כמה שאלות על ניו יורק

טאלולה

New member
כמה שאלות על ניו יורק

קודם כל שלום קוראים לי הדר ואני בת 21 , עוד שבועיים אני מגיעה לחופשה ארוכה בניו יורק, בנתיים יש לי כמה שאלות על ניו יורק ואני מאוד אשמח אם תענו לי עליהם, אז ככה: 1. לגבי שכונות בניו יורק - אני וחברה שלי נהיה בעיקר באיזורים פורסט הילס, קיו גארדנס , ראגו פארק, ופלטבוש . האם הן נחשבות לשכונות טובות , האם בטוח להסתובב שם? 2. לגבי אשרת שהייה - יש לי ויזה לארה"ב עד 2006 , ולא הייתי צריכה לעשות ראיון בשגרירות,העניין הוא שאינני עובדת מאז שהשתחררתי מהצבא האם העניין הזה צריך להוות איזושהי בעיה?. ושאלה נוספת האם האשרת שהייה היא תמיד לחצי שנה או שיכולים לתת לי רק חודש? בתודה מראש וסליחה על האורך. הדר
 

Boston Guy

New member
תשובות

1. לגבי שכונות בניו יורק - אני וחברה שלי נהיה בעיקר באיזורים פורסט הילס, קיו גארדנס , ראגו פארק, ופלטבוש . האם הן נחשבות לשכונות טובות , האם בטוח להסתובב שם? *** שיהיה ברור לך שהשכונות האלו הן לא ה"מקבילה" לצפון תל אביב או רמת אביב ג'. כל שכונה מהשכונות שהזכרת שונה מחברתה, אבל כולן הן שכונות של מעמד בינוני-נמוך-נמוך מאוד. בחלקן תרגישי כאילו את ברח' רבי עקיבא בבני ברק, בחלקן תרגישי כאילו את בבת ים בשכונת ג'סי כהן... בכל שכונה כזו יש אזורים טובים יותר וטובים פחות, אבל בכללי אילו שכונות די עלובות, עם תמהיל אוכלוסיה של שחורים, היספאנים, אוריינטלים ויהודים מהמעמד הנמוך. מי שיש לו כסף לא חי שם - אלא יוצא ל NASSAU COUNTY או גר באזורים הטובים של מנהטן. דבר אחד שיהיה לך ברור - אף אחת מהשכונות הללו אינה בטוחה לבחורה בת 21 לבד בלילה! (יש מעט מאוד מקומות בערים גדולות בארה"ב שבטוחים לבחורות צעירות בלילה). 2. לגבי אשרת שהייה - יש לי ויזה לארה"ב עד 2006 , ולא הייתי צריכה לעשות ראיון בשגרירות,העניין הוא שאינני עובדת מאז שהשתחררתי מהצבא האם העניין הזה צריך להוות איזושהי בעיה?. **** לא. בשדה התעופה לא ישאלו אותך על זה. ושאלה נוספת האם האשרת שהייה היא תמיד לחצי שנה או שיכולים לתת לי רק חודש? **** תלוי בשיקול הדעת של אותו פקיד הגירה שתפגשי בשדה התעופה. אם הוא יחשוד שאת באה לעבוד - הוא עלול לתת אשרה קצרה - או אפילו לסרב כניסה. הוא ישאל "לכמה זמן באת" ו "מתי הטיסה שלך חזרה" - ואם תגידי שהטיסה חזרה היא בעוד חודש, לא מן הנמנע שתקבלי אשרה לחודש בלבד. מצד שני, גם להגיד "עוד לא החלטתי מתי אני חוזרת", או "יש לי כרטיס פתוח לשנה" הן לא ממש תשובות טובות... כי אפילו אם הוא לא חשד בך קודם - הוא יחשוד בך עכשיו.
 

דיקלוש99

New member
תשובות..

אני גרתי שנה שלמה בפלטבוש וגם בפורסט הילס, יש המון ישראלים בכל השכונות האלו, לדעתי זה לא יותר מדי מסוכן אני הייתי מסתובבת בלילה לבד לפעמים כשחזרתי מהעבודה וזה היה בסדר גמור. פלטבוש זו פשוט שכונה נורא מעורבבת, שחורים היספנים, סינים, לדעתי זה היה אחלה איזור, וגם לא יקר שזה גם טוב. בקשר לכניסה. הגעתי פעמיים לארצות הברית בפעם הראשונה אמרתי שהגעתי לכמה חודשים לטייל וקיבלתי חצי שנה בפעם השניה בהפרש של שלושה חודשים מהפעם האחרונה שיצאתי משם אמרתי שבאתי רק לחודש וגם דאגתי שהכרטיס יהיה רק לחודש למרות שהוא בעצם היה פתוח כדי שלא יחשבו שאני מתכוונת להשאר שם יותר מדי זמן ולמזלי גם קיבלתי חצי שנה. הכל תלוי על איזה פקיד נופלים.. שמעתי על כאלה שקיבלו חודש או שלושה חודשים בדר"כ נותנים חצי שנה אבל אי אפשר לדעת. בהצלחה..
 

who knows1

New member
מאיפה הבאת את זה?

בדרך כלל השכונות היהודיות מעוד יקרות!! זה ממש לא המעמד הנמוך. באיזור שאני גרה בקווינס הבתים שווים מיליונים. אם את יודעת שהאיזור יהודי אין לך מה לדאוג מין הסתם זה יהיה מקום נחמד. ומין הסתם תמצאי שם ישראלים. בקשר לסכנה. חשוב לזכור שזה לא הארץ. אני אישית לא נוסעת בסאב וואי אחרי 10 בלילה. יש כל מני משוגעים שם. אפילו באיזורים הטובים יש סכנה. לפני כמה שבועות ילדה מאיזור טוב כמעט נחטפה. בניו יורק מסתובבים כל מני אנשים משוגעים שבארץ אנחנו לא פוגשים. אז תהיו ערניות ואל תהיו תמימות.
 
למעלה