כמה שאלות כלליות בנוגע למציאת עבודה ב-QA

שלום,

אני בן 30 עם שני תארים שאינם בעלי אוריינטציה טכנולוגית (אבל אחד מהם הוא תואר ריאלי ולא הומני) ואני מעוניין לנסות להיכנס לעולם ההייטק דרך תחום ה-QA. יש לי כמה שאלות:

1. קראתי המון פוסטים שמדגישים עד כמה קורסי ה-QA לא יעילים בעבור מישהו ללא ניסיון שמעוניין להתחיל לעבוד בתחום, מכיוון שהם לא מספקים את הידע הנדרש. רציתי לשאול האם נראה לכם חכם ופרקטי לעשות למשל קורס בוטקאמפ תכנות FULL STUCK (קצת יותר קל מאשר אלו של ה-6-7 חודשים, 3-5 חודשים בערך) שיכול לתת לי הרבה יותר כלים (לצד כמובן המון עבודה עצמאית ובניית תיק עבודות שיכול באיזשהו אופן לכסות על חוסר הניסיון שלי)? רק מדגיש שאני לא מכוון את עצמי לפיתוח תוכנה, לפחות לא כרגע, אלא לתפקיד פשוט יותר של QA אוטומציה, בשאיפה להתקדם לאחר מכן.
2. האם מודעה שרשום בה שדרוש ניסיון של כך וכך שנים באמת מחייבת את זה, או שיכולים לזמן אותי גם אם אני מזכיר את הידע שלי בתחום (בהנחה שהוא מספיק למעסיק) ומציג תיק עבודות? כמעט בכל המודעות כתוב שצריך ניסיון ואין לי כמובן שום דרך לעקוף את זה.
3. האם חכם גם להיכנס לתחום דרך עבודה ראשונית ב-QA ידני, שלעיתים אינה דורשת ניסיון? לניסיון ב-QA ידני תהיה משמעות כשאני אהיה מעוניין להתקדם לאוטומציה?
4. האם קל יותר להשתלב בתחום ה-QA בענפים שמחוץ לעולם ההייטק, בהם יש ביקוש לכך? האם שם קל יותר לעקוף את הגבלת הניסיון? אמנם יהיה מדובר במשכורת נמוכה יותר, אבל מצד שני זאת דרך לצבור ניסיון שיכול להקל במציאת עבודה בהייטק בהמשך.
5. על איזה תחום אחר הייתם ממליצים כנתיב כניסה נוח להייטק לחסרי ניסיון?

תודה רבה!
 

עמית ו

New member
1. להתקדם לאן? אם אתה רוצה למצוא את עצמך בעבודה מסויימת, נסה להתראיין אליה (מישהו שמנסח את המסר הזה טוב ממני הוציא וידאו -
)
1.1 - מעבר מבדיקות תוכנה לפיתוח תוכנה אינו אוטומטי או קל, במיוחד לא במקומות שיסכימו לקבל בודקי תוכנה עם הכשרה פחותה מזו של המתכנתים שלהם. זה נכון שבאופן כללי אין הבדל בכישורים הנדרשים בין פיתוח תוכנה לבין פיתוח בדיקות מערכת, אבל יש לא מעט משרות זבל שלא יתנו לך את הכישורים הדרושים ולא ידרשו ממך ללמוד אותם - יספיק להם שתתחזק איזה סקריפט מעפן, מה שישאיר את יכולות התכנות שלך ברמה בסיסית מאוד.

2. המונח של "תיק עבודות" לא באמת קיים, ועד היום לא ראיתי מישהו ששלח פרוייקט בגיטהאב שהיה מרשים מספיק כדי להיות נקודה לזכותו. ככלל אצבע, משרות של עד שנתיים ניסיון יסכימו בדרך כלל לקבל אנשים מוכשרים בלי ניסיון, אבל בהצלחה עם לגרום לקורות החיים שלך לבלוט בתוך ערימות הרעש.

3. זו עצה מאוד נפוצה, זו העצה הכי גרועה שאתה יכול לקבל.
4. כנראה, וצריך לזכור שגם הניסיון שאתה מקבל שם הוא ניסיון גרוע - אתה חושב שאתה מכיר תחום מסויים ואז מגלה שבעצם התעסקתם איתו בצורה סופר שטחית ואז אתה נופל בראיון כי מצפים ממך לידע שבפועל אין לך.

5. למה לך הייטק? בכל מקרה, נתיבים אחרים שישימו אותך במקום אפשרי - ניהול רשתות (לתפקידי IT), DBA, מדעני נתונים (כתלות בתואר הריאלי שלך, אולי יש לך שם אפילו יתרון)
 
למעלה