כששמתי בקלפי פתק 'ליכוד' הצבעתי ל?

Avi1986

New member
כששמתי בקלפי פתק 'ליכוד' הצבעתי ל?

כששמתי בקלפי פתק 'ליכוד' הצבעתי בעד מדינה פלסטינית או נגד? כי המצע של הליכוד טוען שהצבעתי נגד מדינה פלסטינית, אך מנהיג המפלגה טוען שהצבעתי בעד - אז למה בעצם הצבעתי? אני מבולבל!
 

רונאל1

New member
לא טעית, הם עשו לך דאווינים, דוד!

יש עוד הרבה דברים שהליכוד ושרון הבטיחו לך ועשו בדיוק להיפך, למשל: 1. להביא בטחון - ויש הכי הרבה פיגועים ודם יהודי שנשפך בהסטוריה של הטרור. 2. להביא שלום - אולי, אבל כן אז במחיר של מדינה פלסטינית המנוגד למצע הליכוד. 3. כלכלה - טוב לא צריך להרחיב אחרי שהליכוד חירבן את הכלכלה בצורה כל כך חמורה ועכשיו מתעלל גם במצביעיו מהשכבות החלשות. פעם הבאה, תחשוב עבודה!
 

um21

New member
אתה ממשיך לבלבל את המוח

חוץ מזה אני עדיין מחכה לבחינה שלך בכלכלה אדון רונאל(או שמא עלי לומר קיינס או פרידמן....)
 

רונאל1

New member
אתה ממשיך להתבכיין

והנה שאלות ראשונות למבחן שלך: 1. אתה מחזיק שחר 2681 של ממשלת ישראל. ריבית בנק ישראל יורדת בהפתעה מוחלטת ב-1% כנגד כל הציפיות. המתאם בין התשואה לטווח ארוך של לריבית לטווח קצר הינו 0.6. מחיר האגרת קודם למהלך הוא 100 והיא נסחרת בפארי. בכמה בערך ירד או יעלה מחיר האגרת? 2. דולר. הדולר יורד לרמה של 3.5 שקל. מה ההשלכות של מהלך כזה על פרמטרים שונים במשק הישראלי כמו ריבית בנק ישראל, אינפלציה, גרעון, תקציב, אבטלה ועוד?
 

um21

New member
תשובות

נתחיל מהשאלה השנייה כי היא נוגעת לעיסוקי במקרו -כלכלה בהנחה שכזה דבר יקרה -וזה לא אפשרי כי שער של 3.5 הוא נמוך מרצפת הניוד התחתונה של שער הדולר בבנק ישראל יקרו הדברים הבאים: 1)בראש ובראשונה יפגעו היצואנים שיוכלו פחות להתחרות בחו"ל לכן היצוא יקטן 2)בניגוד לכך היבואנים וכל אלו הקונים סחורות בדולרים כולל שוכרי דירות ירוויחו כתוצאה מכך מדד המחירים יירד מכיוון שבעונותינו יש קשר בין שער הדולר לרמת המחירים כתוצאה מירידית המחירים ריבית בנק ישראל תרד וההשקעות במשק יעלו הגירעון המיסחרי של ישראל יגדל. לגבי האבטלה אין לי תשובה חד משמעית אך ההשפעה של ירידת שער הדולר על האבטלה לא תהיה חזקה בהתחלה ולפי דעתי שער דולר כזה לא ישאר ברמתו לכן בסופו של דבר לא ניתן לדעת חד משמעית מה יקרה לאבטלה תקציב המדינה בשקלים יקטן כי החלק המסתמך על מענקים מארה"ב בתיקצוב הביטחוני וכן סעיפים נוספים יהו נמוכים יותר בשקלים בסופו של דבר שער זה יביא להתערבות בנק ישראל במסחר בדולר לגבי השאלה הראשונה אני צריך מספר הבהרות מיכוון שלא התעסקי תקופה ארוכה באג"ח ממשלתי: עד כמה שאני זוכר שחר היא איגרת ממשלתית עם ריבית קבועה והקופון משולם כל חצי שנה ובניגוד ל"גלון" היא לתקופות יותר ארוכות השאלה שלי היא מה תאריך הפירעון של שחר 2681 (פשוט אין לי כוח לברר) אם אני טועה בפרטים של שחר תקן אותי
 

רונאל1

New member
הבהרות

1. שאלת שחר - שחר אכן בריבית קבועה קופון כל חצי שנה. יש גם גילונים ארוכים ההבדל נעוץ בריבית קבועה (שחר) ומשתנה (גילון). תניח שתאריך הפירעון של שחר 2681 הינו 9 שנים מהיום. 2. שאלת דולר - תניח שהדולר נשאר יציב תקופה ארוכה לפחות כמה חודשים, אם לא שנה, ב 3.5 ש"ח. הערות: בנק ישראל לא מתערב בדולר וטוען שגם אין בכוונתו להתערב אלא דרך ריבית. כלומר תניח שבנק ישראל לא ירכוש דולרים וגם לא יהיו הנפקות גלבועים יותר. מה יקרה לאבטלה? מה יקרה לגירעון המתוכנן בתקציב?
 

um21

New member
תשובה

בהנחה ששער הדולר ישאר ברמה זאת והריבית תרד אז לפי דעתי ההשפעה של עידוד ההשקעות בירידת הריבית תהיה גדולה מההשפעה של הירידה ביצוא ולכן האבטלה תיקטן (אם יש לציין שזה לא מה שקורה היום בישראל) בקשר לשאלת שחר מיכוון שאני לא זוכר את החישוב של איגרות חוב אלו אני חושב שבמסחר האג"ח יירד בשיעור של 1 עד 2 אחוז במהלך הימים שלאחר הורדת הריבית
 

רונאל1

New member
גוועלד!

תשמע לגבי השחר, מילא שאתה לא זוכר נוסחאות, אבל טעית במהות! - ירידת ריבית מעלה על את מחיר האג"ח ובצורה משמעותית! (במיוחד בדוגמא שנתתי של שחר ארוך מאוד). ירידה של 1 אחוז בריבית הייתה מעלה את שחר 2681 בכ 7%! או בנתוני הדוגמא שלי בכ 5%! צר לי, אבל לא עברת לשלב הבא, למרות שאת הבסיס יש לך.
 

ראליסט

New member
אתה קצת משעשע...

אתם מתעסקים בכלכלה בפורום שנועד עיסוק בפוליטיקה ומדיניות??? מה לכלכלה מדוייקת למדיניות??? הרי אתה יודע,שכלכלה אינה מדע מדוייק בהיבט החברתי שלה.הרי גאונים כלכליים כבר הביאו אסונות וכשלונות על המשק הישראלי,ואף במדינות אחרות בעולם.סתם לדוגמא,הנגיד קליין שאף אחד לא יכול להגיד שהוא לא מבין בכלכלה,הוריד את הריבית לפני שנה ב-2 וחצי אחוז בבת-אחת.זו היתה אחת הסיבות למפולת במשק,שרק התגברה מאז.אז מה? הרי החלטות של שרי אוצר וראשי ממשלה,אינן החלטות אוניברסיטאיות-וטוב שכך.הם צריכים להתבונן במכלול הבעיות של המדינה-צבאיות,מדיניות וחברתיות,גם כשם מפעילים שיקולים כלכליים. לכן ויכוח "כלכלי אקדמי" אינו לעניין.
 

Avi1986

New member
מוזר שאף ליכודניק לא ענה...

כנראה השאלה קשה להם מאוד - כנראה שהם עצמם מבולבלים ולא יודעים במה הם תומכים ולמה הם הצביעו....
 
למעלה