לא להעביר את זה הלאה, לא

Deerest

New member
לא להעביר את זה הלאה, לא

(בעקבות קטע טלויזיוני שבחלקו נמצאים שני קליברים - אילנה דיין ויאיר לפיד) הוא אומר: את הולכת למסיבה/ארוע, מסתובבת, פוגשת, מפטפטת. כ 100 אנשים מחמיאים לך על הופעתך או על כל מיני דברים אחרים שבך. איש אחד אומר לך: "שמנת קצת? לא?" עם מה את הולכת הביתה? מה נשאר לך בראש? (אין צורך לענות, תשובה של כ 50% מהאוכלוסיה די ברורה, ואני לא מרמז רק לנשים) מה יש בנו שם בפנים שכה זקוק למחמאות/כה נפגע מעלבונות או במילים אחרות כה תלוי/נשען/ניזון מתגובת האחרים? ויותר חשוב מה אנחנו חייבים לעשות כדי לגדל דור אחר, דור שידע מה ומי הוא, דור שיכיר בערכו ללא תלות. בעצם, אפשר להסתפק בילדינו, לא צריך את כל הדור.
 
זה לא ממש תלוי בך

או בנו... לא צריך לגדל שום דור אחר, הוא ממילא גדל והוא ממילא "אחר". חלקו (כמו חלק מהעולם) נהדר, מקסים, בעל בטחון חוכמה ועוד דברים עם קונוטציה חיובית חלקו (כמו חלק נוסף של העולם) חסר בטחון, תוהה, לא ממוקד, מלא שאלות וניזון מתגובות חיצוניות, ועוד חלק אחד (כמו עוד חלק מהעולם) שנע ונד בין שניהם. אף אחד לא יודע מי הוא ומה הוא, אלא כשאומרים לו.העין אינה רואה את עצמה. עולם שבו כולם "דור שידע מה ומי הוא,דור שיכיר בערכו ללא תלות " נראה לי ממש חולה... אוי ואבוי...
 

Deerest

New member
אם לא שמת לב

אז הפורום הזה, שאת ייסדת אותו, פתוח ל"כל העולם". האם לרגע חשבת שכל העולם יכנס לכאן לפתח העצמה אישית? גם אני לא מתכוון לשנות את כל העולם, ואין כוונת חיוב או שלילה במשהו מדברי. על מה לחצתי בטעות? כל אחד יכול לדעת מי הוא ומה הוא, למרות מה שאחרים אומרים לו. ולא באמצעות העיניים.
 

spectacular

New member
אם אנחנו כאלה,

ש"כה תלוי/נשען/ניזון מתגובת אחרים" איך נלמד מישהו להיות מה שאנחנו לא, ואולי אפשר להסתפק בעצמנו,לא צריך יותר. מה זה "יכיר בעצמו ללא תלות" ילך נגד הזרם?יהיה חזק? דהההה
 

Deerest

New member
את מצביעה על שורש הבעיה

כן, איך נלמד מישהו להיות מה שאנחנו לא. טל, אני מדבר על הערכה עצמית. כמה ואיך אני מעריך את עצמי ולא כמה ואיך האחרים מעריכים אותי. אני מדבר על מיתון טלטלות מצב הרוח, מיתון טלטלות ההרגשה, טלטלות העשיה, טלטלות החשיבה... שהסביבה החיצונית גורמת לנו. לא ניטרול, לא ביטול, לא התעלמות... רק מיתון, להכניס אותם לפרופורציות. לא לחטוא בגאווה בגלל 100 מחמאות, ויחד עם זאת לא לטרוף שינה בגלל עלבון אחד.
 

spectacular

New member
את כל הטלטלות שהזכרת,

אני מכירה היטב , אבל כבר השלמתי את הפרק הזה, יש לי הערכה עצמית ואין לי גאוה, כי הייתי כבר במקומות קיצוניים, גם כאלה שבהם לא היתה, הערכה עצמית וגם לא גאוה, רק כאב. היום אני שמה $%###@$% על כל העולם, מה זה משנה מי חושב עליך ומה, הכל חרטה, כשאתה ערום אז אתה רואה את השקר הגדול!!!!! זה לא משנה,זה פשוט לא. בסוף הטלטלה תדע בדיוק מה לעשות. פרופורציה. נשי
ות וחי
ים.
 
טל

טלטלות זה טוב? ולמה שקר? "כשאתה ערום אז אתה רואה את השקר הגדול!!!!! " גמני נשי
ה וחי
לך
 

spectacular

New member
היי אשה,

טלטלות פשוט מתרחשות, טוב או לא, השקר נמצא מתחת לכיסוי והמסכות, או שאולי שם נמצאת האמת.
 

