לא עברתי על ההודעת כאן

עוגייה

New member
לא עברתי על ההודעת כאן

אז אני מסתכנת בלהישמע מטומטמת... Oh well... צמחונים- אתם לא אוכלים גם ביצים ודגים? או שזה נחשב לבסדר כי זה לא בשר..? (הבהרה
אני צמחונית אבל מידי פעם אני מכריחה את עצמי לאכול בשר [כשאני ממש חלשה])
 

Iris Carmon

New member
טוב

ביצים אני אוכלת פעם בחודשיים שלוש-כי התרנגולות לא מתות בשביל הביצים, וההורים שלי לא יסתמו אם אני לא אוכל ביצים דגים זה בדיוק כמו בשר אז אני לא נוגעת בהם, חוץ מזה הם מסריחים
 
והנה מגיע..... הזמן להגדרות!!!!

(ההגדרות הנן הגדרות תרבותיות ולא רפואיות). צמחוני - אדם אשר מתוך אידאולוגיה בחר תזונה נטולת בשר ודגים צמחוני מטעמי בריאות - אדם בעל תזונה נטולת בשר מתוך טעמי בריאות כאלו ואחרים (הגוף שלו לא מסתדר טוב עם בשר, הוא סבור שתזונה נטולת בשר היא בריאה יותר וכו´ וכו´ וכו´) בדר"כ כן אוכל דגים. צמחוני מטעמי גועל - אדם אשר תזונתו נטולת בשר, או כמעט נטולת בשר מתוך טעמים של טעם מגעיל, טקסטורה מגעילה וכו´ וכו´ וכו´. צמחוני (הגדרה רפואית עכשיו) - אדם אשר אוכל בשר פחות מפעם בשבוע. טבעוני (כתרגום של המילה Vegan) - אידאולוגיה המעמידה את עיקרון מניעת גרימת סבל כערך מרכזי וכיוצ"ב טבעונים ימנעו מצריכת כל דבר אשר הגיע מעולם החי: בשר, דגים, חלב, ביצים, דבש (כן!!! בהגדרה המקורית של טבעונות דבש נכלל גם כ Big NO NO!), פרווה, עור, משי וכו´ וכו´ וכו´. הפעם הראשונה שנעשה שימוש במושג Veganism (שהתרגום היחידי שלו לעברית זה טבעונות) הייתה בשנות ה40 של המאה הקודמת, ע"י אדם ששמו פרח מזכרוני אבל אני יכול לברר. טבעוני מטעמים כאלה או אחרים - בנאדם אשר נמנע מהדברים המצויינים לעיל מתוך טעמים כאלה או אחרים אשר אינם טעמים של אי גרימת סבל, בדר"כ אדם כזה כן יאכל דבש. פרוטני - אדם אשר מאמין בפרוטנות, שזו איזושהי הקצנה של האידאולוגיה הטבעונית, האידאולוגיה הפרוטנית שמה את החיים והחיים ללא סבל כערכים עליונים ולכן ימנעו הפרוטנים מפגיעה בכל דבר שהנו בעל אנרגיות משתנות (חי וצומח) פרוטנים יהיו בעלי תזונה צמחית בלבד ורק כזאת אשר העץ / שיח / פרח / ווטאבר לא נפגע כלומר: התפוז נפל מעץ ולא נתלש מהעץ.
 

lifegirl

New member
ושכחת עוד הגדה אחת...

הכי חשובה- אולי... "בסדר"- כל מה שנראה לך שהוא "בסדר". כל מה שמתיישב יפה עם תפיסת העולם שלך. ולפני שכולם קופצים עלי: אני אשמח לשכנע אותך למה טבעונות היא הדבר הנכון והבסדר לעשות (להיות)- אבל ההחלטה היא שלך.. לא?
 
מצד שני.....

רצוי לשמור על הגדרה אוניברסלית של טבעונות וצמחונות... בואי ואסביר לך מדוע: תיזכרי בתקופה שהיית צמחונית ותזכרי אם הייתה איזה פעם בתקופה ההיא שהלכת למסעדה או משהו כזה, כששאלת את המלצר מה בתפריט הוא צמחוני, הגיוני מאוד שהוא נתן לך גם מנות שכוללות דגים והרי בצמחונות שלך דגים זה לא "בסדר"... לכן אני מצפה מאנשים שאוכלים דגים אך לא בשר שלא יגדירו את עצמם כצמחונים, כמובן שההחלטה היא שלהם אך אני פונה אליהם ומבקש התחשבות. באותה מידה אני רוצה שכאשר אני אגש למסעדה ואכריז על טבעונותי (חוץ משיהיה לי מה לאכול ושיבינו למה לעזאזל אני מתכוון) אני רוצה שידעו שלהיות טבעוני אומר שאני גם לא אוכל ביצים ו/או חלב אורגני, ואני לא אוכל דבש וכו´ וכו´ וכו´... אז "בסדר" אישי זה מצויין....אבל רצוי לשמור על הגדרות אוניברסליות...
 

lifegirl

New member
לא מסכימה.

