לו"ז חדש - הצעה לשרשור

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
לו"ז חדש - הצעה לשרשור

לו"ז חדש - הצעה לשרשור
הלו"ז החדש כבר עומד בפתח, רכבת ישראל אפילו מחלקת דפי הסברה לנוסעים, כפי שניתן לראות בתצלום המצורף. הלו"ז נמצא למכירה בקופות התחנות וגם על זה כבר כתבו כאן ואפילו הביאו את תצלום הכריכה, אך לא ראיתי עדיין סקירה מעמיקה של השינויים בלו"ז החדש ודיון עליהם. את זאת אני מציע לעשות. כמו שנאמר, נאה דורש... אתחיל בסקירה ביקורתית שלי על לוח הזמנים לנתב"ג. הערות, תיקונים והארות תבורכנה.
 

Golf Bravo

New member
לו"ז חדש - נתב"ג

לו"ז חדש - הצעה לשרשור
הלו"ז החדש כבר עומד בפתח, רכבת ישראל אפילו מחלקת דפי הסברה לנוסעים, כפי שניתן לראות בתצלום המצורף. הלו"ז נמצא למכירה בקופות התחנות וגם על זה כבר כתבו כאן ואפילו הביאו את תצלום הכריכה, אך לא ראיתי עדיין סקירה מעמיקה של השינויים בלו"ז החדש ודיון עליהם. את זאת אני מציע לעשות. כמו שנאמר, נאה דורש... אתחיל בסקירה ביקורתית שלי על לוח הזמנים לנתב"ג. הערות, תיקונים והארות תבורכנה.
לו"ז חדש - נתב"ג
כאמור, אני מייחד את הערותי אך ורק לגבי הרכבות לנתב"ג בלו"ז החדש. בחמשת ימי העבודה בשבוע, רכבות לילה מנהריה לנתב"ג נקבעו כולן ל-2 דקות לאחר השעה (כך הוקדמו ב-5 דקות הרכבות היוצאות מנהריה בשעות 03:07 ו- 04:07). כל רכבות הלילה לא עוצרות עוד בלב המפרץ, אלא בחוצות המפרץ. בוטלה הרכבת שיצאה בשעה 03:57 מלב המפרץ, אולם נוספה רכבת מנהריה בשעה 01:02. כך למעשה נותרו ארבע רכבות לנתב"ג בלילה (מנהריה בשעות 01:02, 02:02, 03:02, 04:02), בפריסה מדורגת יותר, עם הגעה לנמל התעופה בשעות 02:40, 03:40, 04:40 ו- 05:46. לרכבת הלילה האחרונה מנהריה (יציאה ב- 04:02) נוספו תחנות בבית יהושע (05:16) ובהרצליה (05:25), כנראה מתוך המחשבה שבשעות אלה המטרד הסביבתי, שבעצירת רכבת סמוך לאזור מגורים, פוחת בהתחשב בפעילות תחבורתית אחרת. עדיין נותר "חור" של שלוש וחצי שעות בהגעת רכבות לנתב"ג בשעות הלילה. רכבת אחרונה - ליום המסתיים - מגיעה לנתב"ג בשעה 23:10 (יציאה מנהריה בשעה 21:08), בעוד שרכבת ראשונה ליום החדש מגיעה בשעה 02:40 (יציאה מנהריה בשעה 01:02). בהנחה שזמן ההתייצבות לטיסות הוא שלוש שעות טרם המראה, אני מניח שה"חור" הזה מבוסס על הנחה שאין טיסות נוסעים יוצאות בין השעות 02:00-05:40.