לגבי צריכת דלק של ג'יפים

לגבי צריכת דלק של ג'יפים

איך הקיה ספורטאג מול היונדאי ix35 מבחינת צריכת דלק בעיר? שני הרכבים מאוד מאוד דומים מבפנים ומבחוץ (זה אני יודעת מאבא שלי) השאלה מה מבחינת הדלק.
 
צריכת דלק

מאיה שלום. לאחר עיון במבחני נסיעה לשני הרכבים (לא נהגתי) לדעתי , השאלה שצריכה להישאל היא "כמה אני מוכנה לשלם על צריכת דלק עודפת" ולא מה ששאלת. אסביר את עצמי. אם אנו יוצאים מתוך נקודת הנחה ששני הרכבים "כמעט זהים" בצריכת הדלק (לענייננו לא משנה עם בעיר או מחוץ לעיר, כי אותם פרמטרים של תוואי שטח/צפיפות תנועה/ הרגלי נהיגה וכל שאר המרכיבים של צריכת הדלק תמיד יהיו זהים). נאמר שאת מעוניינת ברכב X . האם ישנה לך המצב שתשלמי עוד 200 שקל בחודש (ההפרש בצריכת הדלק) אבל תסעי ברכב שיותר מוצא חן בעינייך ? האם בגלל 200 שקל לחודש תוותרי על חלום ? אם השאלה הייתה נשאלת לגבי רכבים שהפרש צריכת הדלק בינהם היא באמת משמעותית (מעל 10 אחוז) ניחא, אבל ברכבים שאת שואלת עליהם ולאור מה שנכתב במבחני הדרכים- לעניות דעתי הנושא זניח.
 
התשובה היא לא

לא נוותר על חלום בשביל 200 ש"ח. פשוט כשאתה מתלבט בין שני רכבים שדיי זהים אתה חייב לקבל החלטה ואת ההחלטה אתה מקבל בפרמטרים האלו. למרות שבתוך תוכי הספורטאג מצאה חן בעיני יותר ורק מהסיבה שהיא הרגישה לי הרבה יותר גיפ, מאסיבי בטיחותי כזה. אבל שוב לא אני היא זו שתנהג ברכב אלא רק תחלוק אותו ככה שאני מנסה להשפיע עד כמה שאפשר. אגב מה המהירות ש"שורפת" הכי פחות דלק בכביש מהיר, אני יודעת שלרכב רגיל צריך להגיע למהירות של 80-90 מה לגבי ג'יפ?
 
החלטה בבחירת רכב

כפי שכתבתי, שוב , לעניות דעתי לא נושא צריכת הדלק צריך להיות "ה" מרכיב בבחירת רכב כשהבחירה היא בין 2 רכבים שכמעט זהים בנושא זה-אם מרכיב החיסכון בבחירת רכב הוא הדומיננטי-אין שום יתרון לאחד הרכבים (או שהיתרון בטל ב 60). לחיסכון , יש מרכיבים אחרים הדומיננטים יותר ,למשל ירידת ערך , (ששם ההפסד הרבה יותר גדול מההפרש בצריכת דלק), או מרכיב אחר כגון תקופת אחריות היבואן/עלות מימון /עלות טיפולים שוטפים/עליות ביטוח וכו... אלה הם מרכיבים כלכליים הניתנים למדידה. אבל, בדר"כ אנו קונים רכב לפי פרמטרים אחרים*,כאן נכנס השיקול האינדיבדואלי שלנו , בו לצופה מהצד , (לרוב) אין שום השפעה . פרמטרים כגון "כולם קונים",עיצוב, צבע, נוחות נהיגה, נוחות העמסת ציוד,עבירות ,"אופי" וכו...
 

exclosive

New member
שיוט בכביש 6 נאמר על 110 יניב חסכון מקסימלי

רק חבל שאת הקרוז קונטרול הם מספקים רק בדגם הפרמיום ולא בגרסת הביניים.
 
"הפטנט" שלי לחיסכון בדלק הוא...

... שמירה על סיבובי המנוע. "אני לא מסתכל" על מהירות הרכב ,אלא דואג שסיבובי המנוע , לא יעברו רף מסוים*, כמו כן נמנע עד כמה שאפשר מלחיצות תכופות על דוושת הגז (שסיבובי המנוע לא יעלו /יירדו בבת אחת .) לי ברכב יש מנוע דיזל ואני משתדל לא לעבור את 2000 סל"ד.
 
"הפטנט" שלי לחיסכון בדלק הוא...

