כתבה על מאסטר סוגנומה היום במוסף

dlylt

New member
כתבה על מאסטר סוגנומה היום במוסף

הספורט של מעריב בעמ' 10
 

Vegaro

New member
היתה בסמינר כמות קטנה של אנשים לא מהדוג'ו

ככה זה גם בשאר הסמינרים? האם זה כי זו "עונת סמינרים", או כי סוגנומה לא מוערך/לא מוכר, או שאנשים פשוט לא אוהבים להתערבב בקהל חדש? קיוויתי שבסמינר יצא לי להתאמן עם המון אנשים חדשים, אבל בסופו של דבר זה כמעט ולא קרה
 

marx04

New member
השערות לגבי מספר האנשים שלא מהדוג'ו

שלום וגארו, אני מאמין שכל מורי האייקידו בארץ ומרבית המתאמנים באייקידו בארץ מעריכים מאד ובוודאי מכירים את סוגנומה סנסאי. באופן אישי השתתפתי בשלושה סמינרים שלו בארץ (ואולי ארבעה, פשוט אינני זוכר), ונהניתי מאד בכל פעם, וכמובן למדתי הרבה מאד. אגב, בסמינרים האלה נהניתי מאד להתאמן עם התלמידים של אלי לרמן סנסאי. הסיבה העיקרית שבעטיה לא הגעתי לסמינר הפעם היתה המחיר הגבוה יחסית - 260 ש"ח למינימום אפשרי של שני אימונים רצופים בני שעה כל אחד (לנרשמים במקום). אגב, אין לי כל ביקורת על תג המחיר הזה. אני סבור שהיכולות של סוגנומה סנסאי והדברים שניתן ללמוד ממנו בכל שניה ודקה לא יסולו בפז. מי שרוצה ויכול - ישלם וישתתף, ומי שלא רוצה או לא יכול - לא ישלם ולא ישתתף. במצבי הנוכחי זה היה פשוט יקר מדי עבורי ולכן לא באתי. יתרה מכך, עיון בטופס הרישום לסמינר מלמד, כי ככל שהשתתפת ביותר אימונים בסמינר, המחיר הפך ליותר "כלכלי" או "ידידותי" (720 ש"ח לנרשמים מראש למקסימום אפשרי של 9 שיעורים בני שעה כל אחד, שהתפרסו על פני 3 ימים). אני מעריך שזה נעשה במכוון, כדי לעודד אייקידוקות להגיע לכל הסמינר (וכך להפיק ממנו את מלוא התועלת) ולא רק לאימון בן שעתיים (שממנו ניתן להפיק מעט יחסית, משום ששיעור אחד הוא רק חלק קטן מהתמונה הכוללת, מהסמינר כולו). אני סבור שזהו שיקול ראוי ביותר. אם רצונך להתאמן עם המון אנשים חדשים הנו גדול, אינך חייב להמתין כעת שנה תמימה עד לסמינר הבא של סוגנומה סנסאי. בקרוב יגיעו לארץ שני מורים בכירים ביותר מיפן, ויעבירו שני סמינרים. א. 8 - 12 באוגוסט 2007 - סמינר אייקידו עם פוּגִ`יטַה מסטקה סנסאי דאן 8 (אייקיקאי) מההומבו דוג`ו - טוקיו - יפן. הסמינר יתקיים ברחובות, ומאורגן ע"י איקיקאן - האגודה לאיקידו בישראל. ב. 26 - 29 לספטמבר2007(סוכות) - סמינר אייקידו עם סקי שוג`י סנסאי דאן 7 אייקיקאי) מההומבו דוג`ו - טוקיו - יפן. הדוג'ו המארגן הוא אייקידו רמת אביב. לא מצאתי פרטים נוספים. אני משוכנע שאם תגיע לסמינרים האלה או לאחד מהם תוכל להתאמן עם מתאמנים חדשים רבים, וחשוב מכך תוכל ללמוד רבות משני אמני אייקידו מעולים. אם לא תגיע לסמינרים האלה, אתה מוזמן להסתכל פנימה ולחפש את הסיבות שבגללן לא הגעת לסמינרים הללו. ניתן להניח, שהסיבות הללו, יהיו אשר יהיו, הן כנראה גם הסיבות לכך שבגללן אייקידוקות אחרים לא הגיעו לסמינר של סוגנומה סנסאי (קושי כלכלי, מצוקת זמן, עייפות, התחייבויות קודמות, מילואים, הריון וכיו"ב). בברכה, אורי.
 

marx04

New member
רשותי אינה נתונה

שלום סמויד, מיהרת לתקן שלא לצורך. הביטוי "לא יסולאו בפז" מתייחס בהודעתי לנושא "דברים" בלשון רבים, ועל כן היה הכרח להטות את הפועל "יסולא" ללשון רבים: "יסולאו". בברכה, אורי.
 

samoyed

New member
שלום אורי, מה שהתכוונתי לתקן

לא היה עניין הרבים \ יחיד, שלגביו כמובן אתה צודק אלא החלפת ה מ' ב ב' כלומר לא יסולאו בפז במקום לא יסולאו מפז מדוע כתבתי ביחיד - באמת לא יודע, כנראה חשבתי על הביטוי בצורתו הגנרית או משהו ו"ברח" לי. שיהיה יום יפה
 

marx04

New member
אתה צודק !