(אשמח אם מישהו יבדוק זאת) אחרת קשה לי להבין מדוע לא להוסיף לפחות רכבת אחת נוספת עם יציאה בחצות הלילה מנהריה. אשר לשירות מנתב"ג צפונה. בשעות הבוקר המוקדמות הלו"ז נותר ללא שינוי, שלוש רכבות יוצאות בשעות 03:53 (עד מוצקין בלבד), 04:53, ו-05:53, עד נהריה. כך גם נותר ללא שינוי השירות מנתב"ג בסופו של יום: רכבת צפונה בשעה 21:00 ואחריה 22:23 (עד חיפה מרכז) ו-23:23 לנהריה ובכך תם היום. אף בנקודה זו אני תוהה אם הרכבת אכן עונה על צרכי הנוסעים הנוחתים בנתב"ג. אני יוצא מתוך ההנחה שהדרך לתחנת הרכבת אורכת כשעה מרגע נחיתת/עגינת המטוס בטרמינל (ואשמח אם מי שעשה את הדרך הזו לאחרונה יתקן את הנתונים כאן), הרי שהרכבת עונה לצרכי מי שנחת בנתב"ג בשעה 22:20 לכל המאוחר! אלה הנוחתים בשעות מאוחרות יותר ייאלצו להמתין לרכבת בשעה 03:53, למחרת, או להשתמש באמצעי תחבורה אחר. המתנה ארוכה לרכבת היא הדבר האחרון שמישהו רוצה, לאחר טיסה מעייפת מחו"ל. עיון מקרי לחלוטין בלוח הנחיתות בנתב"ג היום, יום חול רגיל שלא בערב חג, מראה כי לאחר השעה 22:30 מתוכננות שש נחיתות: לרנקה (שתי טיסות), בוקרשט, לונדון, בריסל, סופיה. שינוי משמעותי נוסף הקיים בלו"ז החדש הוא הוספת תחנות לאורך הדרך לרכבות אשר היו כבר קיימות בלו"ז הישן. בלו"ז הישן היו 12 רכבות בשעות היום והערב אשר יצאו מתחנת חיפה מרכז לנתב"ג (ככלל, 17 או 18 דק' לאחר השעה). בלו"ז החדש פחת מספרן לתשע בלבד. ארבעת הרכבות הנותרות מתחילות דרכן בתחנת לב המפרץ (07:10, 12:10, 15:10) ובקרית מוצקין (13:00). שעת היציאה של רכבות אלה מחיפה מרכז הוקדמה בשתי דקות (16 דק' לאחר השעה). שינוי זה מאפשר כמובן קישור נוח לתושבי עמק יזרעאל והגליל התחתון המבקשים להגיע לנתב"ג בתחבורה הציבורית. אלה יכולים עתה לעבור במהירות מאוטובוס המגיע למרכזית המפרץ לתחנת הרכבת, ללא צורך בהחלפת רכבות. בשירות מנתב"ג בשעות היום כמעט ואין שינויים. השינוי היחיד שאיתרתי הוא ברכבת של 11:23, שירות זה היה בימי א' בלבד בלו"ז הישן, בלו"ז החדש זוהי רכבת קבועה בכל ימי העבודה. להוציא שינוי זה, הכלל הוא כי בשעות היום (06:00-20:00) יוצאת מנתב"ג רכבת לנהריה אחת לשעה (בשעה העגולה), המגיעה ליעדה כעבור שעתיים וכל 23 דק' לאחר השעה יוצאת רכבת לחיפה מרכז, המגיעה ליעדה במעט פחות משעה וחצי. כך היה אף בלו"ז הישן. בתמונה 121 הבוקר בבנימינה.
 

