להציל את ערוץ דיסקברי סיינס

sababa20

New member
להציל את ערוץ דיסקברי סיינס

לאחרונה הודיעה חברת יס הודעה מצערת, היא מורידה את ערוץ דיסקברי סיינס עקב צפיה נמוכה בערוץ. כדי לנסות ולהציל את ערוץ דיסקברי סיינס צריך להתקשר לשירות הלקוחות של יס ולמחות רצוי גם לשלוח פקס לפניות הציבור של יס 09-7616193 אנא עשו מאמץ ושילחו פקסים. חייבים להתחשב גם בחובבי הטכנולוגיה והמדע . בפניה ליס ראוי לציין כי יש הבדל מהותי בין דיסקברי הרגיל לדיסקברי סיינס שמתמקד יותר במדע וטכנולוגיה וכי הוא פחות פופוליסטי והמוני מדיסקברי הרגיל תודה וסליחה על ההתפרצות פשוט נורא מצער אותי לראות איך המדע והידע נדחקים לשוליים.
 

אחמס1

New member
../images/Emo127.gif ../images/Emo45.gif

אתם יודעים ש-"ללא קשר" עולה בקרוב ערוץ דת חדש ב-yes? אני אצטרף למחאה.
 
לדעתי באמת אין קשר

yes פשוט עושים את השיקולים הכלכליים שלהם, כנראה שלא משתלם להם להביא את ערוץ דיסקברי כי הוא יקר ולא הרבה צופים בו. אני אישית גם כמעט לא צופה בו כי חוץ מכמה תוכניות מעניינות שטחנו אותן בלי סוף הרוב שם די משעמם (לדעתי), במיוחד בשעות הצפייה הנוחות. אישית הייתי מסתפק בערוץ מדע אחד ש*באמת* יהיה ערוץ מדע, כולל חדשות למשל, ולא בערוץ שמראה לי איך כמה חברה משועממים מפוצצים מכוניות או איך בונים גשרים. לגבי ערוץ הדת החדש - yes מנסים מידי פעם להעלות ערוצים חדשים, אם זה תופס זה אומר שאנשים רוצים לראות את זה. זה לא אשמת yes זה אשמת החברה שאנחנו חיים בה.
 
לוח השידורים של הערוץ להיום

מה יש בזמן צפיית השיא? ככה:
חכם בלילה - חברה משועממים שמפוצצים מכוניות
מעבר למחר - חידושים טכנולוגים
איך עשו את זה? - תהליכי ייצור של מוצרים יום-יומיים
איך בנו את זה? - איך בונים מבנים
קונקורד- אסון ידוע מראש - חקירת אסונות התעופה של הקונקורד
משימות מסוכנות - אסון המעבורת קולומביה
ספינות על - תוכנית על ספינות גדולות אין פה כמעט תוכניות מדע, הכל זה טכנולוגיה, אין פיסיקה, אין כימיה, אין ביולוגיה, שלא לדבר על מתמטיקה. התוכניות היחידות שאולי מעניינות כמו "מדריך קטן ליקום הגדול", שזו באמת תוכנית מדע, משודרות בשעות בלתי אפשריות. לדעתי המחאה לא צריכה להיות על כך שמורידים את הערוץ אלא על כך שמכל הערוצי מדע אין אף ערוץ מדע אמיתי. (ערוץ דיסקברי הוא עוד יותר גרוע - מראים שם רק איך לבנות מכוניות ואופנועים, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק גם לא מביא תוכניות הכי מעניינות ואפילו ערוץ אנימל פלנט, שמתעסק רק עם בעלי חיים, משדר בשעות צפיית השיא תוכניות מפגרות כמו "החיות המצחיקות ביותר" או "משטרת בעלי חיים"). הנה לוח המשדרים להיום: 07:00 חכם בלילה 07:50 חכם בלילה 08:40 מדריך קטן ליקום גדול 09:10 המדע שמאחורי מלחמת הכוכבים 10:00 המדע שמאחורי מלחמת הכוכבים 10:55 המדע שמאחורי מלחמת הכוכבים 11:45 מדריך קטן ליקום גדול 12:10 חכם בלילה 13:00 חכם בלילה 13:50 חכם בלילה 14:40 מדריך קטן ליקום גדול 15:10 המדע שמאחורי מלחמת הכוכבים 16:00 המדע שמאחורי מלחמת הכוכבים 16:55 המדע שמאחורי מלחמת הכוכבים 17:45 מדריך קטן ליקום גדול 18:10 חכם בלילה 19:00 מעבר למחר 19:50 איך עשו את זה? 20:15 איך עשו את זה? 20:40 איך בנו את זה? 21:10 קונקורד- אסון ידוע מראש 22:00 משימות מסוכנות 22:50 ספינות על 23:40 איך בנו את זה? 00:10 צעד אחד לפני 00:35 צעד אחד לפני 01:00 מעבר למחר 01:50 איך עשו את זה? 02:15 איך עשו את זה? 02:40 איך בנו את זה? 03:10 קונקורד- אסון ידוע מראש 04:00 משימות מסוכנות 04:50 ספינות על 05:40 איך בנו את זה?
 

