להרפות מה"לא נעים"

kung fu

New member
להרפות מה"לא נעים"

משהו שכתבתי היום: היזכרו בפעם האחרונה שעשיתם משהו מתוך אי נעימות. היכולת להיות בלתי מושפעים מאחרים, קשורה למידת הקבלה שלנו את עצמנו. אם אנו לא מקבלים את עצמנו, אז נרצה לעשות כל מיני דברים על מנת שאחרים יקבלו אותנו ויעריכו אותנו. אם היית יודע שיש לך רק יום אחד לחיות, האם היית עדיין פועל מתוך אי נעימות? סביר שלא. כנראה שלא תבחר לבזבז את האנרגיה שלך על לעשות דברים מתוך אי נעימות, אלא תפעל באופן שיטיב עמך ויגרום לך אושר ואהבה. אם יוצא לך לפעול מתוך אי נעימות לפעמים, שאל את עצמך למה אתה עושה זאת? האם אתה פוחד מהתגובה של הסובבים אותך? האם אתה פוחד שהם יפגעו? מה אתה מדמיין שיקרה אם לא תפעל מתוך אי נעימות ותעשה רק מה שאתה באמת רוצה לעשות? השתחררו מכל אי נעימות שקשורה לאחרים. אם למשל אמא או אבא שלכם אומרים לכם שאם לא תגיעו לארוחה משפחתית הם מאד ייפגעו, אינכם חייבים לשחק את המשחק הזה איתם. אלו החיים שלכם!!! שמעתי על אבא מאד דאגני שבכל פעם שהבת שלו רצתה לעשות משהו שדורש תעוזה (טיול ארוך לחו"ל, לעזוב את העבודה ולהחליף אותה, לעבור לגור במקום אחר וכדומה) הוא היה מזכיר לה כמה הוא דואג לה וגורם לה לא לעשות זאת כי הוא לא יעמוד בזה. זאת אינה אהבה אלא שליטה. אז אולי הדוגמאות מהחיים שלכם אינן כאלו קיצוניות, אבל נסו שגם בדברים קטנים יותר תעשו מה שאתם באמת רוצים לעשות.
 

kung fu

New member
ועכשיו פירוט על הנסיון שלי

בעבר הרחוק (וגם כיום) לא התחשק לי להגיע לכל מיני אירועים משפחתיים שלא מעניינים אותי. (יש אירועים משפחתיים.... אתם בטח יודעים מהנסיון שלכם, שלא רוצים להיות שם). בהתחלה כשאמרתי שאני לא רוצה הורים שלי התרעמו, וזה לא היה מקובל עליהם וכדומה. לאט לאט, ככל שאני בתוכי הייתי שלמה עם זה, וחזרתי על המסר, הם הבינו את זה, והיום הם לא יכולים להגיד לי כלום על זה. הם יודעים שאני עושה מה שנכון לי ולא פועלת מתוך אי נעימות. אותו הדבר לגבי נושאים אחרים. פשוט ככל שהבהרתי את הנושא בתוכי ומחוצה לי, אז יודעים שאין לתבוע ממני לעשות דברים רק כי "צריך". אין כזה דבר בחיים שלי. אז זה עניין של התמדה, וגם להיות שלמים עם זה.
 

danny girl

New member
אני דווקא לא מסכימה

אם למשל נראה לי שמשהו שאעשה יפגע בחברים שלי לעולם לא אעשה זאת!! הם מאוד חשובים לי ולעיתים נדירות אעשה דבר שיפגע בהם, ואז זה יהיה מחוסר ברירה. אם משהו לא הכי נעים לי ובמידה ואני ךלא עושה אותו זה יפגע החברים שלי אני אראה מה אני יכולה לעשות.. ככה שהדרך שלך נראת לי אגואיסטית במקצת (אבל לא תמיד, כל מקרה לגופו) דני.
 
למעלה