לבטל גיוס חובה למשק

jewjew1

New member
לבטל גיוס חובה למשק

הגיע הזמן להודות שלא צריך לחייב נשים לגייס לצה"ל. כבר היום צה"ל פוטר נשים משירות חובה בגלל עודף בנות. בקרב האוכלוסיה הדרוזית-בדווית והדתית בנות לא מתגייסות בגלל מצפון ודת. לבנות המיגזר החילוני-יהודי אין בחירה כזו. כבר זמן רב שליאורה מילוא יושבת בכלא על סרבנות מצפון לאחר שהעדיפה להמשיך להתנדב בשכונות מצוקה במקום להתגייס, בזמן שצה"ל משחרר בנות בגלל עודף ובנות דתיות כי הצפון שלהן שווה יותר בעיניו. לאור העובדה שרובן עובדות כפיקדות, ועובדות בתפקדים שרק מהווים נטל על הצבא יש לאפשר להן בחירה. יש בנות מוכשרות רבות שיכולות לתרום בשירות לאומי לקהילה כמורות ועזרה בבתי חולים ובתי אבות. חלקן גם ימשיך מוקדם יותר ללימודים והכשרה מקצועית שיהווה עזרה רבה למשק.
 

SupermanZW

Well-known member
או לבטל לחלוטין גיוס חובה וליצור

צבא מקצועי או לקצר את תקופת השירות לבנים ולהשוות אותה לזו של הבנות ולהמשיך לגייס בנים ובנות לשירות חובה כי גם כך יש עודף חיילים (האופציה הראשונה עדיפה). צריך להיות שוויון זכויות וחובות בין גברים ונשים.
 

jewjew1

New member
אתה צודק חלקית

הצבא זקוק בעיקר ללוחמים ולג'ובניקים המקצועים ולכן הוא מסרב להשוות. יש אנשים שהצבא איננו זקוק להם מיומם הראשון. גם אני בעד צבא קטן ומקצועי, ולא צבא גדול ומסורבל. אי לכך, כצעד ראשון הצעתי לפטור בנות משירות חובה, ולאחר מכן לפעול בצורה הדרגתית לגבי בנים.
 

SupermanZW

Well-known member
בנים ובנות יכולים למלא את אותם

תפקידים. לא נכון לפטור קודם בנות ואחר כך בנים, צריך או לפטור את כולם ולהפוך את הצבא למקצועי או להנהיג תקופת שירות זהה לבנים ובנות אשר תגרום לכך שלצה"ל יהיה כוח אדם בכמות הנדרשת ולא עודף.
 
למעלה