כסף קל באינטרנט

Thestral

New member
וואו! ה|צב| 8 הזה ביאס לי את החיים../images/Emo3.gif../images/Emo108.gif

מי התגעגע?!
 

לגוטל

New member
הפורום קצת גוסס הא...

זה בעייתי כי אין הרבה נושאים לדיון בנושא מיתולוגיות נטו. השוואות בין מיתולוגיות זה דיי מיותר, ובד"כ הסיפורים הם קצרים ועם משמעות ברורה אם יש מוסר השכל כך שלא נוצרים כאן דיונים רציניים עליהם. באם גם בוחנים היסטוריה, אז ניתן לראות הקשר של המיתולוגיה מהבחינה שהיא מלמדת על האנשים בתקופות הקדומות מבחינת תרבות ומנהגים. גם קשר לשפה קדומה יש וכו'... אולי אפשר לחשוב על דיונים שזורמים לכיוונים שונים עם הקשר למיתולוגיה.
 

Y. Welis

New member
אני בעד יותר ימי הביניים, אבל צריך אנשים

שמכירים את התחום. הבעיה שמעט מדי לומדים אותו או קראו.
 

לגוטל

New member
ימי הביניים? בעייתי לקשר אותם למיתולוגיה

אלא אם כן בהקשרים כמו של ארתור שעם מוטיבים קלטים, נוצרים וימי-ביניימיים. יש דוגמא דומה מצרפת אני חושב, רונלד או whatever, לא יצא לי לקרוא. המעניין בימי הביניים זה העיבודים שעשו לסיפורים מיתולוגים כדי שיתאימו לנצרות ולתקופה. הגיבורים נעשים אבירים נוצרים, הדרקונים והמפלצות שליחים של השטן, אפילו בביאוולף יש כבר דוגמאות של ההתנצרות הזו. גם במיתולוגיה האירית יש סיפורים רבים שעובדו, למען האמת הרוב המוכר לנו אולי מאירופה הם עיבודים לסיפורים מיתולוגיים במקורם. כלומר מהתקופה הפגנית. אולי אפשר לסכם כאן סיפור בקצרה ולדון במשמעויות שלו, כמו 'סר גוויין והאביר הירוק' שאולי ימי-ביניימי, אך עם מוטיבים קלטים-מיתולוגים מובהקים.
 

Thestral

New member
חשבתי שבימי הביניים../images/Emo108.gif

היה חשוך וזהו
|בוּר| אני דווקא בקטע של מצרי-יווני, יותר סקסי
 
common mistake

משום מה הרבה אנשים מדלגים על ימי הביניים. תקופה ארוכה יחסית , בערך מהמאה החמישית עד המאה החמש-עשרה לספירה. תקופה ארוכה בה התחוללו דברים רבים (למשל, צמיחת האיסלאם ותפוצתו המהירה באגן הים התיכון הדרומי והמזרח התיכון), מיסוד האימפריה הרומית הקדושה על גלגוליה, התפתחות הכנסיה והסכיסמה, הקמת האוניברסיטאות הראשונות, הצגת המספרים הערבים-מגרבים במקום הספרות הרומיות (נסה אתה לעשות כפל בריבוע של- MCDXLIIX. נכון ש- 1448 נראה פשוט יותר? סתם במקרה זו השנה בה הוקמה ספרית הותיקן. ממש יצא במקרה ולא קשור לכלום), הפיאודליזם, המגנה-כרטא, מסעות הצלב, מסדרי הצלבנים, מונגולים... כל זה ועוד, כר פורה ונרחב לאגדות עם ומיתולוגיות - מהאגדות על השושלת המרובינגית (מי אמר צופן דה וינצ'י, מי?), אגדות וסיפורים על שרלמיין, הוא קרל הגדול, משושלת הקרולינגים, ה - Donatio Constantini והמון סיפורי קדושים וקדושות, ז'אן ד'ארק וכו' וכו' וכו'. וזה רק דברים שהם שילוב בין היסטוריה למיתוס. לא חסרות אגדות שאינן מיתולוגיות פר-סה, כגון סיפורי עמים על אלפים (באזור גרמניה למשל) ושאר יצורים כדרקונים, טרולים ושאר מרעין בשין? אני אישית חושב שתקופת ימי הביניים היתה אחת המעניינות וללא ספק לא פחות עשירה מהתקופות שקדמו לה ומאלו שבאו לאחריה.
 

Thestral

New member
את האמת שידידי יובל די הפריך../images/Emo108.gif

את כל מה שחשבתי לנכון במיתולוגית ימי הביניים. ואם הבנתי נכון מסתבר שפחות או יותר הכל זה ספין-אוף צרפתי
 

Y. Welis

New member
לא למיתולוגיה אלא לאפוסים הרואיים

על בני אדם ויצורים על טבעיים, ומיתוסים פגאניים שתורגמו למשהו נוצרי יותר, כמו שהזכרת, אבל מבלי לוותר על הצד הדמיוני. יש משהו אולי יותר משכנע בסיפור 'ריאליסטי' כביכול, שיש בו יסודות דמיוניים כאלה, מאשר בסיפור אגדתי לגמרי. אחרי הכל המיתוס של האבירות שהומצא בעלילות הארתוריאניות (יחד עם הרומנטיקה האבירית, שנלקחה מהטרובאדורים), נהפך לסוג של היסטוריה ודוגמא מוסרית עבור הקוראים, וכך עבר מהבדיון למציאות. זה היה סוג של בדיון 'שימושי' יותר ומתאים יותר לטעם הקהל בתקופה ההיא (שאגב שוב השתנה אחרי המאה ה-15 ונטה למשהו אחר - לאלגוריה).
 
למעלה