אחמס1

New member
הבעיה שאתה לא מקבל ערוץ מדע אחד, אמיתי, במקום

אלא נשאר עם דיסקברי הרגיל, שכמו שאתה אומר, פופוליסטי ולרוב לא מעניין (ועוד הדיבוב של קטעי הביניים האלה!!!!!! איכסס!!!
). ונכון שגם בדיסקברי סיינס הרוב ממוחזר + שידורים חוזרים של מה שהיה הדיסקברי הרגיל + טכנולוגיה יותר ממדע, אבל מידי פעם כן יש משהו מעניין. הבעיה היא שכשאני כן תופס משהו מעניין אני אף פעם לא שם לב באיזה ערוץ זה היה. למשל התוכנית הזו שהביאו מדענים מובילים בתחומם (כמו סטיבן הוקינג וריצ'רד דוקינס) להנחות פרק. זה לא היה ב-Discovery Science? תמיד העדפתי את yes על החברה האחרת והדוחה, אבל הראשונים עוברים הזנייה שמטשטשת את ההבדלים בין השניים.
 
אני מסכים לגמרי

גם אני בעד הבאת המדע לציבור הרחב וכואב לי על כל ערוץ מדע שמתבטל, אבל מצד שני בתכלס הערוץ לא כל כך יחסר לי ובנוסף - סתם להביא מדע לציבור לא יעזור לכלום, צריך להביא תוכניות איכותיות ובאמת מדעיות. אני יכול בלי יותר מדי מאמץ לחשוב על הרבה סוגי תוכניות וסדרות בנושא מדע שאני אישית הייתי מרותק אליהן אם היו משודרות. בקיצור, קשה לי לבוא ל-yes בטענות כי אני אישית באמת לא מתלהב מהערוץ. התוכניות שציינת נקראות the big question והן אכן שודרו בערוץ זה. הן היו אחת מהפנינות היחידות בערוץ. ואגב, גם אני בחיים לא יעבור לחברה המתחרה
 

spake

New member
אתה מזלזל ב"חכם בלילה"?

זו תוכנית מצויינת שמציגה מדע שיאו!!!
 

sagima

New member
עדיף שיפתחו ערוץ משלהם

משהו כמו ערוץ 8, שיקראו לזה yes science יקנו תוכניות (ולא ערוץ שלם) וישדרו אותן בדיוק כמו שהם עושים עם ערוצי יס 1,2,3 וערוצי הסרטים.
 
