לא מצליחה לעבור ראיונות עבודה

לא מצליחה לעבור ראיונות עבודה


היי, כתבתי פה לפני מספר ימים שאני מתקשה במציאת עבודה ומתקשהל עבור ראיונות כמו שצריך.
אני מבקשת עזרה ממי שיודעת איך לעבור ראיון כמו שצריך. וצריכה טיפים כי זה ממש לא קל לי ולמעשה כבר התייאשתי מכל הראיונות שאני עוברת..

אז קצת רקע - הבעיה בעצם זה החוסר נסיון שלי. יש לי נסיון של כשנה בתחום שאני מחפשת וכשקוראים לי כבר לנסיון שזה די טוב אז בדרך כלל אני לא עוברת את הראיון. כשמדןבר בחברות שוות מאוד קשה להתקבל. ורציתי לשאול אולי יש דברי שאני לא עושה נכון.
שמתי לב ששואלים המון של הסיבה מדוע עזבתי את העבודה הקודמת ואני אורמת שזה מטעמי שכר כי באמת רציתי לשפר שכר - האם זה נשמע כל כך גרוע לומר דבר כזה?
ועוד משהו, איזה תשובות לשאלות בראיון מתקבלות בברכה ואלו תשובות נשמעות לא טוב למראיין.
אני לא זוכרת את כל השאלות ששואלים אותי. אבל אשמח את תגידו לי מה הכי חשוב לומר או לא לומר.
אגב- תמיד שואלים אותי איזה סידור יהיה לי לילדים במידה ואעבוד משרה מלאה? אז אני עונה שיש לי את בעלי שעוזר וסבתא שעוזרת לי.

בקיצור, אני מבולבלת מאוד ואולי לא יודעת מה צריך לענות כדי להתקבל.

אשמח לעצות
 
כלים נכונים לאיך להתראיין נכון

אני לחלוטין מבינה את התסכול ומאד מעריכה את הצורך שלך ללמוד ולרכוש כלים נכונים לאיך להתראיין נכון הרבה מההדרכות שאני עושה בתחום ליווי קריירה אני שמה דגש ל-איך- ולא למה .לגבי הדוגמה שנתת לסיבת העזיבה של מקום העבודה בגלל שכר ,אני אענה לך בדרך אחרת ',תנסי להיות מאד ממוקדת לצורכי התפקיד ולהתאים את הכישורים שלך אליהם ,מעבר תהפכי את החיסרון ליתרון לדוגמה "אני מודעת לעובדה שאני מגיעה עם מעט ניסיון יחסית אבל יש בי יכולת למידה גבוהה ומוטיבציה רבה להשקיע , לגבי השכר לא הייתי מציינת זאת, כי יתכן שהשכר שהארגון מתכוון להציע הוא לא גבוהה ולכן החשש שכעבור זמן קצר תעזבי עבור ארגון שיציע לך שכר גבוהה יותר -.אבל שוב העניין הוא באיך לדוגמה "עזבתי את מקום העבודה בגלל השכר והעובדה שאני רואה את עצמי מתפתחת בארגון גדול לאורך שנים ואני מוכנה להשקיע הרבה גם אם השכר לא יהיה גבוהה בתנאי שמדובר בחברה שיש לאן להתקדם ולצמוח ..מקווה שהטיפים סייעו במעט :)

דליה שלו

מנהלת הפורום .
 
עוד משהו----

תודה, משהו נוסף--אנ מחפשת עבודה בתחום הנהלת חשבונות. אין לי נסיון בתחום הזה למעט שנה. הבעיה היא שהנסיון הוא ממקום עבודה בו לא נסתיימו יחסי העבודה בצורה יפה ביני למעביד. מה שמפריע זה שאני היום בחיפושי עבודה הולכת לראיוניות עבודה וכשמבקשים את הטלפון של המעסיק האחרון אני נותנת את הטלפון שלו וכנראה שהוא לא אומר עליי דברים טובים בלשון המעטה. אני מחפשת כבר המון זמן עבודה ודווקא הראיונות עוברים בצורה טובה אבל לא חוזרים אליי אחרי שאני נותנת את המספר שלו...
העבודות שהיו לי לפני כן לא רלוונטיות בגל לשהם היו זמניות ולא ברצף מפני שילדתי בצמידות ולא עבדתי רצוף וגם לא בתחום שאני מחפשת בו.

מה לעשות?

אודה מאוד לעצות. מה ישמע בראיון בסדר להגיד כדי שלא יתקשרו אליהם.

תודה
 
מעסיק קודם - כממליץ -לא אומר עליי דברים טובים

שאלה לליבת החיים - אם תוכלי לתת לי קצת רקע ,יעזור לי לסייע לך בתגובה ספציפית .
שאלה חשובה ומאד רלוונטית בעקרון אני הייתי ממליצה להיות מאד גלוייה בשלב הראיון ולספר מנקודת מבטך בכמה מילים כייצד ההתקשרות הסתיימה ולמה(בצורה עניינית ) .ברוב המקרים הצד של המראיין יבין ,כי כולנו חווים כאנשים חוסר קומוניקציה וכימיה עם מנהל זה או אחר ,מאד תלוי "איך " נאמרים ומצגים את הנושא ולכן פירוט הוא רלוונטי .חשוב כן לציין תכונות שכן התחברת אליהם שהיו קיימות אצל המנהל בכדי שהמראיין ידע אם איזה סוג של מנהלים יהיה לך קל יותר לתקשר .

דליה שלו ,מנהלת הפורום .
 

dorlim

New member
מסכימה ומוסיפה

ברוב מקומות העבודה עבדת עם יותר מאדם אחד ולכן ניתן לתת את הטלפון של אדם אחר איתו הסתיימו לא עלו היחסים על שרטון. ורק אם תישאלי מדוע הוא תסבירי כפי שדליה הציעה.
נקודה נוספת שכדאי לקחת לתשומת הלב, היום מקובל מאד לבקש חוות דעת של מעסיקים קודמים , כך שגם אם הראיון היה טוב סביר שיבקשו המלצות.
ועוד נושא חשוב , אני מבינה שאת מחפשת כבר תקופה ארוכה חשוב לא לשבת בבית ולחכות על השמרים, אלא ליזום ולפעול גם בתקופה הזו , את יכולה בנתיים להתנדב במקומות שונים (ותתפלאי כמה עבודות אפשר למצוא דרך ההתנדבויות השונות), את יכולה לעבוד בעבודות זמניות, לקדם את עצמך מבחינה מקצועית (קורסים) ועוד ועוד ועוד.... כל אלו יפעלו בכמה מישורים - העלאת הביטחון והערך העצמי, יצירת קשרים שעשויים להוביל אותך למקום העבודה הבא ומילוי הזמן הפנוי

בהצלחה!
 
למעלה