להתחיל גמילה בכל זאת???

ashlaya

New member
להתחיל גמילה בכל זאת???

הגוזל בן שנתיים וקצת המשפחתון כולם כבר גמולים או בשלבי פיספוסים קטנים אני כל המן קוראת שלא להלחיץ אבל...נראה לי שאם הוא לא ירגיש בלי טיטולי זה לא יקרה לעולם כי פשוט נוח לו ככה הוא גם מתנגד להחלפות בכלל - למרות שלפני חצי שנה הוא כל הזמן היה מודיע והיה מפריע לו ואנחנו...בשיא הטיפשות חיכינו לקיץ..... אז יש טעם להתחיל???
 

הילהל

New member
לדעתי לא

שנתיים זה לא מי יודע מה גיל מבוגר לגמילה. יונתן בן שנתיים וחצי. וכבר 3 חודשים משחק עם האסלה והישבנון. הולך כשבא לו, מבקש חיתול כשבא לו. וסירבנו לשתף פעולה עם מדיניות ההלחצה במעון. וסירבנו לראות בגמילה בגיל הזה איזה הישג מפואר, ובחיתול כשלון. לאט לאט הוא הפסיק להשתמש בחיתול בבית. והיום מעצמו החליט שדי לו מהחיתול גם בגן. אני חושבת שעושים יותר מידי עניין מגמילה. כאילו שזה הדבר הכי חשוב בעולם. כשהוא ירצה להוריד - הוא יודיע לך. הלחצות רק גורמות לפיספוסים ולמפח נפש.
 

גלילה2

New member
אני בבעיה אחרת

היא לא רוצה חיתול, מורידה ומבקשת בלי. מסתובבת ערומה ומרוצה מעצמה. הבעיה שלמרות שאת התאוריה היא מדקלמת מצוין (פיפי וקקי עושים בשרותים או בסיר וכדומה, וגם יושבת, וגם מנגבת ומורידה מים), בנוגע למעשי היא אפעס, די מפספסת. אני רוצה לציין שכל העניין בא ממנה (יש ילדים גמולים בגן שלה) ואני מעולם לא לחצתי ובכלל לא אכפת לי איפה תעשה, אבל ראבאק, שלוש פעמים לנקות את המזרן והספה והכסא מפיפי, וזה רק היום הראשון... אני לא חושבת שהיא מוכנה, אבל לא רוצה להכריח אותה ללבוש חיתול אם היא לא רוצה. מה לעשות? דרך אגב, היא בת שנה ועשר.
 

לאה_מ

New member
היא עוד ממש קטנטונת...

תיכף תבוא אלדורית ותספר על לילי - אני חושבת שזה די דומה למה שקורה אצלכם, ואולי היא תוכל לספר איך הם מתמודדים עם הפספוסים. אם את מרגישה שנכון עבורה להיות בלי חיתול, אולי תנסי לחשוב איך להערך טוב יותר מבחינת הפספוסים ("כוננות ספיגה" - למשל, ניילונים ומגבות על הספות, לגלגל שטיחים וכד').
 

אלדורית

New member
כן כן

זה לא כל כך נורא לנקות פספוסים. חוץ מזה, ככל הזכור לי גם ילדים בני שלוש מפספסים בגמילה, ואצלם לפעמים יש ענין אחר של חירבון בתחתונים בכוונה, כך שלנגב פספוסים 3 פעמים ביום זה ממש לא נורא. אני בעד הערכות לכך (כפי שלאה ציינה: הגנה על רהיטים וכו') אבל אם זה לא נקרא "בא מהילדה" אז מה כן? תכריחי אותה עכשיו ללבוש חיתול?
 

גלילה2

New member
תודה על העצה, את צודקת

משום מה תמיד כשחשבתי שזה צריך לבוא מהילד דמיינתי ילדה בת שנתיים וחצי שלוש, לא כזאת פספוסה עקשנית. נכנסים לכוננות ספיגה.
לפחות בלילה ולגן היא מסכימה ללבוש חיתול, כנראה שהיא יודעת מה היא עושה.
 

assy

New member
גם אצלנו בגיל שנה וחצי

הוא החליט שאין יותר חיתולים. מודיע "סיר" כשהוא צריך משהו פיפי/קקי. אנחנו זורמים איתו. יש עוד פיספוסים ימים טובים יותר ימים טובים פחות. אבל הכיוון הוא טוב. תזרמי איתה כי פיספוסים תצטרכי לנקות גם אם תחליטי לגמול אותה בגיל מאוחר יותר. זה כיף בלי חיתול... בהצלחה!
 

