לא ממש אינטרנט אבל...

gullu

New member
לא ממש אינטרנט אבל...

שאלה נניח שאדם עובד בחברה A ונניח שאותו אדם שם במחשב שהוא עובד עליו תמונת טפט של דוגמנית שמצולמת כפרסומת של חברה B (שבמקרה היא גם המתחרה של חברה A) האם מנהלי החברה יכולים לדרוש ממנו להסיר את התמונה מהמחשב? תודה
 

gullu

New member
אולי לא ניסחתי נכון...

ברור שיש לו זכות לדרוש. השאלה אם אני מחוייב לקבל דרישה כזאת.
ואם כן אז האם במקרה ואני שם על שולחן העבודה (לא הוירטואלי) למשל לוח שנה שעליו מתנוססת אותה דוגמנית? (שעדיין מפרסמת את חברה B ) האם גם אותו הוא יכול לדרוש ממני להסיר ? (זאת בהתחשב בעובדה ששאר העובדים מקשטים את שולחנות העבודה בתמונות שונות מבלי לקבל דרישות כאלה). בתודה
 

אורי רז

New member
נראה לי טריוויאלי שכן

שולחן העבודה (האמיתי והוירטואלי) הם רכוש החברה, ולכן זכותו של המעסיק להכתיב תנאי שימוש בהם, כפי שזכותו להכתיב תנאי שימוש בטלפונים ותיבות דואר אלקטרוני של החברה. לכן נראה לי מובן מאליו שהמעסיק רשאי להתיר לעובדים לשים תמונות של דוגמניות באופן כללי (למרות שזה עשוי לחשוף אותו לתביעות של הטרדה מינית) אבל לא של דוגמניות שמפרסמות חברות מתחרות על סמך הטיעון שזה בעייתי מהאספקט של 'מה יחשבו ספקים \ לקוחות \ סתם אנשים מבחוץ שיראו במקרה את שולחן העבודה שלך'. זה קשור לדיון שהיה לי עם דלית-delete לפני כמה שבועות על זכותו של תאגיד שעבדתי בו בעבר למנוע מהעובדים לגלוש לאתרים שמדליפים מידע פנימי של התאגיד.
 
המעביד יכול להכתיב

קוד משמעת, קוד לבוש ועוד דברים אחרים. לגבי הטרדות מיניות, אכן מעבידים חייבים להקפיד על הוראות החוק גם בכל מה שקשור למעשים ומחדלים דרך מחשבים ורשתות של המעבידים.
 

gullu

New member
עדיין לא ממש ברור לי

אני רואה במחשב שאני עובד עליו מעין שולחן עבודה/סביבת עבודה. אני לא מחבל במחשב בשום אופן ולא משנה בו דברים שאינם יכולים לחזור לקדמותם . אין קוד משמעת מוגדר או בכל מקרה שאר העובדים ששמים טאפטים במחשבים שלהם לא קיבלו שום בקשה להסירם. ז"א שכל העיניין כניראה הוא עיניין איזכור שם המתחרה באופן כזה או אחר. האם זאת לא חדירה לפרטיות שלי כעובד? שלילת חופש הביטוי? איפה ואיפה משאר העובדים?
 
אני חושב שאתה אומר את זה

מתוך איזו תחושה שקופחת באופן אישי. אני ניסיתי להבהיר לך שמבחינה אובייקטיבית, אין מקום לזה. אני כמובן לא יכול להגיד לך שלא "חיפשו אותך" כי אני לא מכיר את העובדות והנפשות הפועלות. מה שאני כן אומר, זה שזה לא קשור לחבלה במחשב או לבטיחות ברשת, מעביד רשאי לעשות דברים שיכולים להיראות כמו התערבות בעניינים אישיים של העובד, כמו להגיד לו למשל, לא לבוא במכנסיים קצרים או בג'ינס וטי שרט לעבודה. אם הדוגמנית מזוהה עם מתחרה, לגיטימי לחלוטין לדרוש ממך להסיר. הרי זה לא שאמרו שלכולם מותר טפט ולך לא, אלא הטענה היתה לגבי טפט מסויים. בכל מקרה, מחשב של המאביד הוא משאב שלו ולא שטח פרטי של העובד.
 
למעלה