idos2

New member
תגובה

לו"ז חדש - נתב"ג
כאמור, אני מייחד את הערותי אך ורק לגבי הרכבות לנתב"ג בלו"ז החדש. בחמשת ימי העבודה בשבוע, רכבות לילה מנהריה לנתב"ג נקבעו כולן ל-2 דקות לאחר השעה (כך הוקדמו ב-5 דקות הרכבות היוצאות מנהריה בשעות 03:07 ו- 04:07). כל רכבות הלילה לא עוצרות עוד בלב המפרץ, אלא בחוצות המפרץ. בוטלה הרכבת שיצאה בשעה 03:57 מלב המפרץ, אולם נוספה רכבת מנהריה בשעה 01:02. כך למעשה נותרו ארבע רכבות לנתב"ג בלילה (מנהריה בשעות 01:02, 02:02, 03:02, 04:02), בפריסה מדורגת יותר, עם הגעה לנמל התעופה בשעות 02:40, 03:40, 04:40 ו- 05:46. לרכבת הלילה האחרונה מנהריה (יציאה ב- 04:02) נוספו תחנות בבית יהושע (05:16) ובהרצליה (05:25), כנראה מתוך המחשבה שבשעות אלה המטרד הסביבתי, שבעצירת רכבת סמוך לאזור מגורים, פוחת בהתחשב בפעילות תחבורתית אחרת. עדיין נותר "חור" של שלוש וחצי שעות בהגעת רכבות לנתב"ג בשעות הלילה. רכבת אחרונה - ליום המסתיים - מגיעה לנתב"ג בשעה 23:10 (יציאה מנהריה בשעה 21:08), בעוד שרכבת ראשונה ליום החדש מגיעה בשעה 02:40 (יציאה מנהריה בשעה 01:02). בהנחה שזמן ההתייצבות לטיסות הוא שלוש שעות טרם המראה, אני מניח שה"חור" הזה מבוסס על הנחה שאין טיסות נוסעים יוצאות בין השעות 02:00-05:40.(אשמח אם מישהו יבדוק זאת) אחרת קשה לי להבין מדוע לא להוסיף לפחות רכבת אחת נוספת עם יציאה בחצות הלילה מנהריה. אשר לשירות מנתב"ג צפונה. בשעות הבוקר המוקדמות הלו"ז נותר ללא שינוי, שלוש רכבות יוצאות בשעות 03:53 (עד מוצקין בלבד), 04:53, ו-05:53, עד נהריה. כך גם נותר ללא שינוי השירות מנתב"ג בסופו של יום: רכבת צפונה בשעה 21:00 ואחריה 22:23 (עד חיפה מרכז) ו-23:23 לנהריה ובכך תם היום. אף בנקודה זו אני תוהה אם הרכבת אכן עונה על צרכי הנוסעים הנוחתים בנתב"ג. אני יוצא מתוך ההנחה שהדרך לתחנת הרכבת אורכת כשעה מרגע נחיתת/עגינת המטוס בטרמינל (ואשמח אם מי שעשה את הדרך הזו לאחרונה יתקן את הנתונים כאן), הרי שהרכבת עונה לצרכי מי שנחת בנתב"ג בשעה 22:20 לכל המאוחר! אלה הנוחתים בשעות מאוחרות יותר ייאלצו להמתין