She Dolphin

New member
אני הייתי מחכה עד שזה יבוא ממנו

מה אכפת לך מה קורה עם יתר הילדים במשפחתון? כדאי לך להציע לו להיות בבית קצת בלי חיתול ואם הוא ירצה הוא ישתף פעולה. גם כשהם מבקשים להוריד את החיתול עדיין לוקח זמן עד שהם מקבלים את התחושה של "בלי" וזה עלול לקחת גם כמה שבועות. גם תומר בשלב הזה היה מתנגד להחלפות וזה באמת היה לא קל. זה נמשך כמה חודשים (נדמה לי שאפילו התייעצתי פה בעניין), עד שיום אחד (הוא לא חיכה לקיץ
) הוא הודיע שהוא לא רוצה יותר חיתול וכך היה. שנתיים וקצת (במיוחד לבנים
) זה בהחלט מוקדם. תומר ביקש להוריד את החיתול בגיל שנתיים ו 8 חודשים בערך.
 

ashlaya

New member
אם כך ישבנון וסיר כמשחק ../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

זה מה שקורה הוא מסרב להחלפות אבל רוצה כל הזמן לשבת על האסלה או שפיתאום מביא את הסיר לסלון מבקש להוריד הכל ולא עושה כלום!!!!! אני לא לחוצה בגלל הגן היא בכלל לא לוחצת אבל אומרת לי שלא לתת לו להרגיש שזה משחק והבקשות האלה שלו ועצם זה שאנחנו מקשיבים לבקשה הופך את זה למשחק? אז להמשיך לתת לו להתנסות לפעמים סתם לבקשתו או לא????
 

She Dolphin

New member
כן../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif ../images/Emo6.gif

בדיוק - ישבנון וסיר כמשחק (בהתחלה) וכדבר האמיתי בהמשך - בדיוק כמו בכל תחום אחר שהם לומדים (אוכל, רחצה, צחצוח שיניים וכו' ובהמשך: מספרים, אותיות וכו'). גם תומר התחיל ככה: הרבה דיבורים בעניין, לעשות את כל ה"מסביב" אבל עדיין לא את הדבר עצמו - בדיוק כמו שתיארת, ככה הם מתנסים ובודקים
. אני לא מסכימה עם הגננת (מטפלת?) - זה משחק ועוד איך, כמו כל דבר בחיים שלנו. זה מאפשר לו לגשת לעניין הגמילה בלי לחץ או תחושה "כבדה" ובכך לאפשר לדברים לקרות לבד. אני מציעה לך להמשיך לתת לו להתנסות לפי בקשתו ולא לדאוג - אתם בסדר גמור.
 

לאה_מ

New member
מסכימה, וחוזרת על הצעתי הקבועה -

לתת לו להסתובב הרבה עירום - זה נותן תחושה מצויינת של הצרכים ומעלה את המודעות.
 

ashlaya

New member
תודה רבה לכן

זה מה שרציתי לשמעו בת'כלס לתת לו להסתובב ערום זה הרי חלק מהעניין וטוב גם לדעת שמשחק כזה זה לא רע
 
גם לדעתי - לפי הקצב שלו בלבד

הוא מסמן את הסימנים שמתאימים לו וצריך להקשיב להם. וכן, לשחק עם "המסביב", כי דרך המשחק באה שגרת הפעילות. אפשר לנצל הזדמנויות ולתת לו להסתובב בלי חיתול (עם כוננות ספיגה, כמובן) - בבית, בחצר וכו'. הבן שלי מבקש מידי פעם להוריד חיתול ולעשות פיפי בסיר/אסלה/על האדמה, ואז חוזר על כך שוב ושוב, גם כשכבר לא יוצא כלום. אני מגייסת הרבה סבלנות לשתף פעולה עם הבקשות החוזרות ונשנות, ומשתדלת להתייחס בשוויון נפש לפספוסים. המעניין הוא שבגן הוא מבקש לפעמים להוריד חיתול, אבל לא עושה כלום (כנראה שבבית מרגיש בטוח ונוח יותר).
 

