לטל וליתר המתקדמות בהריונן

dganit1

New member
לטל וליתר המתקדמות בהריונן

מתי כדאי להתחיל להתארגן לקראת הזמנת לידה מה הכרחי שיהיה בבית לקראת בוא התינוק ומה אוכל לקנות אח"כ מי מוביל את הדברים הביתה? איזה בגדים כדאי לרכוש לעונת החורף? ועוד מה שיש לכן לומר בנושא תודה ממני
 
היי דגנית, אני יכולה לספר לך

מנסיוני מה הייתי צריכה בבית: ובכן הרבה טיטולים (האגיס) הרבה בקבוקים מסוגים שונים מברשות לניקוי הבקבוקים מוצצים מגבונים לחים נשלפים סבון תינוקות כמו DOVE BABY בגדים (הכי כדאי ללכת לחנות למוצרי תינוקות ולשאול שם לגבי בגשים, בעיקרון בחורף מלבישים הכל כפול- 2 זוגות מכנסיים, 2 זוגות חולצה) חיתולים לפליטות גרביים לתינוקות גומיות לגרביים משחה לטוסיק של התינוק וזלין+מד חום לטוסיק אקמולי גליכול כמובן מיטת תינוק\עריסה שידה עם משטח החלפה+מזרן החלפה עגלה מנשא (לא חובה אבל מאוד מומלץ) ובשבילך- חזיות הנקה טובות רפידות הנקה כרוב.. תחבושות משחה לסדקים בפטמה ובעל (שכל פעם כשנזכרים במשהו שולחים אותו לקנות) בטח שכחתי עוד המון דברים אז תדעי שאת יכולה לבקש בבית חולים- יש להם רשימת דברים שצריך שיהיה בבית אחרי הלידה. אה, ומאוד מאוד מומלץ ליצור קשר עם יועצת ההנקה בבית חולים- ממש לקרצץ לה עד שתביני לגמרי את הדרך הנכונה להניק, ולא לוותר!
 

dganit1

New member
וואו כמה דברים

כמה שלא שואלים ומתיעצים עדיין לא בטוחים ועדיין קשה לי להכנס לחנויות של דברי תנוקות כי המוכרות ישר קופצות עלי ומציעות בלי סוף וזה נורא מלחיץ כל מילה נכנסת לי מאוזן אחת ויוצאת מהצד השני תמיד אני עושה סיבוב ויוצאת חסרת אונים כמו שבאתי
 

נירית1

New member
דנית חודשים שביעי שמיני הם חודשים

טובים להתארגנות אח"כ זה נעשה הרבה פמים קשה מדי. לדעתי כדי מאד לבוא לחנויות עם רשימה מוכנה ורק לשאול מחירים ולא לשאול בעצת המוכרות כי אז באמת מתבלבלים, תחליטי מראש עם את רוצה ללכת על חבילת לידה או לקנותפרטים בודדים, האם יש משפחה או חברים שמשאילים דברים, וכו וככל שתהיי יוצר החלטית פחות יציקו לך. עם את רוצה עוד רשימות דברים רק תגידי בהצלחה ובאיזה חודש את?
 

dganit1

New member
הי נירית תודה על תשובתך

אנחנו בחודש שמיני בהחלט הזמן לחשוב על הכנת הדברים בן זוגי מעדיף לחכות לחודש תשיעי ולעשות הזמנת לידה :) אני כבר מתחילה להתענייו הלכתי לחברה שלי וקיבלתי אצלה קצת ייעוץ וגם התיעצתי עם האחות הגדולה (צכה ללדת מעט אחרי) אבל זה רק נתן לי מושג קלוש זה העיניין שאני בכלל לא החלטית והאמת עכשיו שאני חושבת על זה הייתי מעדיפה לכנס לחנות בפעם הראשונה עם חברה או עם אחותי כדי לשקול ולהחליט גם כי יש לה נסיון וגם כי עם בן זוגי זה עוד יותר מבלבל בוא ישר מסתכל על המחירים ואם אני לא החלטית גם זה יכול להוות בעיה...
 