לרכבת בשעה 03:53, למחרת, או להשתמש באמצעי תחבורה אחר. המתנה ארוכה לרכבת היא הדבר האחרון שמישהו רוצה, לאחר טיסה מעייפת מחו"ל. עיון מקרי לחלוטין בלוח הנחיתות בנתב"ג היום, יום חול רגיל שלא בערב חג, מראה כי לאחר השעה 22:30 מתוכננות שש נחיתות: לרנקה (שתי טיסות), בוקרשט, לונדון, בריסל, סופיה. שינוי משמעותי נוסף הקיים בלו"ז החדש הוא הוספת תחנות לאורך הדרך לרכבות אשר היו כבר קיימות בלו"ז הישן. בלו"ז הישן היו 12 רכבות בשעות היום והערב אשר יצאו מתחנת חיפה מרכז לנתב"ג (ככלל, 17 או 18 דק' לאחר השעה). בלו"ז החדש פחת מספרן לתשע בלבד. ארבעת הרכבות הנותרות מתחילות דרכן בתחנת לב המפרץ (07:10, 12:10, 15:10) ובקרית מוצקין (13:00). שעת היציאה של רכבות אלה מחיפה מרכז הוקדמה בשתי דקות (16 דק' לאחר השעה). שינוי זה מאפשר כמובן קישור נוח לתושבי עמק יזרעאל והגליל התחתון המבקשים להגיע לנתב"ג בתחבורה הציבורית. אלה יכולים עתה לעבור במהירות מאוטובוס המגיע למרכזית המפרץ לתחנת הרכבת, ללא צורך בהחלפת רכבות. בשירות מנתב"ג בשעות היום כמעט ואין שינויים. השינוי היחיד שאיתרתי הוא ברכבת של 11:23, שירות זה היה בימי א' בלבד בלו"ז הישן, בלו"ז החדש זוהי רכבת קבועה בכל ימי העבודה. להוציא שינוי זה, הכלל הוא כי בשעות היום (06:00-20:00) יוצאת מנתב"ג רכבת לנהריה אחת לשעה (בשעה העגולה), המגיעה ליעדה כעבור שעתיים וכל 23 דק' לאחר השעה יוצאת רכבת לחיפה מרכז, המגיעה ליעדה במעט פחות משעה וחצי. כך היה אף בלו"ז הישן. בתמונה 121 הבוקר בבנימינה.
תגובה
בין השעות 1 וחצי ועד 5 וחצי אין בכלל המראות. אם זאת צריך לזכור כי חלק מהנוסעים עושים צ'ק אין מוקדם או נוסעים במחלקת עסקים שם ניתן להגיע לנמל התעופה אפילו שעה לפני הטיסה. אם זאת כמות הטיסות בשעות הלילה מצומצמת מאוד וספק אם הרכבות האחרונות מצדיקות בכלל את נסיעתם עד לנתב"ג. לעניין נחיתות - כאלה כן יש כל הלילה, אבל שוב - מעט מאוד וספק אם משתלם כלכלית להפעיל רכבת בשעות אלו, דבר הדורש מעבר לעלות הנסיעה של הרכבת גם עלות התפעול של כל התחנות בדרך (מאבטח + כרטיסן + חשמל וכו')
 

