כתבה על מאסטר סוגנומה היום במוסף

איקידו

New member
שתי סיבות פשוטות ועוד אחת

הסמינר השנה התקיים בשעה שש בערב. לרוב האנשים שעובדים קשה מאוד להגיע בשעה כזו ובייחוד אם זה מאיזורים המרוחקים מעט. בסמינרים הקודמים עם סוגנומה סנסאי השיעורים התקיימו בחלקם בימי שישי בהם לא עובדים וכן בשעות יותר נוחות. אני יודע על מספר לא קטן של תלמידים מהדוג'ו שלי ברחובות שנהגו ללכת בקביעות לסמינרים של סוגנומה סנסאי והשנה הם לא הלכו בגלל השעות הלא נוחות. סיבה שניה היא העלות הגבוהה יחסית לסדנאות אחרות ולסדנאות קודמות. המחיר המינימלי שתלמיד נדרש לשלם בסדנה זו היה 260 שח'. הסדנאות הקודמות עלו כ 180 שח'. אין לאף אחד זכות להתערב בחישובי העלויות של הסמינר אך גם כאן אני יודע בוודאות שלפחות חמישה או שישה תלמידים שלי לא הגיעו לסמינר הנ"ל בשל המחיר הגבוה. סיבה שלישית היא שיותר ויותר מורים בכירים מגיעים לארץ ונוצר מצב בו כל דוג'ו מעדיף להתמקד במורים שלו. לדעתי צריך להתחשב באנשים מעוטי יכולת ולתת הנחה לפחות לסטודנטים ולחיילים בסדיר. כמו כן, אם מארגני הסמינר מעוניינים שיגיעו אנשים גם ממקומות מרוחקים אז כדאי לחשוב על שעות יותר נוחות.
 

איקידו

New member
ודבר חשוב מאוד

למרות התשובה המפורטת שלי מעל, אני חושב שהפורום הוא לא המקום להפקת לקחים או לבדיקות היעילות של אירגון הסמינר. אני מציע לרדת מהנושא ולהשאירו למארגני הסמינר.
 

amir_aikido

New member
אלא אם מארגני סמינר יעלו שאלות ...

לדעתי, פורום דווקא יכול להוות מקום מעולה להפקת לקחים, בתנאי שיש מי שרוצה לשמוע ומוכן לחלוק. אף אחד מאיתנו לא נולד עם הידע איך לארגן סמינר מושלם, זו המון עבודה קשה שדורשת איזון של המון אילוצים ודרישות שונות (ואני רק הייתי מהצד). דווקא מהסיבה הזו, אני חושב שעצות וגם ביקורות יכולים להיות דבר חיובי, כל עוד הנותן מבין שהוא רק מעלה רעיון, ולא מחליט ביחס לביצוע. אמיר
 
למעלה