Deerest

New member
בקר טוב טל

טלטלות לא מתרחשות, כמו שתאונות אינן נגרמות. אין להן אחריות משל עצמן. זה אני גורם להן, הן לטלטלות והן לתאונות. ולדעתי אפשר להשפיע, אפשר לזהות, אפשר למתן. לא במכוון ישירות אל הטלטלות, אלא באמצעות פיתוח, הקשבה והדגשת החיוב שבך, הטוב שבך, בך ולא בחוץ, לראות אותך מבפנים, להקשיב לך מבפנים. כאשר זה יגדל ויתפתח, הטלטלות והתלות יתמתנו מעצמן. השקר הוא הכיסוי והמסכות, זה בדיוק כמו הטפטים דמויי העץ, האבן. כאשר דברים מתפתחים מבפנים הם מסירים/מפילים את המעטפת והכיסוי המיותר, אין צורך בהם יותר. ממה עשויה המעטפת? מה יש בכיסוי? כל מה שמעבר לצרכים האמיתיים שלנו. העבודה, הקשה מאד, טמונה במציאת ההבדל בין הצרכים לרצונות ובין האמיתיים לאשליתיים.
 

spectacular

New member
ברור שאתה גורם להם,

אתה ואני ,כמו כל אחד אחר, בוחרים את הדרך, וכך גם יעשו ילדינו, אני בעד לתת להם את הכלים הנחוצים לחשיבה עצמאית,לקבלת החלטות וכדומה, כלומר אנחנו נותנים להם מידע , ולא ידע, אני מקוה ומאמינה שהדור של היום,הילדים שלנו, יגיעו למקומות מענינים, זה בנושא החינוך שאתה כה חרד לו, בחינוך, המטרה היא לטפח ולא לעצב. הרבה אנשים חושבים אחרת. המעטפת והכיסוי,
 

ש איילת

New member
"יכיר בעצמו ללא תלות"

קרוב לודאי שאפשר ללמוד להפוך לאחד כזה.ללמוד לפתח אי תלות רגשית וחיבור לעצמנו..(צריך פסיכולוג טוב). לרוב ההכרה העצמית הזו (שעושה לנו טוב או לא) היא זמנית לאותם רגעים שזה קורה: החיובית או השלילית שנאמרת עלינו.. לפעמים ממשיכה ומשאירה טעם טוב ולפעמים משאירה טעם רע ולפעמים נשארת אבל לא מזיזה הרבה.. לפעמים נשכחת.. ולפעמים נשארת יותר מידי וכאן יש בעיה של תלות רגשית גדולה.בעיקר אם זה משהו שלילי.. הכי טוב לדעתי זה ללמוד לאט לאט לפתח אי תלות רגשית. ואולי כדאי שההורים יחשבו על הנושא הזה בזמן גידול ילדיהם.. אבל זה נושא מורכב, כשאני חושבת על זה..יש לו עוד פנים חוץ מהעניין של מה אומרים עליך.. יש גם את העניין אם משהו לא מסתדר כפי שרצית ומעורבים בו עוד אנשים..גם שם יכולות להיות התפרצויות רגשיות שקשורות בתלות רגשית כלשהי..בגלל מישהו אחר..
 

סמסרה1

New member
תעצרי רגע חמודה - איילת

היי יו מאוד קל להאשים אחרים בפקים של עצמך : את ההורים, את האחרים, מעורבות אחרים... ולעינייננו, שכל אחד יקח אחריות על עצמו ועל התנהגותו ועל מעשיו ושלא יאשים אחרים בהתנהלותו. זה פתרון הכי נוח והכי קל ולא דורש התמודדויות ,כשמאשימים אחרים.
 
חייבים

להיות דוגמא אישית לחדד מה עיקר ומה תפל לפתח את הכישורים וזהו
פשוט לא
 

Deerest

New member
כן

וזה יכול להיות בדיוק מה שגורם לכל מה שאמרתי אם את עדיין לא "קולטת" מה את מעבירה הלאה. (כמובן שהכוונה לא אלייך אישית, אשה. אני מדבר על "את" כללית)
 

Deerest

New member
טוב, אני אסביר.

את אומרת: להיות דוגמא אישית לחדד מה עיקר ומה תפל לפתח את הכישורים ולמרות שאני מבין את כוונתך החיובית, אני מצביע על מוקש בזה שאוסיף: להיות דוגמא אישית בראיית הצבע השחור לחדד מה עיקר (העלבונות) מה תפל (המחמאות) לפתח את הכישורים להיתלות בהשפעת הסביבה.
 
טוב,אני אסביר.

להיות דוגמא אישית לפעול לפי מה שאני מחנכת
לחדד מה עיקר ומה תפל כושר ,תזונה ,נפש בריאה בגוף בריא
לפתח כישורים כישורים זה בטחון עצמי והצלחה וכל זה מעצים אותנו ומגמד את התלות בסביבה ובמחמאות דירסט אין מוקש
 
למעלה