== לאמית2 - רציתי לשאול...........

oisdvib

New member
== לאמית2 - רציתי לשאול...........

בעוגה שהכנת וכתוב עליה בדופן " לענבל באהבה " אני מבינה שהאותיות הן משבלונה..........אבל מכיוון שהעתקת האותיות לא נעשית על משטח ישר על השולחן אלא על דופן העוגה, מה השיטה בה השתמשת כדי להצליח כל כך יפה להעתיק את האותיות (כולן באותו גובה)
 

אמית2

New member
האותיות הן לא שבלונה - הדפסתי את

האותיות על דף, ומעל שמתי ניר פרגמנט. זלפתי את האותיות על הפרגמנט לפ קוי המתאר ומילאתי - לדאוג למלא היטב כדי שהאויות לא תהינה שבירות! לייבש כמה שעות טובות, עד שהרויאל יבש לגמר, ואפשר לנתק בקלות את האות מהניר - עדיף לזלף כמה ברזרבה, כי יכול להיות שישברו... מדביקים עם רויאל לעוגה אות אות, ודואגים להדביק ישר...הרבה סבלנות... בהצלחה!
 

oisdvib

New member
אמית, למעשה אני חדשה .......

למדתי רק לצייר על בצק סוכר ואינני מכירה את הרויאל וכו'. שאלה: האם אני יכולה להדפיס ממחשב את המילה כולה, נניח במקרה הזה ענבל, להעתיק לנייר פרגמנט ולהעביר לעוגה ולצבוע עם צבע מאכל ? כך אני גם מבטיחה לעצמי שהאותיות יהיו בקו ישר.
 

אודיG

New member
לא חשוב מאיזה נייר את מעתיקה

מעליו שימי נייר פרגמנט או שקף. לגבי האותיות הישרות, בכל מקרה כל אות לעצמה. תזלפי 3-4 סטים מאותה המילה אותה את רוצה להדביק על העוגה (ליתר בטחון) ולאחר הייבוש תדביקי.
 

אמית2

New member
בהחלט! ואם תתנסי ברויאל - זה מצויין

הרבה יותר קל מאשר לחכות לייבוש ולהעביר אות אות. הבעיה היא כשהכיתוב על הדופן - אז יותר קשה לזלף ולצייר - תנסי להעמיד את העוגה גבוה ככל שאפשר (בקו העיניים או לשאוף לזה...) - אז יותר קל לשלוט בעבודה.
 

oisdvib

New member
לשימוש ברויאל עשיתם סדנא ?

או רק הסברים? מה ההבדל בין צביעה במכחול להזלפה ברויאל ? הנפח? אמית בעוגה שהכנת זה לא ניראה כמו הדבקה. איך בדיוק הכנת? אשמח ללמוד, אם את אומרת שזה יותר קל מלצבוע ישירות על דופן העוגה.
 

אמית2

New member
אשמח לעזור - אבל עכשיו צריכה לצאת

זה לא יותר קל - זו טכניקה שונה עם תוצאות שונות...וכן - לרויאל יש נפח. בעוגה זו הדבקה - אין שם ציור... ובסדנא בטוח לומדים - אני לא הייתי בסדנא, אז לא יכולה לומר. בטוחה שיעזרו לך עוד - אני חייבת לרוץ!
 
את יכולה לזלף על ניר פרגמנט וליבש

טוב טוב ואז עם חוד דק להרים ואז להדביק על מה שאת רוצה יש לזילוף עם רויאל נפח שמשנה את כל התמונה ויותר יפה מאשר עם מכחול את גם יכולה לזלף ישר על העוגה
 

oisdvib

New member
שאלה לותיקות, האם יש קישור בפורום

לשימוש ברויאל איך מכינים / קונים עם מה מזלפים כמה זמן לוקח להתיבש ועוד
 

net the jet

New member
מתארת לעצמי שיש שם איפהשהוא

אבל הנה הסבר קצר... רויאל מכינים מחלבון עם אבקת סוכר, הכמויות משתנות בהתאם לגודל החלבון ולסמיכות שאת רוצה להגיע אליה... מנסיון, להתחיל עם חלק חלבון, להתחיל להוסיף אבקת סוכר, ולערבב טוב, להוסיף אבקת סוכר עד שאת מגיעה לסמיכות הרצויה. פה כבר בא קטע של נסיון...כמה סמיך זה צריך להיות...ולמה. קשה להסביר.. לאותיות צריך די סמיך למשל, זלא ינזל. בנוסף, ישנן אבקות לקניה שמחליפות את הצורך בחלבון ( אותי אישית למשל זה מגעיל, יש כאלו שלא רוצים מטעמי בריאות... ) ואז מערבבים את האבקה, עם אבקת סוכר ומים ( יש הוראות, אבל שוב...אחרי קצת נסיון מערבבים "לפי העין"... ) זמן יבוש של הרויאל הוא לפחות יממה...עם האבקות-הרבה פחות ( אני מוצאת שהתוצר הרבה פחות שביר, ומתיבש הרבה יותר מהיר. ) מקוה שעזרתי
 

אמית2

New member
נטע מה יהיה?? ../images/Emo24.gif

אני מפנה לך את הבמה...
 

net the jet

New member
הבת שלי הודיעה לי הרגע שהיא צריכה

היום את המחשב "להמון זמן" אז שאני אתכונן נפשית ( דבריה... ) אז בקרוב יעיפו אותי מכאן ...
 

אמית2

New member
ואני מאחר הצהרים עד מוצאי שבת לפחות

בקושי מגיעה לקומה של המחשב...
(אפי, בעלי, מגיע ל"חמשוש" מביה"ח...)
 

אמית2

New member
הרויאל הוא מין קרם או משחה שאפשר

לזלף אותו ולכתוב איתו. בבסיס המתכון הוא 250 גר' אבקת סוכר מנופה, וחלבון ביצה - מערבבים בכף (לא צריך להקציף), עד לקבלת הסמיכות הרצויה.אפשר להוסיף כמה טיפות מיץ לימון לקבלת ברק. מכאן לפי מה שאת צריכה - ברויאל דליל יותר אפשר למלא משטחים, ובסמיך יותר (כזה ששומר על הצורה ולא נשפך) - אפשר לכתוב. מזלפים עם קונוס מניר (חפשי בקישורים) או מזלף עם צנתר, או אפילו שקית נילון עם חור... בעוגה המצורפת הכתוב הוא עם רויאל.
 

oisdvib

New member
הכוונה בהודעה הנ"ל היא ...

מה היחס בין החומרים במשקל (שהרי משקל חלבון שונה בין ביצה לביצה)
 

net the jet

New member
שוב...זה לא מדעי...תתחילי עם קצת

חלבון ( אלא אם את צריכה המון המון רויאל ) ותוסיפי בנדיבות אבקת סוכר. נדמה לי היחס הוא 250 גר על חלבון...אבל מעולם לא מדדתי, אלא פשוט שמתי כמה כפות, עירבבתי, הוספתי עוד... במקרה שנהיה סמיך מדי או מתקשה, תמיד אפשר להוסיף טיונת מים לדלל.
 
למעלה