכיז" לקבלת הגוון הרצוי. השאלה היא, כמה תרכיז בדיוק מערבבים? איך מערבבים? (לבד? בחנות?) ובנוגע לגוון הרצוי - הקטלוג מפוצץ בגוונים שונים ומשונים. אמרו לי שלא משנה איזה גוון אני אבחר - הצבע על הקיר תמיד יראה שונה. זה באמת נכון? קצת מפחיד, לא? הדעות חלוקות גם לגבי הנחת ניילונים על הרצפה- מישהו אמר לי שבלי עיתונים וניילונים לא לזוז, ומישהו אחר אמר לי שכיוון שאני צובעת עם רולר, הוא לא מטפטף ואין צורך בכיסוי הרצפה. מי צודק? שאלה נוספת - אני מעוניינת לצבוע גם את המשקופים והדלתות. הבנתי שמשתמשים בצבע שמן. יש צורך "להשכיב" את הדלתות לפני הצביעה? אשמח אם מישהו יוכל לענות לי במהרה, תודה רבה, קרן
 

Noga222

New member
כמה תשובות....

אפשר אכן לגוון את הצבע הלבן. בעיקרון, יש בנויות ההום סנטר ודומיו מכונה לגיוון, שמוםעלת ע"י מחשב והיא מאוד מדוייקת, אבל אני לא יודעת אם הם מגוונים צבע שלא קניתם מהם.... לדעתי לא.... שווה לבדוק. אפשר גם לקנות בקבוק של מגוון צבע ולערבב לבד. פה אין טריקים, פשוט להוסיף תוך כדי ערבוב עד שתגיעו לגוון שתרצו.... רק זיכרו להכין כמות מספיקה, לא תצליחו להגיע לאותו גוון שוב ללא המכונה הממוחשבת.... על הקיר אכן הצבע קצת שונה לעיתים, אבל הבעיה היא בד"כ לא בשינוי הגוון אלא בזה שאותו הצבע יכול להיראות אחרת בחדר גדול, או קטן, מואר או חשוך... רולר מלכלך לפעמים יותר ממברשת!!! בכל מקרה, עדיף להגן ולא להצטער...
 

kerenka2

New member
תודה על התשובה המהירה!

יש אולי המלצות לצבע, או שכולם אותו הדבר כמו שטוענים? יש הפרשים רציניים במחיר בין טמבור,נירלט והאחרים... תודה, קרן
 
צבע אם ההשקעה אינה לטווח ארוך (הדירה אינה שלכם)אז כדי לנהוג לפי הכלל: גם זול יהיה טוב.
 

MyPrecious

New member
לכלוכים

אפשר לעבוד עם קצת דפים שמצמידים לקיר, לא משהו רציני. בכל מקרה, אפשר לנקות את הלכלוכים על הרצפה!!! אם עושים את זה באותו יום. זה לא ממש בעיה. מה שכן מומלץ- לעבוד עם מסקינטייפ על משקופים, קנטים ברצפה ובין קירות בצבעים שונים. בהצלחה, ותהנו!!!
 

מדברון

New member
רעיון מקורי לגיוון

קחו נס קפה,אני לא צוחק אישתי קנתה צבע מגוון ויצא כתום מידי לטעמה, מה עשתה ? הוסיפה נס קפה עד לקבלת הגוון הרצוי. חברתה גיוונה על צבע לבן כמו במיקרה שלכם יצא מדהים רק לקחת בחשבון שמס' ימים בבית יריח כמו חנות קפה.
 

kerenka2

New member
רעיון נחמד! אולי נאמץ... ../images/Emo13.gif

אולי לעוד מישהו יש טיפים לצביעה ראשונה? קרן
 

davesh

New member
וככה תמיד יש אם מה לכבד את האורחים.

אם נגמר הקפה בבית, פשוט מגרדים קצת מהקירות
 
לגבי הניילונים+הדלתות

דלתות ומשקופים -צובעים בצעי שמן (פוליאור ודומיו). לטעמי, בצביעת משקופים יותר נוח להוציא את הדלת. צובעים, נותנים שיתייבש- צבע שמן מתייבש לאט -ואז מרכיבים את הדלת וצובעים גם אותה. כדאי להביא בחשבון שצבע שמן הרבה יותר קשה להסרה (לא מספיק סקוץ' ומים וסבון...צריך טרפנטין) אז כמוסן לארגן בצד מטלית טבולה בטרפנטין (ולפתוח חלון) לתיקון טפטופים קטנים בזמן הצביעה. הניילונים מאד עוזרים להמנע מטביעות רגליים- צבע שמן דביק משהו אש ומחבב מאד רגליים בלתצי זהירות. לקירות- משתמשים בצבע אקרילי, שהוא על בסיס מים. לפיכך, אפשר לפני הצביעה לעבור על הרצפה בסמרטוט רטוב, זה אמנם קצת מחליק, אבל המים מונעים מהטיפות להדבק לרצפה. ואפשר להחיזק את הסמרטווט בהישג יד נגד טיפות עקשניות. כמובן שמניחים פס מסקינגטייפ(הסוג הבהיר מט- לא המבריק של החבילות)במקומות שלא רוצים שיצבעו-הקיר/למשקוף הצמוד לשטח הנצבע, ידית הדלת, שקעי החשמל וכו'. וטיפ אחרון- יש סכין שנועדה מגרד מדבקות מזכוכית, היא מעולה גם להורדת טיפות צבע מהרצפה. צביעה נעימה.
 
