כמה שאלות לפורום תנ"ך ברשותכם

סקיפי

New member
נו?

אז היא לא היתה אשתו. ואני לא יודעת מה היא בקשה או לא בקשה, אבל "והמלך לא ידעה" [מל"א, א', ד'] נראה לי ברור מספיק.
 
תפסיקי להיות אגואיסטית !

זה שאת דתייה אני יודע , תיסתכלי קצת סביב ותיראי שיש כאלה שלא נולדו דתיים כמוך ! .
 

סקיפי

New member
והקשר הוא?

אנחנו מדברים על טקסט. אתה העלית אותו לדיון. הנחת היסוד שלי היא שקראת אותו. אני טועה?
 
נראה לך ברור מספיק

אם המלך לא ידעה, ועל כן נגזר דינה להיות נזירה דומיקנית לעולמים! ואם המלך לא ידעה, לשם מה החליט לענות את בת ישראל בנוסף על 10 פילגשיו אשר אליהן לא בא? ואם המדיר את אשתו מתשמיש יתר על שבת 1 יוציא ויתן כתובה (הל` אישות) ומה גם לענותן עד סוף ימיהן!
 
לא תחלל בתך להזנותה=במוסר את בתו

שלא לשם אישות! ואם המשיא את בתו לזקן, מיתוך שאינה מקבלתו-מזנה תחתיו למען ספות הרוה את הצמאה-זאת צמאה לתשמיש וזה שבע. או המשהה בתו בוגרת נקרא רשע ערום שמתאווה לתפקידה ומזנה תחתיו, וע``כ לא יאבה יהוה סלוח לו! (סנהדרין עו)ואיך הסתדרת אם המלך לא ידעה?
 
תורה חדשה?

לדעת חזל, היתירו לדודו להתייחד עימה אך לא היתירו לו הסנהדרין לגרש אחת מ18 נשותיו.
 
היא הייתה הידועה בציבור

כשוכבת בחיקו של המלך, אף כי ע``פ עדות הכתוב ``והמלך לא ידעה`` ובודאי היו לה זכויות יתר על 10 פילגשיו שהניח צרורות אלמנות חיות ואליהן לא בא עד יום מותן.
 
הוא לא נגע בה.

אך ידועה הייתה בציבור כשוכבת חיקו של המלך בזמן שאת שאר נשותיו הצליח לנפנף. ואיני מדבר על 400 נשות יפת תואר שלא די שזרק אותם כמו כלבות אחר שבא עליהן ביאה ראשונה, אלא שהחליט שמותר לאח ואחות מיפת תואר להינשא יחדיו אם אחד מהם נולד אחר הטקס
 
לדעת הכסף משנה

הייתה כרכושו של המלך. ותמהני על דבריהם שאם אבישג הייתה חיה עם דוד, כמו בעל ואשה, איך זה קבעו שהייתה מותרת לשלמה? ומה עם אשת אב? הכי שלמה ברוב חוצפתו חדר עד חדר המיטות ונוכח שאבישג עדיין בתולה? ואין לשכוח שס``ה היה בן 12 שנה במלכותו (סדר עולם יד)
 

סקיפי

New member
יש לך טעות בסיסית:

א. ספר שמואל ב' הוא לא חלק מהתורה אלא מהנביאים. ב. העולם התנהג פעם אחרת, למרבה ההפתעה. ולא רק אצל היהודים. המנטליות הזו והיחס הזה לנשים היו נחלת כל עמי המזרח הקדום. ג. התורה פועלת לתיקון עוולות חברתיות בקנה מידה מהפכני לעומת מה שהיה נהוג בקרב האוכלוסיה לה היא נתנה - להזכירך, אותה אוכלוסיה עם המנטליות השונה משלנו.
 
אוקיי , רק ל- " חומש " יש קדושה

לשאר הספרים אין קדושה כמו שיש לחומש . ובכל זאת קשה לי להאמין שאנחנו הלכנו אחריי גויים אם כתוב " עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב ! " , ובכל זאת משה רבנו הוא צריך להיות המנהיג היחידי של עם ישראל ולא מישהו אחר !!!!!! .
 

סקיפי

New member
זה לא ההבדל היחיד.

התורה נתנה לעם ישראל, והיא מורכבת מחמשת החומשים. הספרים שבאים אחר כך מתארים מה קרה אחרי שמשה מת, את הכניסה לארץ, הכיבוש וההתנחלות; הם נכתבו על ידי הנביאים. ספרי הנביאים, למשל, לא מביאים קבצי הלכות כמו החומשים. "אנחנו הלכנו אחרי גויים" זה ניסוח מוטעה. עם ישראל לא חי על פלנטה משלו; כמו שהיום יש אופנות מסויימות ונורמות חיים שכולם נוהגים לפיהן, וצורת התנהגות שאנחנו מסגלים לעצמנו כי זו דרכו של עולם - כך גם לפני אלפי שנים היה היחס לנשים, לדוגמה, דבר המשותף לכל עמי המזרח הקדום. לא "הלכנו אחרי הגויים" - מהבחינה הזאת, אנחנו חלק מעמי המזרח הקדום והמנטליות הבסיסית שלנו משותפת להם. ומשה רבנו מת.
 
איך קיבלנו 2 תורות ................

תורה שבכתב עם תורה שבעל פה , אם אתם אומרים לי ש-תורה שבעל פה ניכתבה עם המון טעויות , הריי בתורה אסור שתהיה שום טעות כנ"ל לגביי התלמוד שהוא הפירושים שלה .
 
למעלה