לאזרחים? לנהגים? לך איש יקר או לך חברה..

ממש ממש מצער וכואב וצובט בלב

איך הגענו למה שקורה היום בכבישים. איך איך אין טיפת כבוד לאדם ששרוע על הכביש. לא האמנתי שאראה זאת כאן בישראל. בחיים לא האמנתי. ראיתי את זה בחו"ל לפני כמה שנים ואמרתי לעצמי שאף פעם זה לא יקרה כאן בארץ. אני מה זה מצטערת שטעיתי בגדול. ממש בוכה בפנים על שעם ישראל מתגלה בבושתו.
 
אני פשוט חייבת

לתת קישור להודעה הזאת יהי זכרו בוך
 
למי שכתב את המכתב..

הצלחת להביא אותי לידי דמעות. מזעזע מזעזע.. לחשוב שכך בנאדם יכול למות בלי שאף אחד ישים לב..
 
את מתכוונת לומר בלי שאף אחד יתייחס!

כי לשים לב בטח ששמו לב!צומת אזור היא צומת ממש גדולה וודאי ששמו לב לאדם השרוע על הכביש בחוסר אונים.אלא שהעדיפו להתעלם..כמה מזוויע.
 

seaגל

New member
תודה למגיבים

אני אמצא את הרגע המתאים לספר לה על המחווה כאן בפורום ואולי אף אראה לה חלק מהתגובות על מנת לעטוף את ליבה.... כרגע המצב שם קשה מאוד מעבר לקושי לעכל את המוות מתקשים לעכל את כל מה שקרה סביב קשה לעכל כשאתה רואה את המוות של אח שלך בשידור חי.... פשוט קשה.
 
פשוט גועל נפש!

לדעתי המדינה הזאת פשוט הדרדרה עד שזה הגיע שכבר לאזרחים לא אכפת אחד מהשני ומחיי אדם! כרגע לא משנה מי היה הצודק על הכביש, משנה זה שאף אחד פשוט לא בא לעזור לאותו בנאדם שרוע על כביש כשהוא גוסס ובמקום זה עוברים אותו כאילו הוא מכשול!!!! אחד הדברים שלאורך השנים גרם לי גאווה להיות יהודי וישראלי זה הערך העליון שיש רק בצבא שלנו (ואותם נהגים כניראה עשו צבא) זה לא מפקירים חיי אדם בשטח בין אם הוא משלנו ובין אם הוא אויב גם אם זה אומר לסכן את החיים שלך עצמם ואין את זה בשום מקום אחר בעולם היום אני מרגיש בושה להיות חלק מהעם שפעם הרגשתי גאווה שאני חלק ממנו כי כניראה אין לנו עמוד שידרה לעמוד מאחורי סלוגנים וסיסמאות שנישמעים בתכלס מאוד יפה אבל מילים לכוד ומעשים לחוד
 
מישהו פנה אלי והגיב ברשומה שכתבתי

על מקרי אלימות בארץ, משהו על תאונה זו. הגבתי עליה..היו אנשים באיזור שלא עצרו משום של יכלו לשאת את המראה הקשה. חלקם אף עצרו בצד להזעיק משטרה ואף התקשרו לתוכניות בוקר ודיווחו על התאונה המזעזעת. כמובן שהיו גם כאלה שלא עשו כלום. לצערי, בכל אופן להושיט יד לעזר במיוחד במצוקה זה הא' ב' של האנושות. קשה להאשים אנשים שהזדעזעו במיוחד כאשר כשמדובר במקרה אבוד, אבל בכל מצב אני יותר מצדיקה את כל מי שכועס על העניין, גם אני כועסת. ומנסיון עבר של אירוע רב נפגעים בעיני חובה לעצור ולעזור..קיבינימט הפגיעה או הזעזוע האישי שלי.
 
יהי זכרו ברוך ../images/Emo16.gif

זה עדיין מזעזע אותי, כל פעם מחדש, לאיזו רמת אטימות הגענו פה במדינה.
 