... שמירה על סיבובי המנוע. "אני לא מסתכל" על מהירות הרכב ,אלא דואג שסיבובי המנוע , לא יעברו רף מסוים*, כמו כן נמנע עד כמה שאפשר מלחיצות תכופות על דוושת הגז (שסיבובי המנוע לא יעלו /יירדו בבת אחת .) לי ברכב יש מנוע דיזל ואני משתדל לא לעבור את 2000 סל"ד.
 

exclosive

New member
בטרופר בנזין המנוע משייט על 1800 סלד

בנסיעה ממצפה רמון למרכז בכביש 6 השגנו תוצאה של 1-9 נדיר לרכב כזה עם מנוע גדול
 
צריכת דלק בג'יפ

אכן , גם אצלי בטרופר דיזל מהירות של 100 קמ"ש היא בסביבות 1900 סל"ד וצריכת הדלק בסביבות 10 ק"מ לליטר. גורם משמעותי אצלנו הג'יפאים בצריכת הדלק זה משקל הג'יפ (ברוטו) וגגון (כול לציוד עליו)- הפרשים גדולים בין נסיעה לשטח לבין הנסיעה בחזרה. היכן שהוא קראתי שההבדל בין מהירות 100 ל120 קמ"ש מתבטאת בעליית צריכת הדלק , של כ 20 אחוז
 

exclosive

New member
אכן לציוד יש משקל,תרתי משמע

על צריכת הדלק לפחות אצלך בטרופר דיזל הצריכה נמוכה גם בנסיעות בעיר בבנזין1-5 במונחים של היום זה 600 ש לתדלוק כל שבועיים גם קראתי על הנתון הזה ספרד הפחיתה את מהירות הנסיעה בכבישים כדי להפחית את צריכת הדלק
 
וואוו...

איזה כייף לקרוא את מה שאתם כותבים, פשוט מקצוענים, אצלי ב-רנו קנגו אין מצב לנסוע על אלפיים סל"ד.. יעצרו אותי על עיקוב התנועה, אבל סטנדרט של אחד ל14 מפצה על זה, לגבי משקל עם עגלה עמוס ומזגן אחד ל 12 לעומת זאת בפאג`רו קינג עם משקל או בלי צריכת הדלק היתה קבועה, בתוך העיר אחד לשש וחצי, מחוץ אחד ל12 אישית הייתי בוחר ביונדאי. בגלל שהיא נראת הרבה יותר עדכנית ומתקדמת. אבל שמעתי שיש 7 שנים אחריות לקאיה..
 

exclosive

New member
דווקא העיצוב של הקיה חדיש יותר

ובכלל זכתה לעיצוב ע"י אחד מגדולי המעצבים בעולם הרכב. המעצב של אאודי לשעב פלא איפוא שהקיה מזכירה לא במעט את האאודי Q5
 

יעלי S

New member
דוד צודק..

אני גם משתמשת בדרך דומה לשמור על זה. אבל בלי קשר, תמיד חפשי רכב עם מנוע דיזל.. הם תמיד הרבה הרבה יותר חסכוניים. או שבכלל, נסי רכב שלא שותה הרבה.. לקיה יש כמה כאלה,אני לא יודעת על הספורטאז' עצמו, אבל שאר הרכבים כן, במיוחד מאז העלייה במדרגה מ2008 בערך.
 

exclosive

New member
רוב רכבי השטח צורכים הרבה דלק בעיר

הקיה והיונדאי חולקים אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים בגדול אל תצפי לצריכה טובה יותר מ 1-7 בעיר אלא אם את גרה בעיר בלי רמזורים ובלי פקקים. לגבי העדפה קני את הקיה חודש שעבר בחנו את שניהם הקיה ניצחה קנו ואת גרסת הפרמיום. היונדאי פחות מאובזר ופחות יפה.אבל יקר יותר
 
אחלה לינק

אעביר אותו למי שצריך להעביר. בכל אופן אם זה תלוי בי גם הייתי הולכת על הספורטאג הוא פשוט גיפ יפיפה ובטיחותי מה אני צריכה יותר מזה, הבעיה היא שלא אני היא זו שקובעת. אבל לנסות להשפיע תמיד טוב. :)
 

exclosive

New member
החלטה נכונה,לגבי השכנוע

זה כבר תלוי עד כמה את מראה להיטות לרכב. תראי לגורם המחליט סרטונים רק של קיה תלכי לסוכנות תעשו נסיעת מבחן תתרשמו ,הקיה יפה בשחור או בלבן.. בכל מקרה תתחדשו
 
למעלה