לצערי,

אני כמעט ולא צופה בערוץ הזה, כי הוא לא שווה כלום. אני מעדיף באיזור הערוצים 30+ את אנימל פלנט ונשיונל ג'יאוגרפיק. נכון שמעבר לזיאולוגיה אין שם כמעט מדע, אבל זה מאוד מעניין (וגם Air Crash invastigation). בדיסקברי סיינס אין כלום, ולפעמים יש אפילו כל מיני תוכניות ניו-אייג'יות מיסטיות (אני לא זוכר בדיוק מתי נתקלתי בזה, אולי זה היה יוצא מן הכלל שלא מעיד על הכלל). חבל לי על תוכניות כמו "חכם בלילה" ו"מכסחי המיתוסים". פוטנציאל כ"כ גדול גלום בהן, ומה שהם עושים זה בד"כ זבל (במיוחד "חכם בלילה", שזה פשוט זילזול במדע). הרי זה כל היופי במדע פופולארי, הנגישות שלו, היכולת להראות עקרונות פיזיקליים מחיי היומיום. אז למה רק עושים כל מיני ניסויים דבילים ולא מסבירים אותם? את רובם אפשר להסביר על ידי מכניקה ניוטונית פשוטה. זה עדין מעניין מאוד. כ"כ הרבה תוכניות, סרטים תיעודים ופרוייקטים מעניינים יש. אפשר אפילו למצוא ביוטיוב. למה הם לא משדרים כלום מזה? ביזיון. אבל כן, להחליף את הערוץ הזה בערוץ דת זה ביזיון עוד יותר גדול.
 

אחמס1

New member
הבה נפתח את הנושא: האם למישהו יש רעיון לערוץ

אחר מהעולם, רצוי דובר האנגלית, שהייתם רוצים שיחליף את Discovery Science? הוצע כבר כאן שייצרו ערוץ חדש בסגנון "yes דוקו" רק של מדע. לדעתי מדובר בהשקעה גדולה מידי עבור yes שבהינתן שנתנו לנו את כל הערוצים חינם בשלושה חודשים האחרונים ועכשיו מקצצים במה שנשאר, כנראה לא ירצו לעשות.
 

טל ענבר

New member
300 איש כבר חתמו על עצומה בנושא

http://www.atzuma.co.il/petition/kohalza/1/1000 (לא נראה לי כי זה יעזור במשהו)
 
אני מסכים עם רוב המשיבים

חוץ ממספר מצומצם של תוכניות הכל שם יבש ולא מעניין לאומת זאת, אני חייב לציין תוכנית שתפסה אותי "כימיה במטבח" היא תוכנית מעניית מגרה אנטלקטואלית ובעיקר הכל מודגם בצורה אמפירית. מקבל ממני חח בסולם בן חור.
 

sababa20

New member
אצלי בבית זה התחליף לערוצי הילדים שחסמתי

אני מסכים שהתכניות לא מעמיקות כמו התכניות שהיו משדרים פעם בטלוויזיה החינוכית או בערוץ 1 במסגרת התכניות בערבית (זוכרים) אבל בשבילי אלו ערוצי הבידור ! לפני כמה חודשים חסמתי את ערוצי הילדים, כדי למנוע וויכוחים עם הילדים וגם כדי לא להשחית את זמנם. מאז בני בן העשר ובתי בת ה-5 צופים בערוצי המדע ובעיקר בדיסקברי סיינס (גם בכימיה במטבח) איזו נחת ואיזה שינוי באווירה בבית. (הילדים הרבה יותר רגועים) המצפון שלי הרבה יותר רגוע כי לא נכנעתי לתכתיבי ההתבהמות של ערוצי הילדים שכל תאוותם היא להפנט את הילדים אל המרקע ולהפוך אותם לזומבים שלא חושבים. והפלא ופלא הילדים לא מתלוננים על חסימת הערוצים.
 

אחמס1

New member
כל הכבוד

אני אמנם לא עוקב אחרי ערוץ הילדים ודומיו - אבל המוביל בגאון את ההתבהמות וההזנייה של הטלוויזיה, הוא ערוץ 2. יש לי קיבה קשוחה, ממש לא קל לגרום לי בחילה אבל ערוץ 2 (ועבודה במחשב נייד בזמן נסיעה...) מצליח. אם הייתי יכול, הייתי מבקש שלא לקלוט אותו.
 
כל הכבוד!