Golf Bravo

New member
לו"ז חדש - נתב"ג- חלק ב'

לו"ז חדש - הצעה לשרשור
הלו"ז החדש כבר עומד בפתח, רכבת ישראל אפילו מחלקת דפי הסברה לנוסעים, כפי שניתן לראות בתצלום המצורף. הלו"ז נמצא למכירה בקופות התחנות וגם על זה כבר כתבו כאן ואפילו הביאו את תצלום הכריכה, אך לא ראיתי עדיין סקירה מעמיקה של השינויים בלו"ז החדש ודיון עליהם. את זאת אני מציע לעשות. כמו שנאמר, נאה דורש... אתחיל בסקירה ביקורתית שלי על לוח הזמנים לנתב"ג. הערות, תיקונים והארות תבורכנה.
לו"ז חדש - נתב"ג- חלק ב'
שירות הרכבות לנתב"ג בלילה שבין חמישי לשישי (לו"ז יום שישי) זהה למעשה ללו"ז החדש בימי השבוע, להוציא את הרכבת של 04:02 מנהריה אשר הוקדמה לשעה 03:52 (מגיעה לנתב"ג 05:29). בוטלה הרכבת של 03:56 מלב המפרץ וכאמור הועברו עצירות רכבות הלילה מלב המפרץ לחוצות המפרץ. ניתן למצוא הגיון בשינוי זה היות ובשעות הקטנות של הלילה אין תחבורה ציבורית למרכזית המפרץ, המזינה בנוסעים את תחנת הרכבת במקום. רכבת ראשונה מלב המפרץ לנתב"ג (ובכלל) היא בשעה 04:50 בבוקר. בשעות היום (שישי) נותר הלו"ז למעשה ללא שינוי. בימי שישי מגיעה לנתב"ג רכבת מדי שעה (להוציא בין השעות 12-14 ו- 15-16 שאז יש שתי רכבות). כל הרכבות לנתב"ג יוצאות מנהריה. השירות מנתב"ג צפונה בימי שישי אף הוא נותר למעשה ללא שינוי. רכבת ראשונה בשעה 04:00 ואחריה רכבת מדי שעה (להוציא רכבת נוספת בשעה 05:30). רוב הרכבות יוצאות 13 דק' לאחר השעה העגולה. כולן מגיעות עד לנהריה להוציא את הרכבת האחרונה בשעה 15:13 (שעון קיץ בלבד) המסיימת בחיפה מרכז. אשר לשעת סיום השירות מנתב"ג ביום שישי (15:13), אני תוהה אם לא ניתן להוסיף רכבת נוספת (ללא פגיעה בסטטוס קוו) וזאת לאור העובדה שטיסות רבות נוחתות בנתב"ג ערב שבת, שלוש וארבע שעות לפני כניסת השבת. רכבת נוספת שתצא מנתב"ג בשעה 16:00 (שעון קיץ!), עם תחנות בת"א-מרכז, נתניה, בנימינה וחוף הכרמל, יכולה להגיע לחיפה בשעה 17:00. חצי שעה לפחות לפני כניסת השבת. לנוסעים לחו"ל במוצאי שבת, אין כל בשורה בלו"ז החדש, נראה שלעת עתה רכבת ישראל ויתרה על התחרות בתחום התחבורה הציבורית לנתב"ג במוצ"ש. רכבת ראשונה מגיעה לנתב"ג בשעה 20:57 ואינה מתאימה לממריאים לפני חצות הלילה. אף בהמשך הערב, עד חצות הלילה, השירות לנתב"ג דליל מאד, שתי רכבות סה"כ בתקופת שעון הקיץ מגיעות לנמל במוצ"ש (22:57, 00:38) שתיים נוספות (20:57, 22:38), בתקופת שעון החורף בלבד! הרכבות יוצאות מחיפה מרכז (19:14, 21:14) ומנהריה (20:19, 22:19). רכבות מנתב"ג במוצ"ש יוצאות בשעות 19:10 ו- 19:57 (שעון חורף בלבד) ובשעות 21:10, 21:57, כולן עד לנהריה. קריאת הלו"ז של מוצ"ש מבלבלת מאד ולא ברור האם הרכבות המופיעות תחת "בתקופת שעון הקיץ" מתבטלות בתקופת שעון החורף, או מתווספות לרכבות של שעון החורף. מן הניסוח באנגלית על גבי הלו"ז ניתן להבין כי הרכבות בתקופת שעון הקיץ, משרתות בתקופת שעון הקיץ בלבד (Summer time only) ובחורף קיימות רכבות אחרות, מוקדמות יותר. עד כאן. בתמונה מערך 25 במאסף הרכבת צפונה מחיפה מרכז היום אחה"צ
 