זה לא שלימדו אותנו להיות אדישים

אבל כל הזמן מעבירים לנו מסרים כאלה, בלי לדעת שזה מה שיצא מהם. אנחנו חיים בתרבות של "אני דואג לעצמי" / "אני אחראי על עצמי" / "אני לא חייב..." וכו'. אני בטוח שבין אלה שנהגו שם היו כאלה שחשבו "ואם אני לא אטפל בו נכון והוא ימות לי בידיים - אז יאשימו אותי! מה אני צריך את זה?" ואולי אפילו כאלה שחשבו "זה בעיה שלו, שילמד איך לנהוג". ואולי-אולי אפילו כאלה שחשבו "ואולי הוא בכלל מחבל / שודד / וזה בכלל תרגיל עוקץ?". הדבר האחרון שהם חשבו עליו זה שבערב הם יוצגו בטלויזיה כחיות אדם. זה שיש דרכים להבין מנין התנהגות כזו הגיעה זה ממש לא אומר שזה מצדיק אותה. אבל צריך להבין שיש כאן תרבות שלמה שצריך לתקן אותה מן היסוד, והיא לא נמצאת רק במקום הזה של ללמד אנשים ש"צריך לעזור לנפגעי דרכים". זה צריך להיות טבוע בתרבות שלנו. ושוב אני מגיע למושג גדול ובובמסטי הרבה יותר - סולידריות. כבר מזמן אין אצלינו סולידריות - לא חברתית ולא בין-אישית. מרוב שאנחנו חברה יותר מדי תחרותית, יותר מדי אינטרסנטית ויותר מדי צינית - אנחנו רגילים לעזור כ"כ לעצמנו, לפחד לעזור לאחרים כדי שזה לא יפגע בנו או כדי שזה סתם לא יעזור לנו, ופתאום מוצאים את עצמינו מפקירים חיי אדם ולא מבינים מאיפה זה הגיע. אני תוהה אם אפילו במדינות פרימיטיביות יחסית אלינו כמו זימבבואה (אין לי מושג מה באמת המצב שם, אבל שם כזה תמיד נשמע מצויין בשביל משהו פרימיטיבי) או סעודיה, אנשים היו כ"כ אדישים למישהו שנמצא בסכנת חיים בדרכים.
 

ה מוזה

New member
כתבת כ"כ נכון

כ"כ נכון שזה כואב. כואב,כואב,כואב - האדישות הזו ועוד אחרי אנשים ממשיכים כאילו לא קרה דבר.וקרה. "ופתאום מוצאים את עצמינו מפקירים חיי אדם ולא מבינים מאיפה זה הגיע." לפני הרבה זמן נכתב כאן מכתב ל"מחלת המאה - האדישות" ,היא לאט לאט צמחה וכמו סרטן מכלה כל חלקה טובה שהיתה בתוכנו ,כולנו רואים אותה כל יום בכל מקום בדברים הכי קטנים,הכי גדולים,את איש זה לא מפתיע שהפכנו אדישים אבל אותי בכל אופן התמונות הללו החרידו,הבהילו,הכאיבו .הכעיסו. כי נדמה שבכל פעם אנחנו חוצים גבול ושוכחים שחצינו אותו וחוצים עוד גבול.. ואיך אפשר לרפא את המחלה הזו שהשאירה פצוע בשטח?אפילו לא עצרה לכבד את המת? איך חוזרים לאכפתיות האנושית הבסיסית ?...........או שכבר אין דרך חזרה?
 

liron9204

New member
כל כך נורא ועצוב :(

איזה אנשים יש פה אני לא מאמינה.. עוברים לידו כאילו כלום.. השם ישמור
 
חייהים להגיב. אסור לשתוק.

ומה שקרה אסור היה שיקרה בשום פנים ואופן. איך שלא מביטים בזה ואיך שלא מנצחים ומסבירים ולמה שלא מקשרים את זה, אסור היה לזה לקרות. אסור.
 
גל אני כל כך מצטערת ..תיהי חזק..

כולנו כאן איתך..אתה לא לבד.איש יקר תיהי חזק אני משתתפת בצערך.
 

seaגל

New member
שוב תודה

לכל מי שהגיב לכל מי שעצר רגע והביע את תנחומיו... באמת תודה גדולה.
 
סיגל, הקשבת לתכנית של שי ודרור?

זה פורום, מיקרוקוסמוס של המדינה, העולם. ואת לוקחת את זה מאוד אישי וכואב (מובן ולגיטימי). שם זה משודר לכל המדינה והם עושים צחוק ויורדים על התאונה (אני לא יודעת האם את מדברת על האופנוען). לא נכנסת לכאן, אבל רק שתדעו..
 

seaגל

New member
אני המומה

אם זה היה אבא שלהם או אח שלהם מעניין אם אז זה היה מצחיק ועל מה כבר ניתן שם לצחוק בכלל הייתי לוקחת אותו לבית האבלים שיצחק שם נראה אותו גועל נפש.
 
../images/Emo16.gif תשמרי על עצמך. אל תאבדי את האיזון שלך..

בין כל מה שמתרחש, טוב? כי זה משהו שאת תמיד שולטת בו ואחראית עליו. שבת שלום והרבה כוח.
 
למעלה