לא מצליחה לשתוק כשהמתבגרת מתחצפת

שוקולתה

New member
לא מצליחה לשתוק כשהמתבגרת מתחצפת

אני ובתי בעימותים היא לא מסוגלת לשמוע אותי. ולא כיף לה כשאני בבית.וזה נובע מהרבה סיבות מוצדקות בעיקבות מחלה. כל פעם שהבת אומרת לי אמא תירדי ממני תעזבי אותי.לא יודעת איך להסביר בקיצור היא מתנהגת אליי .לא כאל לאימא .בצורה חצופה.למרות שמצד אחד היא מקסימה חרוצה וידה טובה. אבל לחוצה מאוד מאוד.מה אני צריכה לעשות שישכנע אותי שלא יגיע לויכוח איתה, כי זה גורם לבית תחושה גרועה .כשהיא רוצה משהו מבקשת ובסדר. אבל רק שומעת אותי מתעצבנת .אני אומרת בעלי כולכך קשוח ותמיד עמד על המילה. ובכל זאת אני הרעה ולא מסכימה כלום.
 

11122233311

New member
אני אשמח

אם תסבירי את המצב בצורה אחרת, אני פשוט לא הבנתי בדיוק מה קורה שם. מהן בדיוק "הסיבות המוצדקות" שבגללן לא כיף לה כשאת בבית? זה יעזור לי להבין יותר את הסיטואציה.
 

שוקולתה

New member
קודם כל בגלל מצב בריאותי . היתחלתי

להיות יותר עצבנית וכועסת ומדברת לא יפה. כאשר היתי לפני כמה שנים עזרה ולא היתה עושה. היום אני מרגישה והיא בעצמה אומרת לי ככה. אמא היום את בבית. כי אני בשבילה נודניקית. היא רוצה לעשות מה שהיא רוצה . היא בעצמה כניראה בעיקבות הלחץ בבית מכולם .היא גם עצבנית. ואפילו כאשר אני מדברת איתה משהו . היא אומרת תפסיקי. לא רוצה .תרדי ממני .היא בת 17 .וככה גם הבת 12 . כי כשהיא בבית . היא מעדיפה לשמוע מוזיקה חזקה. מעדיפה להיות במחשב או לשוחח בטלפון .פשוט היא לחוצה ככה היא מרגישה .אני אומנם לא יוצאת לשום מקום בכלל וגם לא עובדת. הדבר היחיד שאני יוצאת זה בדיקות. תורים במרפאות. או סידור. אני רוצה שיהיה לה טוב.אבל אין לה שום היתיחסות אליי. כאילו אני לא כאן.מקווה שהסברתי נכון . היא לחוצה מלימודים ומבחנים .וכשהיא בחוץ היא רגועה ומרגישה שטוב לה בחוץ. יתכן שזה מקרין .כמו אצלי שעברתי בילדות שלא אהבתי גם אני. לי יש סיבות אישיות. שלא אפרט כאן. והיא שמקבלת דברים .ולא עוזרת בבית. כל דבר זה בלי רצון. העיקר לצאת לידי חובה
 

11122233311

New member
לדעתי

מה שיעזור במצב זה לפתח שיחה אמפתית של תקשורת מקרבת על עצם התקשורת ביניכן, ובשיחה עצמה תתייחסי ותשאלי שאלות אמפתיות לרגשות שלה, ולצרכים שלה, ושהיא תראה שלך(!!!) יש נכונות לשנות משהו. ולאחר מכן כמובן גם לדבר על הרגשות שלך והצרכים שלך וככה למצוא פתרון הדדי לתקשורת ביניכן. את חושבת שדבר כזה יעזור?
 
למעלה