האמת, ריגשת אותי
. לא יכולתי לחשוב על מטרה ראויה יותר לערוץ ולא חשבתי כלל על התפקיד שהוא יכול למלא כערוץ חינוך, זה גרם לי לפנות ל-yes דרך פניות הציבור באתר האינטרנט שלהם. זו ההודעה שכתבתי להם: שלום רב, בתור מנוי של חבילת המדע כבר מספר שנים הצטערתי מאד לשמוע על הורדת ערוץ "דיסקרבי סיינס" בחודש הקרוב. ברצוני לציין כי בלי קשר להורדת הערוץ יש מקום רב לשיפור מבחינת התכנים המובאים בערוצי המדע, תוכניות מדע איכותיות כמעט אינן מובאות בערוצים אלו ותחתן משודרות לרוב תוכניות על נושאי טכנולוגיה שונים. קיימות תוכניות איכותיות רבות שצר לי שאינן מובאות בערוצים אלו. עם כל זאת הורדת ערוץ "דיסקברי סיינס" על כל מגרעותיו משאיר את חובבי המדע כמעט לחלוטין בלי תכנים מדעיים, בתור חברה רצינית שמכל היבט אחר מספקת שירות מעולה הייתי מצפה כי ערוץ "דיסקברי סיינס" לכל הפחות יוחלף בערוץ שיתן מענה מספק יותר עבור צופים חובבי מדע הנמנים עם לקוחותיכם. מקווה שתיקחו זאת לתשומת ליבכם. יונתן. השארתי להם אי-מייל ומספר טלפון, נראה אם הם יחזרו אלי עכשיו (הם מתחייבים לחזור תוך 48 שעות). אני אמשיך לעדכן. נ.ב. נתת לי אחלה רעיון למתי שיהיו לי ילדים
 
והרי התשובה מחברת yes

זה מה שהם שלחו לי באי-מייל: תודה על פנייתך לחברתנו, אבקש לעדכנך כי כאמור בהודעת הדואר האלקטרוני מיום 17.12.07 yes מבצעת באופן תדיר בחינה של הערוצים המשודרים על ידה ומשנה מעת לעת את מגוון הערוצים וזאת בהתאם למגוון רחב של שיקולים הכולל, בין היתר, שיקולי רייטינג, עלויות, אטרקטיביות לקהלי לקוחות שונים ועוד. הכל במטרה לספק את חווית צפייה הכוללת הטובה ביותר ללקוחותיה הרבים של yes. כפי שבוודאי ידוע לך yes אף הוסיפה לשידוריה ערוצים רבים ותמשיך לעשות כן מעת לעת. כפי שגם צוין בהודעת הדואר האלקטרוני האמורה שינוי הרכב הערוצים של yes מתבצע בהתאם להוראות רשיונה של yes והסכם ההתקשרות של yes עם לקוחותיה. צר לנו כי חשת אכזבה מירידת הערוץ וכי אתה שוקל להתנתק משירותיה של yes. אנו מקווים כי למרות ירידת הערוץ תבחר להמשיך ולהיות מנוי על שירותיה של yes וליהנות מחווית הטלוויזיה הטובה ביותר. כמו כן תוכל להמשיך ולצפות בתכנים דומים ששודרו בערוץScience, בערוצים אחרים: בקיצור - עשו copy-paste להודעה הקבועה שהם שולחים לאנשים. הם אפילו כתבו שהם מצטערים על כוונתי להתנתק כשבשום מקום לא כתבתי שאני רוצה להתנתק! הם פשוט לא קראו בכלל את מה שכתבתי! טוב, נראה לי שמהם כבר לא תגיעה הישועה...
 

אחמס1

New member
אם זה לא היה מצחיק זה היה עצוב

גם אני כתבתי פעם לאגד תגובה שהאתר הדפוק שלהם גרוע ולא סטנדרטי, ולא עובד טוב עם הדפדפן שלי, קונקרר. והם כתבו לי "פנייתך בנושא העברת תלונות באמצעות דפדפן הפיירפוקס התקבלה בתודה והועברה לטיפול אגף המחשוב".
 
למעלה