שלום סמויד, אתה צודק לחלוטין. במקור אכן השתמשתי במילית היחס "ב", ומשום מה בתיקון הראשון החלפתי אותה בטעות ב"מ". תודה על התיקון, אורי.
 

samoyed

New member
העיקר שנחיה ושנזכה

להשתתף בסמינארים וללמודממאסטרים גדולים (וגם לשוט בחסקה בלי סיפון ומעקה)
 

ashigara

New member
שלא לדבר על לחזק את ידיעותינו בלשון הקודש

אמור מעתה
: "גם אני לומד עברית בפורום אמנויות לחימה קלאסיות". ומעניין, אם משמעות הביטוי "לא יסולא בפז" היא שלא ניתן לשקול (להעריך) את משקלו בזהב, הרי זה דומה לביטוי "שווה את משקלו בזהב". מכאן שיש דברים ששווים את משקלם בזהב וקיימים אפילו דברים ש-"לא יסולאו בפז".
 

samoyed

New member
אגב לשון קודש, מסתבר שהביטוי

מופיע רק פעם אחת במקורותינו בְּנֵי צִיּוֹן הַיְקָרִים, הַמְסֻלָּאִים בַּפָּז--אֵיכָה נֶחְשְׁבוּ לְנִבְלֵי-חֶרֶשׂ, מַעֲשֵׂה יְדֵי יוֹצֵר (איכה, פרק ד',פסוק ב') וביארה לי גיסתי ש "נבלי חרש" הם שאריות או שבבי החומר הנופלים לרצפה בעת עבודתו של הקדר.
 

ashigara

New member
אני הבנתי את "הנבלי חרש" בהקשר של לנבול

כמו שעלה נובל, כך נובלים השיירים בזמן עבודתו של החרש.
 

samoyed

New member
והרי ידיעה שהגיעה לשולחן המערכת

גיסתי מבקשת להבהיר: הפירוש הנ"ל הוא השערה אישית רגעית שלה בלבד ולא מבוסס על גורם פרשני מוסמך כלשהו. כמו שאומרים: "לא ננעלו שערי הדרש" אולי מישהו מכיר פירוש אחר?
 
"נבל" הוא כלי קיבול

מקובל לדבר על "נבל יין" במשמעות של נאד (או אמפורה?) של יין. לכן אני נוטה לחשוב שהכוונה כאן היא לקדרות חימר, לא לפסולת או לשברים.
 

Vegaro

New member
אני אוהב ללכת לסמינרים של אחרים

זו שנה שניה שלי באייקידו, והסמינר הזה הוא החמישי במספר שאני נוכח בו, ובנוסף פקדתי דוג'ואים אחרים לשיעורי נסיון. ההבדל הוא שהפעם קיוויתי לעבוד עם אייקידוקות מסגנונות אחרים בסגנון שאני רגיל בו, ולא ההפך. בנוסף לכך, אני חושש שכשאפקוד סמינר של דוג'ו אחר, לא אוכל שלא להרגיש כזר היחידי, כיוון עד עכשיו לא הייתי מודע לעובדה שמעט הולכים לסמינרים 'לא להם'. הערה קטנה: עפ"י אלי, סוגנומה סנסאי מגיע מעתה ארצה פעם בשנתיים. שנה שעברה הסדנה הועברה ע"י תלמיד בכיר שלו תודה על התשובה המפורטת, ותודה על המלים הטובות
אשמח לראותך בסמינרים הקרובים.
 

ashigara

New member
שרק יסתייע ללכת לכל הסדנאות

אין לי הרבה מה להוסיף על תגובתו המפורטת של marx04. ובכל זאת, משהו בנימה אישית, אם הייתי יכול הייתי הולך לכל הסדנאות (וכאלה יש, תודה לאל, לא מעט). בכל סדנא הייתי מתאמן בכל השיעורים. אבל מה - לא מסתייע. חלק מתהליך ההתבגרות הוא ההבנה שעיתותיו של אדם (בדרך-כלל) לא בידו - יש לו עוד הרבה מחויבויות וזה לא תמיד מסתדר לעשות מה שרוצים כי צריך לעשות מה שצריך. במצב הקיים, אני מנסה ללהטט בין כל המשימות ולפנות את הזמן שבועות מראש ולעיתים (רחוקות מדי) מצליח להתייצב לשיעור אחד, או חצי יום. זה מעט, מעט מדי, זה נותן טעם של עוד, אבל זה הכי טוב שאני מצליח. ביני לביני, בכל סדנא שאני לא מצליח להגיע, אני מאחל למורים (ובמיוחד למבוגרים שבינהם) אריכות ימים ובריאות. אני מקווה שיום אחד אזכה להתאמן בסדנאות של כולם. לגבי האפשרות להתאמן עם אייקידוקות מדוג'ואים אחרים - אפשרות נוספת לאפשרויות שמנה marx04 היא להגיע למרתונים של מורים ישראלים. בדרך כלל, עם כל מורה מגיעים גם תלמידיו וזו הזדמנות טובה להכיר את המורים בארץ, וכאמור, להתאמן עם תלמידים ממקומות אחרים. המרתונים הקרובים - באיקידו מרכז, ב- 21.6 עד 23.6 וברעות, ב- 18.8.07. פרטים (על סמינרים אלה ואחרים, אפשר למצוא במגאזין האיקידו שמנהל זאב ארליך)
 

isaacl

New member
הבעיה איננה הערכה

לאנשים עובדים זה פשוט קשה. הסנסאי שלנו מגיע בספטמבר. את כל ימי החופשה אצטרך להשתמש עבורו. ואני מבטיח לך שאני מת להשתתף בסמינר של סוגנומה סנסאי.
 
למעלה