מיכל27

New member
דגנית שלום

אני ילדתי לפני חמישה חודשים ואת קניית חבילת הלידה ערכתי בשבוע ה-37. גם אני כמוך לא היה לי מושג מה צריך ומה חשוב לקנות ונכנסתי לחנויות ויצאתי מהן עוד יותר מבולבלת. כי בסך הכל המוכרות מעוניינות למכור וכמה שיותר ובסוף חוזרים הביתה עם דברים שלא משתמשים בהם... התייעצתי עם חברות שילדו לפני וזה ממש פרויקט. כולנו יודעות שצריך לקנות עגלה ומיטה ושידה וכו.. אבל ההיצע כלכך גדול (למשל עגלות- אז יש את ציקו ויש את פג ויש אינגלזינה ויש עוד פירמות, ובכל פירמה יש כמה סוגים- משולבות וחצי משולבות ועגלות בשילוב עם סלקל) שצריך להגיע לחנות אחרי שעשית סקר וביררת מה הכי טוב. חשוב שהדברים שתיקני יהיו עם תו תקן. מה שאני עשיתי זה ניכנסתי ל"שילב" ולקחתי משם קטלוג שלהם שנקרא "תינוק חדש"- מחולק חינם. ויש שם פשוט הכל כולל המלצה שלהם לדברים שצריך לקנות. אני משתמשת בקטלוג זה עד היום כדי לבחור איזה צעצועי התפתחות לקנות לבני בהתאם לשלב ההתפתחותי בו נמצא ובכלל יש שם הכל- החל מחבילת לידה ועד גיל שנתיים ויותר כולל טיפים ועצות. מאוד מומלץ. אגב, המוצרים המופיעים בקטלוג קיימים לא רק בשילב אלא בכל הרשתות. בהצלחה, מיכל
 
לגבי העגלה- לפי דעתי קניית עגלה היא

מיותרת. אני מיהרתי לקנות את העגלה הכי יפה והכי טובה וזה היה פשוט בזבוז כי כמעט לא השתמשתי בה כי היה לי מנשא. אז לישון ב3 חודשים הוא יושן בעריסה שאפשר לשכור ב30 ש"ח לחודש, ואח"כ הוא עובר למיטת תינוק. בחוץ הוא במנשא אז למעשה אין צורך בעגלה, אלא רק בטיולון כשהוא מתחיל לשבת. ניתן לקנות עגלה משולבת שיש בה גם עגלת שכיבה - שבה הוא ישן במקום בעריסה ועכשיו הוא בטיולון אבל העגלה עמצה מאוד גדולה ומסורבלת ומעצבן להכניס ולהוציא מהאוטו. בקיצור- אם יש מנשא, עגלה זו הוצאה מיותרת.
 

dganit1

New member
התפלאתי לשמוע את דעתך על העגלה

אני זוכרת שאחותי שימשה את העגלה כבר מהיום הראשון ואילו חברה שלי טוענת שהמיטה ממש מיותרת כי הבת שלה ישנה בעגלה ... ודוקא היא השקיעה במיטה עם מזרן יקר אני חושבת שאי אפשר לדעת מראש איפה יעדיף הילד להיות מנשא/עריסה מיטה/עגלה יש פשוט הרבה אופציות ומנסים להיות מכוסים מכל הכיונים מה שכן שטוב שזה ילד ראשון אז בשאיפה שבעתיד יהיה למי להוריש את הדברים האלו
 
עד איזה גיל אפשר כבר לישון בעגלה?..

מקסימום 4 חוד´ אחר כך זה כבר קטן... ונזכרתי בעוד משהו שאת צריכה לקנות! סל-קל. וכדאי עוד טיפה להשקיע בזה ולקנות לזה גלגלים, זה כ"כ נוח!
 

נירית1

New member
לגבי עגלה - העגלה שאנחנו קנינו

היתה מצויינת ושמשה אותי במשך יותר משנה, והשתמשתי גם במנשא. יש כאלו שממש לא מסתדרות ולא אוהבות מנשאים ואז עגלה היא מצויינת בשבילן, גם נורא תלוי באיזה תקופה נולד הילד - והאם מתכוונים לצאת אתו לטיולים בחוץ. ובדכ עגלה גם נשמרת לילדים הבאים כך שזו השקעה לא רעה
 

טל66

New member
שלום דגנית. (זהירות מגילה)