אתה לא יכול לאמץ לעצמך הגדרה, ולטעון שהיא שייכת רק לך! צמחונות היא לווא-דווקא אידיאולוגית, ולרוב (כלומר- כשהיא לא מטעמים אידיאולוגיים)- כוללת גם אכילת דגים. טבעונות היא בכלל לא הגדרה ברורה, ואפשר למצוא 100 הגדרות שונות (לפחות) למושג. במילון, לדוגמא, צימחוני הוא מי שנמנע מכל המוצרים שמגיעים מהחי (כלומר- מה שאנחנו מגדירםי טבעוני...). ההמלצה שלי (ואיזה יופי שנטע פה- תחיית הלשון העברית...): בואו נמצא הגדרה חדשה- לאדם שלא צורך מוצרים מהחי (בכלל...). ואז- נוכל באמת לטעון שהיא שלנו...
 

Neta558

New member
על פי המילון...

בדקתי פעם במילון על צמחוני וטבעוני. טבעוני זה מי שאוכל רק אוכל טבעי, לא מעובד, צמחוני זה מה שאנחנו מגדירים כטבעוני... ולא נראה לי שנצליח להכניס מילים חדשות בנושא הזה, גם ככה לא כולם יודעים מה זה טבעוני, אפילו לפני שנכנסים למה בדיוק אנחנו אוכלים ומה לא. להכניס מילה חדשה בנושא... לא נראה לי שיתפוס, וזה אחד הקריטריונים להכנסת מילה חדשה לשפה. בכל מקרה, לשעשוע שלנו...רעיונות?
 

א.א.אפל

New member
בואו לא נלך עם הראש בקיר...

ונלך עם ההגדרות העממיות והמקובלות שהם אכן לא מדוייקות. אני ינצל את השירשור להכנסה של ההגדרה שלי מתוך מילון המושגים לאתר על צמחונות. לא רק אשמח אלא גם אדרוש ממכם הערות. צמחונות- מונח המקובל לאנשים הנמנעים מאכילת בעלי-חיים ומוצרים שמופקים מהם, "כל מה שבעבר היה לו עיניים". חלקם אוכלים דגים. לקטו-צמחונות- זרם בצמחונות שנמנע גם מביצים ומוצרים שמופקים מהם, אך אוכל מוצרי חלב (שנמצא בהם לקטוז)
 
ההגיון שלי אומר

שצמחוני הוא אחד שלא אוכל בשר ודגים. אדם שלא אוכל בשר וכן אוכל דגים, הוא לא צמחוני. אדם שממעיט באכילת בשר או דגים, הוא לא צמחוני. הכי מצחיקים אותי אלה שמגדירים את עצמם בתור צמחונים, ובו זמנית מדווחים שהם אוכלים דגים, או אוכלים בשר רק פעם בשבוע או שבועיים. זאת לא צמחונות! הם פשוט אנשים אשר מסיבה בריאותית או מכיוון שאינם אוהבים בשר, ממעיטים באכילת בשר, זה הכל.
 

vegan

New member
צמחוני לא אוכל דגים

לפי כל הגדרה מקובלת, צמחוני הוא מי שלא אוכל בעלי חיים ולכן מי שאוכל דגים הוא לא צמחוני. ההגדרה הזו משותפת גם לצמחונים מטעמי בריאות וגם לצמחונים מטעמי מוסר (אגב דג הוא לא בריא במיוחד למאכל). לגבי טבעונות יש בלבול גדול יותר מכיוון שהמילה משמשת למספר מושגים שאינם זהים. מילון אבן שושן מביא הגדרה המהווה תרגום ל raw food - אחד שאוכל את מזונו במצב טבעי בלבד. במילון אחר (נדמה לי רב מילים), מתייחסים לאי אכילת מוצרים מהחי. ניתן להתייחס למילה טבעונות כאל מילה בעלת מספר משמעויות, או להתייחס למכנה המשותף של רוב סוגי הטבעונות שהוא אי אכילת מוצרים מהחי.
 
למעלה