לגבי מסקנטייפ -

אם מדביקים לקיר הוא עלול לקלף את הצבע. כדי למנוע מצב כזה מומלץ להדביק את המסקנטייפ קודם על בד כלשהו (אפילו פעמיים שלוש) כדי להחליש את הדבק.
 

אלי ו.

New member
בארה"ב מוכרים מסקינגטייפ "מוחלש"

בדיוק למטרת צביעה. לצערי, עדיין לא הגיע לארץ.
 

PurpleGoat

New member
אני דווקא נתקלתי בכזה

כששיפצנו בפעם הקודמת זה מין מסקנטייפ קצת "מקומט" הצרה איתו לפעמים יכול להכנס צבע לבליטות הקטנות שיש בו, ואז הקו לא יוצא חלק, אבל זה רק במקרה של צביעת קיר בכמה צבעים שונים.
 

PurpleGoat

New member
חכמה שכמוני..

שכחתי להגיד איפה אז בערך לפני שנתיים מצאנו אותו בסניף ACE שבקיבוץ שפיים..
 

Mנטה

New member
לא לגשת למכונות של הום סנטר !!!!!

אני עבדתי המון זמן כדי למצוא את הגוון המתאים בהום סנטר, רק עם צבעים שלהם, בדיוק כמו שהם אמרו. בסוף הם עירבבו לי שלושה צבעים שלא היה שום קשר בינם לבין מה שרציתי ! אני אתן לכם דוגמאות: הרעיון היה צבעים מאוד בהירים וקרים של כחול, ירוק וצהוב בגוונים לימוניים. התכלת יצא בייבי במקום טורקיז הירוק יצא צהוב הצהוב יצא בננה. ממש ממש לא מומלץ. ואם כבר עשית את זה, תבדקי בחנות שהצבע נראה כמו שאת רוצה !
 

נוריה

New member
נסיון טוב עם מכונות הגוון של נירלט

יצא בול הצבע שביקשנו, וגם למיטב זכרוני, יותר זול מטמבור.
 

PurpleGoat

New member
כמה עצות קטנות

- תמיד עדיף לערבב בחנות, בבית בחיים, אבל בחיים לא תגיעו לצבע מהקטלוג, אלא אם אתם רוצים רק "לגוון" קצת את הלבן בפסטלים בהירים מאוד (מאוד!), לדוגמא- בצביעה הקודמת רציתי לצבוע חדר אחד בגוון של תכלת-סגלגל, בהיר יחסית, קניתי כמות מסויימת של צבע לבן וכמה בקבוקונים של מגוון (בערך 3/4 ליטר כל אחד אם אני לא טועה), ערבבתי וערבבתי (וערבבתי), הוספתי בקבוק ועוד בקבוק והצבע לא משתנה! בקיצור, הסיפור נגמר בהוצאה של הרבה כסף על עוד בקבוקונים עד שהגעתי לצבע שהיה בערך-קרוב.. ובמחיר הזה כבר יכולתי לערבב בחנות, ולחסוך הרבה זמן, עצבים וכסף, מאז אני לא נוגעת באותם בקבוקי "תרכיז" צבע, ואני לא ממליצה להתחיל עם זה. - אל תיבהלי, הצבע באמת לא יצא בדיוק כמו בקטלוג אף פעם, אבל אלה שינויים כל כך מינוריים שזה לא באמת משנה, כדאי בכל זאת לבחור צבע שאת בטוחה שיעבוד גם במשטחים גדולים, כתום זוהר יכול להראות מצויין על פסי הצבע, אבל לא היית רוצה קיר כזה, נכון? =) - אני מסכימה עם מי שאמר לך לא לזוז בלי עיתונים וניילונים, רולר או לא רולר, אדם שהוא לא מקצועי בדרך כלל מלכלך קצת, ויש מספיק נקיונות לעשות אחרי הצביעה, עם קצת השקעה לפני אפשר לחסוך את כל הבלאגן. - הדלתות- כדאי להשכיב את הדלתות על "חמורים" או על הרצפה כשצובעים אותן, כי צבע השמן הוא סמיך ואם צובעים אותן בעמידה נוצרות צורות של טפטופים ונזילות בצבע, וזה בולט ולא יפה (רואים את זה בד"כ בבתים ישנים שעברו הרבה ידיים, שם תמיד יש מישהו שפיקשש עם הדלתות, וזה פשוט נשאר =) זהו.. העצות יצאו פחות קטנות משחשבתי מקווה שעזרתי מיכל
 
למעלה