"להאט הקצב ולא להיחפז בחידוש תהליך השלום...

"להאט הקצב ולא להיחפז בחידוש תהליך השלום...

"להאט הקצב ולא להיחפז בחידוש תהליך השלום"
נכתב ע"י: גל ברגר והסוכנויות

"שבענו אכזבות בתהליך השלום וכעת על כולם לדעת שיש לפעול במתינות במטרה להביא להקמת המדינה הפלשתינית", אמר פאוול בתום שיחותיו עם מנהיגים אירופיים בהולנד; "במזרח התיכון אין קיצורי דרך... יש להמתין עד לאחר הבחירות ברשות ולראות כיצד מתקדמת ההינתקות"

מזכיר המדינה האמריקני (היוצא), קולין פאוול, המסיים את תפקידו, קורא (ו´, 10.12.04) שלא להיחפז בחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלשתינים. דבריו של פאוול מפתיעים, במיוחד נוכח זאת שעד לא מכבר, הוא לחץ על ממשלת ישראל לעשות מחוות כלפי הפלשתינים, ואף להאיץ את המו"מ, כל זאת גם בתקופות שנמשכו פעולות הטרור נגד ישראל.

פאוול עורך בימים אלה ביקור באירופה, כהכנה לקראת בואו של הנשיא ג´ורג´ בוש ליבשת בעוד כחודשיים. פאוול נועד עם כמה מנהיגים אירופים בהאג, הולנד.

"במזרח התיכון אין קיצורי דרך... הפלשתינים צריכים לבחור נשיא חדש שיהנה מאמון הציבור ויתפקד, ובמקביל יש להמתין ולראות כיצד מתקדמת ההינתקות - רק אז, אם ישרור שקט, והצדדים ימלאו אחר התחייבויותיהם ב´מפת הדרכים´, רק אז ניתן יהיה לגשת בזהירות לשיחות בין הצדדים".

פאוול הוסיף: "שבענו אכזבות ופתיחות שגויות בתהליך השלום, וכעת על כולם לדעת שיש לפעול במתינות במטרה להשיג את היעד המשותף לכולנו, והוא הקמת מדינה פלשתינית".

מזכיר המדינה היוצא אף קידם בברכה את היוזמה הבריטית לכנס ועידת שלום בשנה הבאה. עם זאת אמר, כי בראש סדר העדיפויות ניצבת ´מפת הדרכים´.

בסיום פגישותיו עם המנהיגים האירופים ציין, כי המחלוקות סביב עירק יושבו בין הצדדים. הוא גילה אופטימיות לגבי הסיכויים לליברליזציה בחיים הפוליטיים באירן, והשליך את יהבו בסטודנטים ובדור הצעיר במדינה המפעילים לדבריו לחץ לשינוי.

עודכן ב- 11/12/2004
 
למעלה