nitsansh

New member
הרכבות במוצ"ש

לו"ז חדש - נתב"ג- חלק ב'
שירות הרכבות לנתב"ג בלילה שבין חמישי לשישי (לו"ז יום שישי) זהה למעשה ללו"ז החדש בימי השבוע, להוציא את הרכבת של 04:02 מנהריה אשר הוקדמה לשעה 03:52 (מגיעה לנתב"ג 05:29). בוטלה הרכבת של 03:56 מלב המפרץ וכאמור הועברו עצירות רכבות הלילה מלב המפרץ לחוצות המפרץ. ניתן למצוא הגיון בשינוי זה היות ובשעות הקטנות של הלילה אין תחבורה ציבורית למרכזית המפרץ, המזינה בנוסעים את תחנת הרכבת במקום. רכבת ראשונה מלב המפרץ לנתב"ג (ובכלל) היא בשעה 04:50 בבוקר. בשעות היום (שישי) נותר הלו"ז למעשה ללא שינוי. בימי שישי מגיעה לנתב"ג רכבת מדי שעה (להוציא בין השעות 12-14 ו- 15-16 שאז יש שתי רכבות). כל הרכבות לנתב"ג יוצאות מנהריה. השירות מנתב"ג צפונה בימי שישי אף הוא נותר למעשה ללא שינוי. רכבת ראשונה בשעה 04:00 ואחריה רכבת מדי שעה (להוציא רכבת נוספת בשעה 05:30). רוב הרכבות יוצאות 13 דק' לאחר השעה העגולה. כולן מגיעות עד לנהריה להוציא את הרכבת האחרונה בשעה 15:13 (שעון קיץ בלבד) המסיימת בחיפה מרכז. אשר לשעת סיום השירות מנתב"ג ביום שישי (15:13), אני תוהה אם לא ניתן להוסיף רכבת נוספת (ללא פגיעה בסטטוס קוו) וזאת לאור העובדה שטיסות רבות נוחתות בנתב"ג ערב שבת, שלוש וארבע שעות לפני כניסת השבת. רכבת נוספת שתצא מנתב"ג בשעה 16:00 (שעון קיץ!), עם תחנות בת"א-מרכז, נתניה, בנימינה וחוף הכרמל, יכולה להגיע לחיפה בשעה 17:00. חצי שעה לפחות לפני כניסת השבת. לנוסעים לחו"ל במוצאי שבת, אין כל בשורה בלו"ז החדש, נראה שלעת עתה רכבת ישראל ויתרה על התחרות בתחום התחבורה הציבורית לנתב"ג במוצ"ש. רכבת ראשונה מגיעה לנתב"ג בשעה 20:57 ואינה מתאימה לממריאים לפני חצות הלילה. אף בהמשך הערב, עד חצות הלילה, השירות לנתב"ג דליל מאד, שתי רכבות סה"כ בתקופת שעון הקיץ מגיעות לנמל במוצ"ש (22:57, 00:38) שתיים נוספות (20:57, 22:38), בתקופת שעון החורף בלבד! הרכבות יוצאות מחיפה מרכז (19:14, 21:14) ומנהריה (20:19, 22:19). רכבות מנתב"ג במוצ"ש יוצאות בשעות 19:10 ו- 19:57 (שעון חורף בלבד) ובשעות 21:10, 21:57, כולן עד לנהריה. קריאת הלו"ז של מוצ"ש מבלבלת מאד ולא ברור האם הרכבות המופיעות תחת "בתקופת שעון הקיץ" מתבטלות בתקופת שעון החורף, או מתווספות לרכבות של שעון החורף. מן הניסוח באנגלית על גבי הלו"ז ניתן להבין כי הרכבות בתקופת שעון הקיץ, משרתות בתקופת שעון הקיץ בלבד (Summer time only) ובחורף קיימות רכבות אחרות, מוקדמות יותר. עד כאן. בתמונה מערך 25 במאסף הרכבת צפונה מחיפה מרכז היום אחה"צ
הרכבות במוצ"ש
אם לא שמת לב... לוח הזמנים הוא זהה, בשעון קיץ כל הזמנים הם שעתיים יותר מאוחר משעון חורף. בהחלט היה מתבקש שהרכבת תוסיף נסיעות ביום ששי אחה"צ בקיץ, ובמוצ"ש בחורף, כפי שנהוג בקוי האוטובוס... בזמן שעון קיץ השבת מתחילה לא לפני 6.30, ובשעון חורף השבת יוצאת ב-6.30 לכל המאוחר.
 

mucool2

New member
כל הכבוד על ההשקעה!

לו"ז חדש - הצעה לשרשור
הלו"ז החדש כבר עומד בפתח, רכבת ישראל אפילו מחלקת דפי הסברה לנוסעים, כפי שניתן לראות בתצלום המצורף. הלו"ז נמצא למכירה בקופות התחנות וגם על זה כבר כתבו כאן ואפילו הביאו את תצלום הכריכה, אך לא ראיתי עדיין סקירה מעמיקה של השינויים בלו"ז החדש ודיון עליהם. את זאת אני מציע לעשות. כמו שנאמר, נאה דורש... אתחיל בסקירה ביקורתית שלי על לוח הזמנים לנתב"ג. הערות, תיקונים והארות תבורכנה.
כל הכבוד על ההשקעה!
הסקירה הזאת חייבת להופיע במאמרי הפורום או בטאגליינס. יש לה ערך שימושי, וחבל שתשקע במצולות הארכיון.
 