ברוכה הבאה כבר אמרתי? קראתי את כל מה שכתבו הבנות וגם לי יש להוסיף. נתחיל אחד אחד: ולפי הרשימה של דניאל של מורן
טיטולים הרבה טיטולים? למה הרבה? כמה הרבה? כדאי לקנות חבילה אחת של האגיס למשל, ולראות אם הגודל מתאים, אם החיתול נוח, אם הסגירה נוחה. אנחנו התחלנו מהאגיס ונשארנו עם האגיס עד שהתחילה פריחה שנראתה כמו אלרגיה ואז הרופא המליץ להחליף חיתול. קנינו פמפרס ומאד לא אהבנו, לעומת זאת חברה שלי, לא מבינה איך אני יכולה להשתמש בהאגיס. ומה שאני בעצם אומרת זה שכל אחד חושב אחרת אז כדאי לקנות סוג אחד, חבילה אחת ולראות. בקבוקים אם את מתכוונת להניק אין שום סיבה לקנות בקבוקים. אני הנקתי עד גיל 6 חודשים ולא השתמשתי בבקבוק כמעט. חלב אם מספק גם אוכל וגם נוזלים לתינוק כך שלא צריך לדאוג להתייבשות, מה גם שאנו נכנסים לחורף. בכל מקרה כדאי ואף מומלץ שיהיה בבית בקבוק אחד לפחות וגם תחליף חלב אם. שיהיה, מי יודע, ליתר ביטחון. מוצצים כדאי להתחיל עם מוצץ אחד. יש המון סוגים וכל תינוק מעדיף סוג אחר, או שלא רוצה בכלל. כדאי לנסות את המוצץ האורטודנטי שלא מזיק להתפתחות השיניים, ועדיף ללא ידית לשם התחלה. מגבונים, סבון, שמפו, קרם לטוסיק הקטן,מד חום אקמולי גליכול וכו´ כשאנחנו חזרנו מביה"ח שכחנו לקנות סבון ושמפו לתינוק כך שבמקלחת הראשונה היינו צריכים לרוץ ולקנות. חה חה חה ! לגבי הגליכול, אנחנו דווקא השתמשנו בסימיקול, אבל לדעתי כל התכשירים האלו עוזרים לנו יותר מאשר להם. מומלץ לקנות מד חום שמודד בחמש שניות. אמנם לתינוק אין בעיה למדוד חום 2 דקות אבל תאמינו לי המחיר שווה כי ברגע שהוא גדל מעט, כל מה שהוא רוצה זה להתגלגל ולהשתולל, ונראה אתכן 2 דקות מחזיקות לו מדחום בטוסיק.
בגדים בחורף אכן צריך הכל כפול ובחלק העליון אולי אפילו משולש. כדאי ומומלץ לקנות חליפות בייבי גרו. מאד נוח. ואם רוצים אותן לתקופה ארוכה יותר כדאי לקנות בלי כפות רגלים ואז להלביש גרבים. אני הלבשתי חולצה קצרה, חולצת מעטפה, מכנסים עם רגלים ועל כל זה בייבי גרו. (יש לי תינוק חורף, נולד בדצמבר) ולדברים הגדולים, כבדים ויקרים! מיטה, שידה, עגלה, סלקל מנשא כדאי לקנות מיטה ושידה למרות שאפשר גם בלי אם המצב הכלכלי לא מאפשר זאת. בחודשים הראשונים התינוק במילא ישן בעריסה שאפשר להשכיר, בחדר ההורים. כך שאין צורך מיידי במיטה. (אצלנו עד היום אין שימוש למיטה והיא עומדת ריקה כי הוא ישן איתנו במיטה. (וכל מי שמתנגדת אנא חסכי ממני הטפות מוסר, עייפתי מהן. לעומת זאת התומכות, יתקבלו בברכה) שידה, דבר חשוב ומונע כאבי גב מיותרים. חוץ מזה כל הבגדים נכנסים למגירות. עגלה, פריט חשוב מאוד ואם בוחרים במנשא כמו שאני עשיתי עד גיל 4 חודשים עדיין כדאי לקנות עגלה כי לעיתים היא נחוצה. כדאי מאד מאד מאד לקנות עגלה שהופכת לטיולון כדי שאפשר יהיה להשתמש בה זמן רב ככל האפשר. צריכה להתקפל בקלות, לא להיות כבדה מידי ונוחה. (אני יודעת לא קל לקנות עגלה, גם אני הייתי שם ולקחתי מה שהמליצה המוכרת. בהתחלה לא הפסקתי לקלל את העגלה ולבסוף למדתי לאהוב אותה) בסל קל כדאי להשקיע. אנחנו קנינו סל קל קטן של מקסי קוזי, אין לי תלונות עליו, מאד נוח אבל עכשיו כשהתינוק גדל, צריך לקנות כסא חדש וזוהי הוצאה לא קטנה. עדיף לקנות כסא בטיחות קצת יותר יקר מסל קל, שמתאים מיום הלידה ועד גיל 3-4 כמו זה שאני קניתי לפני חודש ועלה לי 700 ש"ח! הצטערנו שלא ידענו על כך מראש. מה עוד לא אמרתי? אמבטיה, כן אמבטיה עוד דבר שצריך. ואם שכחתי משהו אני בטוחה שכבר קיבלת המלצות מיתר הבנות שכיסו את כל הפרטים. פשוט הייתי חייבת להכניס כמה מילים גם.ואפשר גם להתעדכן *כאן* אה, עוד משהו מאוד חשוב ששכחתי. לגבי חיתולים לנקות את הפליטות. מצאתי שמאוד נוח לנקות פליטות בעזרת מגבת קטנטנה שקניתי בשילב (קניתי 20 כאלו) משהו בגודל של חצי מגבת מטבח בערך. מאד נוח, חיתול גדול מידי ופחות נוח. כדאי לשים חיתול על הכתף בזמן הגהקה (ובעברית: גרעפס) ולמקם בהשג יד מגבת קטנה.
 

