לא כל כך מבינה...

נועם@בת

New member
אני מנסה להבין משהו

קראתי את הטענות שלך ואת ההסברים של רחל ושווערצה. כתבת "ההתעקשות פה להתייחס למגבלות קשורות גיל בנפרד" כאילו משרד האוצר מוכן כבר לאשר טיפולים לבנות 44 אבל רחל5 ושווערצה נגד, על מי בדיוק את מוציאה את הכעס שלך? במקום לקרוא בדיוק, אבל בדיוק מה שכתבו, יש לך טענות שמנעו ממך מידע שיכול היה לגרום לך ביום ששי להתחיל טיפול. תתעוררי. את רוצה לפעול תעלי לכנסת ותסתובבי שם בין חברי הכנסת וחברי ועדות כמו שעושים אחרים שנלחמים בשבילך. ואם יש לך טענות על האוצר אל תירי בשליח. מספיק שתעקבי אחרי הכתוב ותבקשי הבהרות. נועם ~שכבר בת 44 וקצת~
 

orname

New member
תשובה הכי לעניין שרק אפשר

מדברייך ניתן להבין שיש זדון. במיוחד קוממו אותי דבריך הנוגעים להחלטתך (האישית!!) על דחיית מחזור טיפול. גם אני עוקבת בדבקות אחר מה שקורה כאן - אך בעירבון מוגבל מתוך ידיעה ומתוך הכרות עם המערכת הפוליטית הלא ממש ישרה שלנו. מדברייך אפשר להבין שבסופו של דבר הכל באשמת הנציגים שלנו ושבעצם שיטרית הוא הוא הרוצה בטובתך... פעם אחר פעם האוצר מפזר ערפל מכוון(ולא רק בנוגע לטיפולי פריון). פעם אחר פעם מזהירים פה שלמרות שכרגע חברי וועדת הכספים נגד הצעת האוצר היא עוד יכולה לעבור אם רק ישמנו אותם מספיק בנושאים הקרובים לליבם. פעם אחר פעם מדגישים כי אף אחד לא יכול לדעת מה יהיה בסופו של דבר עד לרגע בו תסגר ההצבעה בכנסת בקריאה שלישית!! האנשים פה משקיעים מזמנם ממרצם וממשאביהם ללא כל תמורה (פרט לרצונם האישי בילד - ראשון או נוסף). וכן!! גם סעיפים לטיפול עבור ילד ראשון עוד יכולים להתווסף - ועל כך בדיוק נלחמים האנשים שלנו בחירוף נפש, ותוך כיסוי כל הצדדים. האם את באמת חושבת שזה שלא ישאלו על נושא הגיל מישהו באוצר ישכח? לא ממש... הרי זה היה נושא שעלה כרעיון פשרה מצד נציגי הרופאים עצמם! הם רק יקוו שאנחנו לא נשים לב (כי חברי הכנסת לא יתעמקו!) כן - זכותך לשאול ולתהות אולם לא להאשים. ובמיוחד זכותך - ואולי גם חובתך אם כך את מרגישה להצטרף למאבק באופן פעיל.
 
אני מקוממת אותך? ../images/Emo122.gif

אני שואלת שאלות מאד גורליות לחיים שלי! יכול להיות שבגלל חוסר אינפורמציה לא יהיה לי ילד! יכול להיות שמקרים כמו שלי נראים פה שוליים ולא מהותיים. יכול להיות שאני צודקת ומן הראוי היה לספר לנו שיש איזו הצהרה מהאוצר לגבי גיל ולא לחכות כדי להודיע את זה כשהכל יהיה כתוב וחתום וכבר אי אפשר יהיה לעשות כלום. כולם מעריכים את מה שעושים אנשים בהתנדבות, אבל אני לא מוכנה בגלל זה לסתום את הפה ולהפקיד את החיים שלי ועתידי (וזו לא אמירה דרמטית סתם לעשות רוח) בידיים של אנשים זרים אם הם לא נותנים לי את כל העובדות והכלים להתמודד. ולגבי ההחלטה שלי לדחות טיפול שכל כך מקוממת אותך- אני באמת מצטערת שאח של בעלי חלה בסרטן והוא מגוייס כולו לטיפול בו, כך שחשבנו (תמימים שכמונו) שההחלטה שהתקבלה תאפשר לנו לדחות את הטיפול קצת ולהתפנות קודם לעניין החשוב הזה. נסי להכנס לנעליים שלי ונראה כמה טוב ובטוח תרגישי. יש לך ילדים? זה כבר נחמה. את צעירה יותר? יהיו לך טיפולים. מה יהיה לי אם אני אשב בשקט ואשתוק?
 

orname

New member
אף אחד לא זילזל בשאלות שלך !!!!!!!!