easyn

New member
משהו מעניין

לו"ז חדש - הצעה לשרשור
הלו"ז החדש כבר עומד בפתח, רכבת ישראל אפילו מחלקת דפי הסברה לנוסעים, כפי שניתן לראות בתצלום המצורף. הלו"ז נמצא למכירה בקופות התחנות וגם על זה כבר כתבו כאן ואפילו הביאו את תצלום הכריכה, אך לא ראיתי עדיין סקירה מעמיקה של השינויים בלו"ז החדש ודיון עליהם. את זאת אני מציע לעשות. כמו שנאמר, נאה דורש... אתחיל בסקירה ביקורתית שלי על לוח הזמנים לנתב"ג. הערות, תיקונים והארות תבורכנה.
משהו מעניין
1. בתחנת חיפה חוף הכרמל יש רכבות לפחות פעם בשעה לאורך כל שעות היממה - התחנה אף פעם לא נסגרת למעט בסופ"ש. 2. בימי ראשון יש רכבות פרווריות שמתחילות באזור גוש דן וממשיכות לאזור חיפה ולהיפך. מה שמיוחד בהן זה שבדרך עוקפות אותן רכבות מהירות שיוצאות אחריהן ומגיעות לפניהן.
 

אדיה

New member
אתה יכול להביא דוגמא?

משהו מעניין
1. בתחנת חיפה חוף הכרמל יש רכבות לפחות פעם בשעה לאורך כל שעות היממה - התחנה אף פעם לא נסגרת למעט בסופ"ש. 2. בימי ראשון יש רכבות פרווריות שמתחילות באזור גוש דן וממשיכות לאזור חיפה ולהיפך. מה שמיוחד בהן זה שבדרך עוקפות אותן רכבות מהירות שיוצאות אחריהן ומגיעות לפניהן.
אתה יכול להביא דוגמא?
והיכן מתבצעת העקיפה?
 

קובי לו

New member
שאלה מיותרת, כי התשובה היא : כן.

האם יש לוח כולל?
הכוונה , האם יש איזשהוא סיפרון המכיל את כל הקווים כך שלא צריך להחזיק במספר רב של דפדפות?
שאלה מיותרת, כי התשובה היא : כן.
סליחה, אפילו יש כמעט רק לוחות כוללים. בכל תחנות הרכבת בארץ הלוח היחיד שהוא למכירה, ומחירו סמלי 1.5 ש"ח, הוא הלוח הכולל. ספרון אחד קטנטן שיכולים להכניס לכיס של ז'קט או חולצה, והוא מכיל את כל הקוים בצורה ברורה. רק מה שמחולק חינם, שאתה קורא להן דפדפות, מכילות כל אחת מהן קו אחד בלבד. אבל הלו"ז שנמכר, זה אך ורק ורק ואך ספרון אחד המכיל ה-כ-ל. כולל אינפורמציה על מהי תחנה נגישה לנכים, איזו רכבת נגישה לנכים, היכן מוזיאון הרכבת ושעות פעילותו וכו'.
 
אענה לך כמו שאני עונה לאשתי:

שאלה מיותרת, כי התשובה היא : כן.
סליחה, אפילו יש כמעט רק לוחות כוללים. בכל תחנות הרכבת בארץ הלוח היחיד שהוא למכירה, ומחירו סמלי 1.5 ש"ח, הוא הלוח הכולל. ספרון אחד קטנטן שיכולים להכניס לכיס של ז'קט או חולצה, והוא מכיל את כל הקוים בצורה ברורה. רק מה שמחולק חינם, שאתה קורא להן דפדפות, מכילות כל אחת מהן קו אחד בלבד. אבל הלו"ז שנמכר, זה אך ורק ורק ואך ספרון אחד המכיל ה-כ-ל. כולל אינפורמציה על מהי תחנה נגישה לנכים, איזו רכבת נגישה לנכים, היכן מוזיאון הרכבת ושעות פעילותו וכו'.
אענה לך כמו שאני עונה לאשתי:
השאלה לא מיותרת, כי אילו ידעתי, הרי לא הייתי שואל. תודה על התשובה.
 