נירית1

New member
טל - יופ של רשימה , שווה להכין כזו

רשימה לקהילה וגם , רשימה מה לקחת לביה"ח. להזכיר ברשימות שבקבוקים ומוצצים צריך להרתיח לפני שימוש ראשוני. ותאמיני לי שאני מדברת מנסיון על חברה שקיבלה את המוצצים והבקבוקים חמבילת הלידה וכמו שהם דחפה לפה של הילדה -אפילו בלי לשטוף - כי היא לא ידעה שזה חשוב! כמו כן לכבס בגדים חדשים ורצוי בהתחלה להשתמש באבקות המיועדות לתינוקות- כי אבקות אחרות יכולות לגרום אלרגיה. חשוב לאסוף את הטיפים האלו לרשימה.
 

טל66

New member
כן נכון את צודקת.

אעבוד על כך. חוץ מזה שבאתר עולם התינוק יש כמעט הכל ואני כל הזמן ממליצה ומפנה לשם. טל ובואי גם את לצ´ט אם את כבר כאן
 
קודם כל תגובה לגבי הבקבוקים- יש

הבדל גדול בין מה שאת מתכוונת לעשות (להניק) לבין המציאות... לא לכל אחת זה מצליח העניין של ההנקה, אני למשל מאוד מאוד רציתי להניק ונלחמתי במשך שבועיים עם סדקים בפטמות וכאבי תופת התעקשתי על להמשיך להניק עד שנשברתי וזה היה לילה אחד וטוב שהיה לי בקבוק זמין אחרת לא הייתי יודעת מה לעשות.. אז כדאי שיהיו בקבוק או שניים ליתר ביטחון.. זה לא מתקלקל גם אם לא משתמשים. לגבי השינה- לא מתכוונת להטיף לך, רק להגיד שמורן לפעמים ישן איתנו במיטה ולפעמים במיטה שלו, איך שנוח לנו ולו באותו לילה ולפי החשק. אז גם, כדאי שתיהיה מיטה. לגבי השאר.. זה כבר עניין של נסיון והעדפות וכל אחת והעדפותיה היא, דגנית, את כבר תגלי במשך הזמן מה את מעדיפה ומה נוח לך. שיהיה בהצלחה.
 

טל66

New member
וואו מהר באה התגובה!

נו, אז אני אמרתי שליתר ביטחון כדאי שיהיה בקבוק אחד בבית וגם תחליף חלב. (אז את אומרת שניים. מה על בקבוק אחד נריב?
) מיטה כדאי שתהיה למרות שהוא הרי ישן בעריסה, לא? במיטה הם נבלעים! ואם את כבר כאן באוי לצ´ט טל
 
אוי סליחה לא ראיתי שכתבת בקבוק.

לגבי מיטה התכוונתי לאחר שלב העריסה, בהמשך. או שלוותר על העריסה לגמרי וללכת ישר על המיטה, זה אפשרי אבל רצוי שיהיה בייבי סנס. לגבי הצ´אט- אני כאן ולא כאן... כי אני עם מורן אז הודעות אני יכולה לכתוב מילה פה ושם אבל לצ´אט אין לי זמן כרגע. אז בהזדמנות אחרת אולי?
 

טל66

New member
כמובן, כמובן,

באופן כללי אני כאן כמעט כל בוקר. הצ´ט תמיד פתוח גם אם אני מתעסקת בדברים אחרים בבית. מידי פעם אני באה לבדוק מה קורה. יתרונות ה - ADSL
ועכשיו אני הולכת להכין עוגת גבינה עם אוכמניות, כמו בשבועות! טל
 
למעלה