כמה שאלות כלליות וכמה דעות על האלבום החדש

dar dahan

Member
כמה שאלות כלליות וכמה דעות על האלבום החדש

שלום לכם, עדיין לא יצא לי לשמוע את השירים הישנים של הלהקה ואני מבטיח לשמוע אבל יש לי שתי שאלות מסוימים: 1. למה הלהקה לא מתפרסמת כרביעייה עם הגיטריסט השני? הריי הוא חלק אינטגרלי (אני לא מאמין שאמרתי את זה
) מהלהקה לא? 2. על איזה שירים מהאלבומים הישנים אתם ממליצים לי, אני מחפש כאלה פאננקים מצד אחד אבל מצד שני יפים ועם סולו גיטרה אם אפשר...? דעות על האלבום החדש: אני מודה לא שמעתי את כל השירים בו ועוד מוקדם לקבוע לגביו משהו, אבל שמתי לב שרעש של הגיטרות (שכחתי איך מכנים את זה) הפך להיות קצת מעיק בניגוד לאלבום הקודם בו הגיטרות נשמעות פאנקסטיות ומדהימות (לדעתי), באלבום החדש יש בעיה לגביי זה. עוד בעיה ששמתי לב אליה, ואולי זה קשור להקלטות ודווקא לנגינה, זה התיפוף באלבום משהו קרה לטרה קול? התיפוף נשמע קצת לעוס וחבל. אבל שמעתי רק 5 שירים מתוך 16 אז יכול להיות שאני טועה בדעותיי. ד"א למרות שהאלבום החדש לא מושלם או טוב כמו הקודם (לא שהקודם היה מושלם גם לו היה חסכים משלו אבל הוא היה מדהים) אבל הוא בהחלט אלבום עם שירים איכותיים שמכסים במקצת על בעיות הנגינה
 

Soggy Dream

New member
היוש.. ../images/Emo13.gif

הלהקה לא מתפרסמת עם ג'ייסון וייט כי הוא רק גיטריסט הופעות. את כל הסולואים והגיטרות הנוספות כותב ומנגן בילי גו' (למיטב ידעיתי). לגרין דיי יש המון נגני ליוי, במיוחד בהופעות הגדולות, ובמיוחד בשירים האחרונים, כמו רוני בלייק למשל, ג'ייסון פריז וכו'.. אבל את העבודה המוזיקלית גרין דיי עושה בעצמה. אני ממליץ לך לשמוע את basket case, longview, burnout, american idiot, prosthetic head, minority, brain stew.. ובקיצור כל אלבום הלהיטים שלהם.. פחח, מה קרה לך, אי אפשר לשפוט אלבום רק בגלל 5 שירים.. זה כמו שאני אתן לך לשפוט את אמריקן אידיוט רק לפי are we the waiting, extaordinary girl, homecoming.. והדיסטורשן (לזה התכוונת) לא מעיק בכלל לדעתי, נכון, חלק מהשירים זה פחות פאנק אלא יותר רוק אלטרנטיבי ובכללי סגנונות מעורבים ולא כל כך מוגדרים, וכשיוצאים מנקודת הנחה ששמעת רק 5 שירים (!), כשזהו האלבום המגוון ביותר של גרין דיי עד כה, אני די בטוח שדעתך תשתנה בהתאם אם תשמע את האלבום במלואו..
אני לא חושב שהתיפוף "התקלקל" או משהו, לדעתי טרה נותן קצב טוב לכל השירים, ומתבלט פה ושם בקטעים מסויימים, בדיוק במקום, יש לציין. בקיצור, אני מרוצה ממנו. אם שואלים איזה אלבום יותר טוב, א"א או התמוטטות המאה ה21,לדעתי האישית, התמוטטות המאה ה21 לוקח. לא בנוק אאוט, אבל לוקח.
 

Little Panda

New member
../images/Emo45.gifאני מסכימה../images/Emo29.gif

עם רוב הדברים שכתבת, ואני רוצה להוסיף שג"ד הם כבר לא להקת פאנק מאז וורנינג או שאנניגאז... כלומר, הם כן כותבים מילים מחאתיות (בשני האלבומים האחרונים) אבל מלודית (זה נשמע קצת פלצני, אבל לא הייתה לי מילה אחרת) - הם כבר לא מוגדרים כפאנק- גם בא"א יש רק שני שירים בערך שמזכירים את סגנון הפאנק (ואולי עוד קטע או שניים בJOS) אבל זהו... אם אתה נורא רוצה לשמוע שירים "פאנקים" תשמע את האלבומים היותר מוקדמים שלהם כמו קארפלאנק, אינסומנייאק, דוקי ואולי גם נימרוד (שירים כמו Welcome to Paradise, 80, She, FOA, Geek Stink Breath, Hitchin' a Ride וכאלה) ... אבל כל להקה מתפתחת- אי אפשר לצפות מהם להישאר ילדים טיפשים לנצח... ועוד אהרת אגב; אף פעם אל תשפוט אלבום עפ"י 5 שירים- במיוחד אם יש 18 באלבום.
 

dar dahan

Member
אחריי ששמעתי את כל האלבום אני חייב לאמר...