vitamin P

New member
אוסף שהתחיל עם התחביב


שאלה מיותרת, כי התשובה היא : כן.
סליחה, אפילו יש כמעט רק לוחות כוללים. בכל תחנות הרכבת בארץ הלוח היחיד שהוא למכירה, ומחירו סמלי 1.5 ש"ח, הוא הלוח הכולל. ספרון אחד קטנטן שיכולים להכניס לכיס של ז'קט או חולצה, והוא מכיל את כל הקוים בצורה ברורה. רק מה שמחולק חינם, שאתה קורא להן דפדפות, מכילות כל אחת מהן קו אחד בלבד. אבל הלו"ז שנמכר, זה אך ורק ורק ואך ספרון אחד המכיל ה-כ-ל. כולל אינפורמציה על מהי תחנה נגישה לנכים, איזו רכבת נגישה לנכים, היכן מוזיאון הרכבת ושעות פעילותו וכו'.
אוסף שהתחיל עם התחביב

התחלתי לאהוב רכבות באופן מוגזם בערך בשנת 2002
 

easyn

New member
למשל

אתה יכול להביא דוגמא?
והיכן מתבצעת העקיפה?
למשל
הרכבת שיוצאת ב6:40 מקרית מוצקין, יוצאת מחיפה חוף-הכרמל ב7:10 ומגיעה לת"א אוניברסיטה ב8:14. הרכבת שיוצאת ב6:33 מנהריה, יוצאת מחיפה חוף-הכרמל ב7:24 ומגיעה לת"א אוניברסיטה ב8:01, כלומר היא עקפה את הרכבת שיצאה לפניה מתישהו בדרך. אותו הדבר קורה גם לרכבת שיוצאת ב6:58 מאשדוד ולרכבת שיוצאת ב6:42 מבאר שבע.
 

idos2

New member
מדובר ברכבות שממשיכות לנתניה

למשל
הרכבת שיוצאת ב6:40 מקרית מוצקין, יוצאת מחיפה חוף-הכרמל ב7:10 ומגיעה לת"א אוניברסיטה ב8:14. הרכבת שיוצאת ב6:33 מנהריה, יוצאת מחיפה חוף-הכרמל ב7:24 ומגיעה לת"א אוניברסיטה ב8:01, כלומר היא עקפה את הרכבת שיצאה לפניה מתישהו בדרך. אותו הדבר קורה גם לרכבת שיוצאת ב6:58 מאשדוד ולרכבת שיוצאת ב6:42 מבאר שבע.
מדובר ברכבות שממשיכות לנתניה
הם למעשה עושות את הקו הפרברי קריות, ולאחר מכן ממשיכות ישר לתחנת נתניה שם הם מחכות עד XX:54 ומשם ממשיכות בקו הפרברי עד רחובות. בהמתנה בתחנת נתניה עוקפת אותם הרכבת המהירה. יש בדיוק 3 רכבות כאלה בשבוע מדי יום ראשון (1 מחיפה מרכז ו2 מקרית מוצקין) בכיוון ההפוך אותו סיפור בדיוק, רק שכאן מדובר על רכבת בודדת פעם בשבוע.
 

nitsansh

New member
לא שווה לנסוע ברכבת הזאת לת"א

מדובר ברכבות שממשיכות לנתניה
הם למעשה עושות את הקו הפרברי קריות, ולאחר מכן ממשיכות ישר לתחנת נתניה שם הם מחכות עד XX:54 ומשם ממשיכות בקו הפרברי עד רחובות. בהמתנה בתחנת נתניה עוקפת אותם הרכבת המהירה. יש בדיוק 3 רכבות כאלה בשבוע מדי יום ראשון (1 מחיפה מרכז ו2 מקרית מוצקין) בכיוון ההפוך אותו סיפור בדיוק, רק שכאן מדובר על רכבת בודדת פעם בשבוע.
לא שווה לנסוע ברכבת הזאת לת"א
עדיף לחכות 12-15 דקות לרכבת המהירה... יש עוד דבר מוזר... הרכבת של 6.33 מנהריה מגיעה לבאר-שבע ביום א' ב-9.50 ובימים ב-ה ב-9.29... עד לוד הלו"ז שלהן זהה, אבל בקטע לוד-ק.גת הרכבת ביום א' נוסעת 13 דקות יותר ובין ק.גת-ב"ש-צפון יש הבדל של עוד 10 דק'... זה נראה לי הרבה מדי גם אם יש מפגש רכבות בדרך...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה