לבוגרי לימודי קולנוע..

לבוגרי לימודי קולנוע..

אני חושב להתחיל ללמוד קולנוע, אבל אני די מפחד..
קולנוע זה הדבר שאני הכי אוהב בעולם, אבל השאלה שלי היא אם אני אוכל להצליח בתחום.
אין לי מדד מדוייק לרמת הכישרון שלי בתחום.
הייתי רוצה לשמוע חוות דעת של בוגרים לגבי לימודי קולנוע- עד כמה הלימודים תורמים להמשך ההתקדמות בתחום?
עד כמה קל למצוא עבודה בסיום ובמהלך הלימודים? מהם הסיכויים להצלחה בתחום? ואיפה הכי כדי ללמוד בארץ ובעולם? (יש לי אזרחות צרפתית).
תודה מראש לעוזרים.
 

aשרון

New member
היי אור...

יש משפט שאומר: הצלחה היא 10 אחוז כישרון ו 90 אחוז התמדה.
ככל שתתמיד ותעסוק במה שאתה אוהב ככה גם תתפתח, תרכוש יותר כלים ותהיה יותר טוב בזה.

התעשיה בישראל מאוד קטנה ולא קל להתברג פנימה.
אם קולנוע זה בנפש שלך וזה הדבר שהכי מדבר אליך מבחינת עיסוק לחיים?, אז לך על זה בלי להסס. תמיד תהיה לך האפשרות לעסוק במקצוע אחר.

אני לא יודע בן כמה אתה, או כמה ניסיון מעשי יש לך, או על איזו עשייה קולנועית אתה מפנטז לעשות, אם קולנוע הוא בנפשך אז לך על זה.
לגבי עבודה בתעשייה, תשאיר את זה כשתגיע לשלב של סוף הלימודים, רק אז יהיה לך יותר ידע וניסיון . לא קל למצא עבודה בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בארץ, יש לי ידיד מהלימודים שכבר שלוש שנים או יותר בתעשייה, והוא קופץ מהפקה להפקה בלי מקום עבודה קבוע או הכנסה קבועה. וגם התעשייה ברובה (99.9 אחוז מההפקות) עובדת בשיטת שוטף פלוס, שזה נוראי. הבנאדם עובד וההכנסה מגיעה חודשיים שלוש אחריי, קשה מאוד להתקיים ככה וזה מאוד מתסכל.

לגבי עצמי, היה לי ניסיון נוראי בלימודים, רוב המרצים לא היו הכי רציניים, החומר האנושי במחזור שלי (בשני המחזורים השונים שלמדתי בהם) היה על הפנים. אבל החזקתי מעמד, לא הסתמכתי רק על תכנית הלימודים וחקרתי ולמדתי בצורה עצמאית, ואני ממשיך את המסע שלי קדימה ומפתח את הרעיונות שלי.
 
עדיף ללמוד בחו"ל?

ואם כן, באיזה מוסד לימודים היית ממליץ?
והאם יש איזושהי דרך שבה אוכל להבטיח שבגיל 30 לא אהיה מובטל וחסר כל ביסוס כלכלי כלשהו? (כמו לשלב מקצוע יותר מבטיח מבחינה כלכלית)
 

Uri04

New member
שום דבר לא מבטיח לך שלא תהיה מובטל בגיל 30

אלא אם תלמד מקצוע פרקטי שהבטחת הפרנסה בו יציבה ומובטחת יותר. במציאות הכלכלית של המדינה שלנו היום אני מציע לך ללמוד מקצוע מכניס (מחשבים, רפואה, כלכלה, משפטים וכו'). לגבי קולנוע - תמיד תוכל לקחת סנדאות ערב או חוגי העשרה מעבר לשעות העבודה. אם אתה רוצה לעסוק בקולנוע/טלוויזיה דע לך שאתה חייב להרגיש שזה הדבר היחידי בחייך, שזוהי התשוקה האבסולוטית שלך ושאתה לא רואה את עצמך עושה שום דבר אחר חוץ מזה. אם אתה לא בטוח - חבל לך על הזמן והכסף. לך ללמוד מחשבים.
 

aשרון

New member
הכי כדאי לך ללמוד בארץ....

יש מחלקות נהדרות ומושקעות בארץ ללימודי קולנוע, ומה שתשיג כאן מבחינת ידע או ניסיון מעשי ואקדמי בהחלט לא נופל מלימודים בחו"ל.
לגבי מקומות לימוד, יש לך את מנשר, ספיר, עמק יזראל, אוניברסיטת ת"א, סם ספיגל.
 
למעלה