לא יודעת אם זה בדיוק המקום אבל אשמח אם תעזרו.

לא יודעת אם זה בדיוק המקום אבל אשמח אם תעזרו.

אני אמנם עוד צעירה, אך בעוד כמה חודשים אנחנו אמורים להתחיל את תהליך טרום-צבא. השאלה היא האם למישהו כאן היו התלבטויות אם הוא ילך לצבא (מטעמים פציפיסטיים) או שברור לכולכם שתלכו? ואם כן, איך אתם מייעצים לי להתקדם? כי בינתיים יש לי התלבטות קשה מאוד בין הנורמה והמוסר כביכול- ללכת לצבא.., והתנגשות עם הדעות שלי שהן בבירור שמאלניות ונוטות אפילו לפציפיזם... אשמח אם תעזרו לי.. :)
 

oO Barbie Oo

New member
אני לא אכנס לויכוח,

גיוס זה אל"ף- חובה אזרחית, בי"ת- חובה לאומית. אני הכי ימנית שיש והכי מורעלת שיש, ועם זה אני מבינה שיש לך דילמה. את צריכה לחשוב על הכלל, על זה שיש חבר'ה כמוני וכמו החברים שלי שמוכנים להקריב את חייהם על מנת שחייהם של אחרים (כמוך!) ישמרו. אם את בוחרת להחזיר לנו זין, אני מקווה שהמצפון שלך שגורם לך להיות פציפיסטית יגרום לך לרגשות אשם. שיהיה לך בהצלחה במה שתבחרי, עצוב לי שיש אזרחי מדינת ישראל שעדיין לא מבינים שהצבא שלנו כאן כדי להגן עלינו, לא צבא כובש ולא צבא רוצח.
 
מעבר לבלבולי שכל של בר

קודם כל, אני חושב שכל מי שלוקח כמובן מאליו משהו בחייו הוא טיפש וכדאי להטיל בספק בכל דבר - כמו גם בהחלטה ללכת לצבא. מעבר לזה, זו החלטה שאת צריכה לקבל לגמרי לבדך. בתור אחד שמתגייס בקרוב, לדעתי אם את בטוחה ומאמינה בדעות שלך ב-100% ומוכנה לשבת בכלא עבורן, אחרי שחשבת על זה טוב - אז לכי על זה. רק אל תשכחי לעשות שירות לאומי...
 
בוודאי...

אין מצב שאני לא עושה שירות לאומי אם אני לא עושה צבא... זה מאסט מבחינתי... חוצמזה, אם אני עושה שירות לאומי במקום צבא עדיין מכניסים אותי לכלא?... בקשר לברבי, אני לא חושבת שלשרת את המדינה זה רק לשרת בצבא... כמו שאמרתי, אפשר גם לשרת שירות לאומי...
 

dcohn

New member
אני חושבת שעדיף להתגייס בכל מקרה

לא רק בגלל שזו המדינה שלנו ובלה בלה בלה... דווקא בגלל ההשלכות של 'לא להתגייס' במדינה הזו. לא פעם שמעתי על מעסיקים שלא העסיקו אנשים שלא עשו צבא. אני חושבת שגם אני היתי מסתכלת בעין עקומה על אחת שלא עושה צבא, לא כי אני לא מבינה אותה, פשוט כי זה "לא פייר", והכי קל בעולם ללכת ולעבוד שנתיים קודם, להתחיל את החיים הבוגרים. תחשבי על זה שבניגוד לגברים, לא יכולים להכריח אותך להיות בתפקיד קרבי או להחזיק בנשק (תקנו אותי אם אני טועה) ויש המון תפקידים שיכולים להתאים לך ותוכלי להנות בהם מבלי להרגיש יסורי מצפון... עזבי את זה שהצבא זו אחת המסגרות היותר טובות להכיר חברים חדשים ולהתבגר. אני באמת ובתמים לא חושבת ששווה לך לשבת בכלא בשביל זה... ועדיין, אי פה שמץ של הסתה, ההחלטה כולה שלך:)
 

oO Barbie Oo

New member
את בהחלט לא טועה,

ובהתייחסות להשלכות של "לא ללכת לצבא" דווקא הייתי חושבת על מה יקרה אם אחוז המשתמטים היה יותר גדול. (השלכה מדינית-קיומית יותר)
 

dcohn

New member
אבל אני לא מדברת איתה על להציל את המדינה

אני מדברת איתה ברמה האישית- זה לא משתלם לה לא לעשות צבא. מעטים בני הנוער שיהיה להם אכפת מההשלכה המדינית קיומית (נכון, חבל שכך, אבל ככה זה).
 
ועוד ברמה האישית,

זו חוויה חד-פעמית. לעבוד יהיה לה את כל החיים, צבא זה מסגרת מעצבת, אפשר לפתח בצבא כישורים שיעזרו לה כל כך הרבה באזרחות (בדגש על "איך מתקמבנים"), בנוסף אפשר לפגוש אנשים שבאזרחות לא הייתם פוגשים לעולם.
 
קודם כל תודה על העצה

אבל כמה תיקונים- אולי זה ישנה את העצה?.. 1. אני לא מתכוונת לעבוד אם אני לא מתגייסת... רוב הסיכויים שאני אהיה ש.ש עוד לפני הצבא/ש.ל 2. האם כשאהיה במודיעין (כרגע אלו הסיכויים המרביים לכישוריי) לא אעזור למלחמה בעצם?... אני חושבת שחשוב מאוד לשמור על המדינה, אבל השאלה אם חייבים לעשות זאת בדרך של אלימות ומלחמה... :S
 

dcohn

New member
אני אתקן את עצמי-

ברור שכל מקרה לגופו! יש המון הבדל בין אדם שלא עושה צבא כדי להתקדם בחיים לבין אחד שלא עושה צבא ממניעים אחרים... אני מאוד בעד שנת שירות ושירות לאומי, אני חושבת שכל אחד צריך לתרום בדרך שלו... ואם כבר שנת שירות, אולי זה מה שאת צריכה... זה תורם המון לקהילה ומעבר לזה, לאדם עצמו... אני חושבת שאחרי שנת שירות הדעות שלך יהיו הרבה יותר מגובשות ותצליחי להגיע להחלטה... תראי, יש לתרום למלחמה באופן ישיר ויש באופן עקיף. אל תשכחי שלא כל מה שצהל מתעסק בו זה מלחמה, ומעבר לזה, אל תסתמכי על זה שתגיעי למודיעין. אני באמת חושבת על צבא בתור חווייה שלא כדאי לפספס.
 

זונע

New member
אם יש לך מוטיבציה 0 להתגייס

אז עזבי את זה ותעשי שירות לאומי, אני בטוח שתתרמי שם יותר.
 
למעלה