ולא את מקוממת אותי אלא הגישה שלך. האשמות שלך על הסתרה מכוונת(!!!). מעולם לא ראיתי מישהו שחושב שמקרים כמו שלך הם שוליים. נהפוך הוא לא פעם ולא פעמיים ניסו לשכנע שהמאבק הוא גם עבור הקבוצה הזו (מה עוד את רוצה "שישבעו לך בספר התורה" כדברי הילדים?). כבר היינו ב"סרט הזה" עוד לפני הסיבוב הראשון. ראי כמה דפים אחורה. אף אחד לא נכנס לסיבות שלך להפסקה בטיפולים, ואני יכולה רק להתפלל שגיסך יבריא במהרה. (לכל אחד מאיתנו השק הפרטי שלו מעבר לטיפולי הפוריות והדמגוגיה הזו לא רלוונטית. את באמת רוצה להכנס לנעליים שלי? אני לא בטוחה שתרגישי הרבה יותר טוב...) ואף אף אחד גם לא ביקש ממך לשתוק. נהפוך הוא. לא פעם ולא פעמיים ביקשו להתגייס. אפילו רק לכתוב. אם היה מה להגיד אמרו. כשחשתי שאין עידכונים טרחתי ושאלתי. שוב ושוב! מדובר על אנשים פרטיים ולאו דווקא מקצועיים. אם בחתי לסמוך עליהם והתבדתי רק אל עצמי (!!!!) אני יכולה לבוא בטענות - ולא להשתלח. את שואלת אם יש לי כבר ילד. כן. וברור שמצבי בגדול טוב יותר (אני צריכה להתנצל?! ולהגיד לך שזה לא מנחם אותי?!) ואם הייתי מחפשת אז הנה גם אני חלק מקבוצה קטנה יותר ואהודה פחות. אולי אפילו פחות מ"הקבוצה שלך"... לרגע לא היה לי ספק שהגזרות על ילד ראשון לא יעברו. ילד שני. רק צריך לקרוא תגובות בעיתונים היומיים על "המפונקות שרוצות משפחה גדולה". אין לי ספק שאם כל הגזרות היו בחבילה אחת מצבי היה טוב יותר. נכון להיום ייתכן מאוד שלך יהיו תאומים ואני אשאר עם ביתי היחידה. ויותר מזה. אולי חמישה טיפולים שמציעים כרגע לא יספיקו - שכן הבת שלי נולדה בהריון טיבעי - כך שאת הניסוי והטעיה של טיפולים לילד ראשון לא אזכה לקבל... ומי שכבר עברה אותם הטיפול ה"מנצח" כבר רשום לה... ומאיפה לי "שהם" מייצגים אותי? אולי על שכמותי מוכנים להתפשר? אין לזה סוף. מבחינתי אין קבוצות - אלא קבוצת מטופלות פריון. נקודה. המאבק הוא של כולנו כגוף אחד. המאבק שלך צריך להיות אל מול האוצר ולא אל מול האנשים כאן שברור לי שישמחו לקבל הערותייך ועצותייך. להאשים אותך כאילו הסתירו ממך משהו במכוון - זה מקומם! כן! ואני בהחלט מצטערת אם לא נעים לך לשמוע.
 

hagk

New member
מגיבה באיחור

כאחת שהגיל שלה מתקרב לשלך ואין לי ילדים, וכאחת שבקשר עם חברי הכנסת, אני חושבת שאת מגזימה, תתקפי את האוצר, תתקפי את הרופאים שנותנים את ידיהם למגבלת הגיל לדוגמה פרופסור שנקר בועדת הבריאות טרח להגיד שהיה מוריד את הגיל ל- 43. כמובן שחברי הזכות להורות "שאינם מייצגים את ענין הגיל" כהגדרתך לא ישבו בשקט בועדה נהפוך הוא אני אישית וגם זוהרה לא נתנו לו לסיים את דבריו ואמרנו שלא כל אחת מופנית אוטומטית לטיפול ולא כל אחת ממשיכים לה אוטומטית את הטיפול, ישנן הגדרות ברורות מתי מפסיקים טיפולים לאישה ולכן אין להטיל מגבלות על עניין הגיל.
 

שווערצה

New member
אז את בעצם רוצה שנפסיק לטפל בנושא?