kokopeli 1

New member
מצטרפת להצעות כולן עם סיפור

נטע כבר היתה בת שלוש, חודשיים לפני סוף השנה בפעוטון, בדרך לגן מועצה, שם הודיעו כי לא מקבלים ילדים עם חיתול (אגב, האם מישהי שמעה על זה, או שזו המצאה של הגן אצלינו בישוב?). כל הילדים בגן כבר היו גמולים ורק הקטנה העקשנית שלי לא היתה מוכנה אפילו להסתכל על סיר או על אסלה, לא בבית ולא בגן. להסתובב בלי חיתול בבית, בחצר היא הסכימה, אבל שום סימני גמילה לא נראו באופק. למזלינו, היתה לנו גננת נהדרת, שיעצה לי לא להילחץ ובטח שלא להלחיץ אותה. פשוט לעזוב את הנושא. היא ידעה מה זה סיר ואסלה, ולפי דברי הגננת, כשהיא תחליט ותהיה מוכנה זה יבוא בבת אחת, מעצמה. וכך היה - בוקר אחד היא הודיעה שהיא לא רוצה חיתול לגן, שלחתי אותה עם תחתונים + ערימה של תחתונים בתיק (וגם חיתולים כמובן, ליתר ביטחון). ב10 בבוקר השאירה הגננת הודעה במשיבון- "מזל טוב - נטע עשתה פיפי בסיר" מאז היא גמולה יום - לילה, פיפי - קקי, ואפשר לספור את הפיספוסים על שתי הידיים בלבד. תניחי לו, עזבי את מה שקורה אצל שאר הילדים, עכשיו קיץ ואפשר לתת לו להרגיש בלי. ובהצלחה
 

limori

New member
שאלה לגבי גמילה

נעה בת שנתיים וחודש...מזה כ - 3 חודשים היא מסרבת לחיתול...היא רוב אחר הצהרים מבלה בבית בערום מלא... אחרי הרבה שכנועים והסברים היא מוכנה ללבוש תחתונים. הבעיה כרגע שהיא לא מוכנה בשום פנים ואופן ללכת עם חיתול לגן. בבית היא הולכת לשרותים לעשות פיפי וקקי בלי שום בעיה..כמובן שלפעמים היא מפספסת פיפי וזאת משום שהיא עסוקה בלשחק ולא מוכנה להפסיק אבל כעקרון רוב הפעמים שהיא עושה פיפי הם בשרותים. אני מעדיפה לדחות את כל הגמילה לעוד חודש..אז אני אהיה בביקור בארץ חודשיים ואהיה איתה כל הזמן והגמילה תעשה בליווי שלי. האם העובדה שאני מכריחה אותה לשם חיתול ולפעמים כשהיא עם חיתול ומבקשת לעשות פיפי אני אומרת לה שתעשה בחיתול ..האם לדעתכן זה יכול לשבש? האם אני פוגעת במוכנות גמילה שלה? רואי ניגמל בגיל שנתיים בדיוק והיתה גמילה קצרה גם ביום וגם בלילה והיינו מאושרים ביותר...והאכזבה הגיע כעבור שנה של גמילה עם רגרסיה רצינית ביותר של הרטבה כמעט בכל יופ.... יש לי מן פחד..... אשמח לשמוע את דעתכן תודה לימור
 

kokopeli 1

New member
לפי התיאור שלך אל תעצרי אותה

אל תדחי את מה שכבר התחיל באופן טבעי. אם היא כבר עושה את צרכיה בשירותים, אז למה לשים לה חיתול? לדעתי - מה שאת מתארת בהחלט יכול לשבש את התהליך. לא שהיא תלך לכיתה א' עם חיתול, אבל נראה לי שבעתיד יהיה לכם יותר קשה עם הגמילה, כי היא לומדת שגם אם היא רוצה שירותים, החיתול הוא אופציה לגיטימית.
 

ashlaya

New member
../images/Emo26.gifתשמעו מה היה הבוקר ../images/Emo36.gif

הבוקר עדי קם כרגיל שתה את האקטימל שלו וביקש ללכת לשירותים הורדנו לו את הטיטול והוא ישב עם הישבנון נתנו לו זמן אפילו לא ממש התיחסנו אליו שהוא יושב שם ואז החצי חוזר אליו ו.....עדי עשה קקי בשירותים!!! התלהבנו מאוד וכמובן שיבחנו אותו על המעשה אתמול הוא ביקש לא לשים טיטול כמו...(כמה ילדים בגן שהוא ציין) אבל זה לא עזר כי הוא עשה פיפי בבגדים וסרב להחלפה לגן שמתי לו טיטולי והגננת שוב טענה שלא להתלהב הוא לא מוכן מה הלאה מה דעתכן???
 
למעלה