שהאלבום בכללי לא הכי טוב. אמריקן אידיוט היה אלבום מוצלח ביותר, והוא היה פאנק רוק לדעתי. והוא אחד מהאלבמים הטובים ביותר ששמעתי. לעומת זאת 21st Century Breakdown יש הרגשה שהוא נמרח מידיי ולא בגלל שהוא אלבום קונספט, אלא בגלל שהלחנים דומים מדיי וחוץ מכמה שירים רוב האלבום דיי עייף לדעתי. וחבל כי הם להקה טובה. אבל פימייקר שיר מדהים לדעתי!
 

Little Panda

New member
אף אחד לא אמר ש21st Century Breakdown ../images/Emo29.gif

הוא אלבום פאנק-רוק ואף אחד גם לא ציפה שהוא יהיה אחד כזה... אפילו כתבו פה בפורום שב21st Century Breakdown זה מין ז'אנר הזוי כזה (ששכחתי את שמו), ויש שירים ב21st Century Breakdown שבעיניי עולים בהרבה על א"א- מצד שני א"א הוא בין האלבומים האהובים עלי. אבל אי אפשר להגיד ש21st Century Breakdown הוא אלבום גרוע! יש בו כ"כ הרבה חומרים מגוונים שלא ראינו עד עכשיו ואי אפשר להגיד "חבל- כי הם דווקא להקה טובה לדעתי" שמתי לב שאתה נורא שם דגש על "פאנק" ונורא אכפת לך שזה יהיה "פאנק" או "פאנק-רוק" נראה לי שאתה צריך להתעלם קצת מה"מסגרת" של האלבום- ולהקשיב לשירים שלו. בהתחלה גם אני לא התלהבתי מהאלבום החדש- אבל אחרי כמה זמן עיכלתי את זה... למי אכפת באיזה ז'אנר זה נמצא? כל עוד זה טוב (כמובן שבמוזיקה- על טעם ועל ריח אין להתווכח, אבל לפי ההודעות שלך יש תחושה שאתה מנסה להתאכזב מהאלבום בכוונה- כי הוא לא העתק מדוייק של א"א
)
 

dar dahan

Member
כי אחריי א"א ציפיתי למשהו יותר טוב...

כי אמריקן אידיוט הוא אלבום מושלם לדעתי כמעט מכל הבחינות. יש בו שירים מדהימים, שירים קצביים שירים שקטים ויפים, והוא היה לדעתי האלבום הכי טוב שהם הוציאו וחבל שפתאום הם שינו כל מיניי דברים במיוחד בשיר פיסמייקר ההתחלה של הסולו גדולה אבל בהמשך זה נשמע קצת מאכזב, וזה שיר דוקא. ויש גם את כריסטנ איפרנו, שיר מאכזב נורא שיש בו בקושי מילים חוץ מכריסטין איפרנו. וחבל הם באמת טובים ויכלו להוציא אלבום יותר טוב ולאו דווקא פאנק.
 

Little Panda

New member
אני דווקא מאוד אהבתי את כריסטיאן אינפרנו../images/Emo29.gif

ופיסמייקר הוא לא מהאהובים עליי... דווקא כריסטיאן אינפרנו הוא יותר "פאנק-רוק" כמו שכ"כ רצית. אתה גם יכול להגיד את אותו הדבר על Know Your Enemy. אבל מצד שני גם בא"א יש את She's a rebel- שגם הוא חוזר פחות או יותר על אותן מילים ועל אותו לחן. חוץ מזה, אני חושבת שהם הוציאו אלבום מעולה! האיכויות הווקאליות באלבום הזה לא משתוות לא"א, האפקטים, הגיטרות- הרבה יותר מגוון! אבל הוויכוח הזה הוא נצחי- כי במוזיקה לכל אחד יש טעם שונה- גם אם אוהבים את אותה להקה לאו דווקא אוהבים את אותם שירים.
 
הלחנים ממש לא דומים, להיפך

זה אלבום מאוד מגוון ויש שינויי מגוון ולחן די גדולים בין השירים. אבל אני נוטה להסכים איתך שהוא קצת נמרח ושאפשר היה להשמיט כמה שירים כמו know your enemy או 21, שלדעתי ההחלטה להוציא אותם כסינגלים ראשונים ולא את murder city או viva la gloria היא די תמוהה ואולי היא הגורם לחוסר הבאאאאז היחסי סביב האלבום. לטעמי דווקא אלבומי הפאנק שלהם, עם כל הכיפיות שבהם, הם יותר משעממים
 

liri g

New member
ההקלטה של התקליט היא ברמה גבוה מאוד

הסאונד מעולה. בארץ ממש אין דברים כאלה, וגם רוב התקליטים בחו"ל לא נשמעים ככה. אין שום ספק שהם השקיעו בסאונד ברמות גבוהות מאוד. הגיטרות מדהימות, ממש לא מעיקות. והתופים- מההקלטות תופים הטובות ששמעתי בחיי... המיקסים מעולים וקולעים לטעם שלי בול כמעט בהכל. באמת שלא הייתה לי שום בעיה להעביר ביקורת על הסאונד למרות שאני מאוד אוהבת את הלהקה- וכל זאת מבחינה זו אין לי שום ביקורת שלילית על התקליט. בקיצור- 5 שנים חיכנו... היה שווה!
 
למעלה