אם את מציעה שנפסיק לטפל בנושא מגבלת הגיל - שכן אנחנו אלו המעוררים אותה כפי שעולה מדבריך - לא ברור לי מה טרונייתך כנגדנו. מכל מקום צר לי לאכזב אותך - אין לנו שום כוונה להרפות מהנושא, שכן מבחינתנו - עד הקריאה השלישית הכל פתוח, וכל דבר יכול לעבור בחקיקה, ואנו רואים זאת מחובתנו לשמור את חברי הכנסת וחברי הועדות עירניים לצורך למנוע כל הצעה שיבקש האוצר להעביר בחקיקה, ולו במחטף. ולגופו של עניין - את טועה. סעיף הגיל איננו סעיף "עצמאי", ולא רק אנחנו מעוררים אותו. האוצר לא רואה עצמו מחוייב להוריד את מגבלת הגיל, כי הוא התחייב להוריד רק את המגבלה על הילד הראשון (כלומר - את הקביעה כי ימומנו רק 5 טיפולים למי שאין לה ילדים). מבחינת פקידי האוצר מגבלת הגיל מעולם לא הוסרה. אם תבדקי בהודעתי מראשית השבוע (תחת הכותרת "הסתייגות מצערת")- ציטטתי שם את תגובת האוצר לתקשורת לפיה המגבלה עברה כלשונה בקריאה ראשונה (שכן עדיין לא נמחקה מ"הספר הכחול" של הצעת החוק, שהודפס שבוע לפני הסיכום בין ריבלין ליצחקי), וכי תוכנס הקלה כלשהי בין קריאה שנייה לשלישית. אז אולי תקראי גם את התגובה הרשמית הזו, שהובאה כאן כלשונה, תגובה שהופצה בכתב ממשרד האוצר לכלי התקשורת, ולא רק מה שנוח לך? ועוד משהו. יש כאן חברים בפורום אשר טרחו וכתבו למספר חברים בכנסת, ש"חברי הזכות להורות, לא מייצגים את נושא הגיל למרות שהם כן אמורים לעשות זאת" (רוח הדברים), ולכן הם מבקשים שהנושא יטופל. כל אחד יכול לפנות בשם עצמו, ואנחנו מעודדים זאת ואפילו מקלים עליכם ומעדכנים כאן את פרטי המיילים של חברי הועדות. אבל להאשים אותנו שאנחנו אלו שמעלים את המגבלה? שאנחנו אלו שרוצים את המגבלה? לא הגזמנו קצת...? אנחנו מצידנו ממשיכים להתייחס למגבלה, כשם שאנחנו ממשיכים להתייחס לאפשרות שתוכנס מגבלה לילד שני וישמר הנוסח המפלה הקובע כי הזכות היא רק לאישה שאין לה ילדים ולא לבני זוג כפי שהיה עד היום.
 

kuku23

New member
תמשיכו בפעילותכם החשובה

מאוד מעריכים את המאמצים שלכם. מחזיקים לכם אצבעות. הורים לתינוקת מקסימה בת חודשיים. בדרך לסבב טפולים שני בקרוב, מקוים, בעזרתכם.
 
האם השתיקה הרועמת של האוצר

לא רומזת לנו מה הוא מתכוון להציע? טוב לא יכול לצאת מזה
אוףףףףף שירדו מאיתנו כבר!!!
 

שיר5520

New member
תודה על המידע

וכל הכבוד לכם שוב על המאבק החשוב שאתם עושים בשביל כולנו וגם על הזמן שאתם מקדישים ללעדכן את כולם ולהשאיר אותנו בעניינים. המאבק שלכם חשוב מאוד גם כדי להילחם אחר כך על עניין תרומת הביציות. שוב כל הכבוד!
 
שיר, האם יש עדכון

בנושא חוק הביציות
עכשיו זה רשמי
ואנחנו במועדון הזה. התחלתי שרשור בנושא אם כמה שאלות בפורום השכן.
 

שיר5520

New member
יש המון התפתחויות

בעיקרון אני משתדלת לעדכן במיילים שאני שולחת לכולכם. את רוב הדברים ממש לא כדאי לכתוב בפורום ולפעמים גם לא במיילים האישיים. אין לדעת לאן זה מגיע וזה יכול לפגוע במאבק. מה שאני כן יכולה לעדכן זה שממש בקרוב יהיה לנו בית כאן בתפוז. ביום שלישי אני וסביון נפגשות עם הנהלת הפורומים ואז בטח די מהר יהיה לנו פורום משלנו עם כל התשובות. בקשר למאבק, נפגשנו ושוחחנו עם הרבה אנשים. יש המון עבודה ואנחנו משתדלים לעשות אותה כמה שיותר מהר (עם מגבלות העבודה, הטיפולים, החיים..). אנחנו מאמינים יותר מתמיד שיש מה לעשות. אנחנו גם קצת משתדלים לדחות דברים כדי לא לפגוע במאבק החשוב של "הזכות להורות". אסור לבלבל כרגע את המערכת. אנשים לא ממש מבינים את ההבדלים שאנחנו מבינים וצריך לתת לחבר'ה כאן לסיים את העניינים. אני קופצת לפוריות לראות את ההודעה שלכם... בהצלחה!
 
בנושא הדחיה של דברים

לצערינו אני חושב שאת צודקת. ע"פ הדברים של חברי הכנסת בועדת הכספים שהובאו כאן- הם לא תמיד מבינים במה שמדובר. הבעיה היא ש- Time costs money ובמיקרה שלנו אין לנו החזרים והעלויות גבוהות. כמובן שהתמורה הסופי ,יורש/ת אצר קטן/ה למלכותינו ואולי אפילו שניים, עושה את זה כדאי.
 

שיר5520

New member
לא לדאוג בקשר לדחייה

יש הרבה עבודת הכנה ואנחנו לא מפסיקות לעשות אותה. עורכת הדין שלנו אוספת מידע ונפגשת עם כל מי שצריך כדי להתכונן למאבק. כשהיא תסיים אנחנו נעשה הערכה מחודשת של המצב. בינתיים, באמת שהדברים קצת יבלבלו את כולם עם המאבק של טיפולי פוריות. לא נורא, אני מאמינה שהמאבק הזה יגיע לסופו בקרוב.
 
למעלה