ליגת התחנות חוזרת!

מצב
הנושא נעול.

אדיה

New member
ליגת התחנות חוזרת!

ליגת התחנות חוזרת!
וכמו שהבטחתי – נתוני ליגת התחנות המעודכנים. נשיא הכבוד של הליגה ומייסדה הוא אמיר (הרוכב לאוטובוסים):
http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html

אני מביא את הנתונים של השנה עם שינויים קלים מהשיטה שלו:
א. שיטת הניקוד: אצל אמיר קובע מספר הנוסעים העולים בלבד – אצלי זה הממוצע בין העולים והיורדים. בדרך כלל שינוי השיטה לא מייצר הבדלים גדולים אבל לפני שנתיים זה מה שהכריע את האליפות! בשיטה של אמיר – האלופה אז הייתה תחנת השלום, אצלי - ת"א מרכז. השנה תחנת השלום לא צריכה שיפוט ביתי – היא עלתה על ת"א מרכז בשתי הקטגוריות והיא האלופה לפי כל שיטה.
ב. גבולות ליגה ג': במקור זה הוגדר כטווח בין 125 ל- 250 אלף נוסעים. יש תחנות שמדשדשות מעט מתחת לרף (השנה זו מלחה, בשנה שעברה הערכתי את אחיהוד ב- 123K). לפיכך הרף התחתון יונמך מעט ל- 100 אלף – אין הצדקה בירוקרטית ליצירת ליגה נוספת ודימונה וגן החיות הן בברור ליגה בפני עצמן (למרבה הצער הן לא נפסלות לגמרי על ידי ההתאחדות)
ג. לא הכנסתי לטבלה כלל את נתוני התחנות החדשות. הנסיעה חינם בתקופת החגים תמיד מביאה נוסעי חוויה חד פעמית כך שהערכת המספר השנתי הנכון בהכרח תתבסס על ניחושים ותחושות בטן.

במימד הספורטיבי, לכל תחנה חישבתי את אחוז השינוי במספר הנוסעים וכן את השינוי במיקום בטבלה לעומת 2018. כמו שאפשר לראות בליגת העל שוררת יציבות מליאה.

תחנות שעלו ליגה נצבעו בירוק, היורדת ליגה נצבעה באדום. באופן דומה צבעתי עליות או ירידות בולטות במיוחד באחוזים או במיקום הטבלאי.

ועכשיו הזירה פנויה לפרשנים ולמהמרים על תוצאות השנה הבאה...

יובל
 

matrix200200

Active member
ושאלה לי אליך

ליגת התחנות חוזרת!
וכמו שהבטחתי – נתוני ליגת התחנות המעודכנים. נשיא הכבוד של הליגה ומייסדה הוא אמיר (הרוכב לאוטובוסים):
http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html

אני מביא את הנתונים של השנה עם שינויים קלים מהשיטה שלו:
א. שיטת הניקוד: אצל אמיר קובע מספר הנוסעים העולים בלבד – אצלי זה הממוצע בין העולים והיורדים. בדרך כלל שינוי השיטה לא מייצר הבדלים גדולים אבל לפני שנתיים זה מה שהכריע את האליפות! בשיטה של אמיר – האלופה אז הייתה תחנת השלום, אצלי - ת"א מרכז. השנה תחנת השלום לא צריכה שיפוט ביתי – היא עלתה על ת"א מרכז בשתי הקטגוריות והיא האלופה לפי כל שיטה.
ב. גבולות ליגה ג': במקור זה הוגדר כטווח בין 125 ל- 250 אלף נוסעים. יש תחנות שמדשדשות מעט מתחת לרף (השנה זו מלחה, בשנה שעברה הערכתי את אחיהוד ב- 123K). לפיכך הרף התחתון יונמך מעט ל- 100 אלף – אין הצדקה בירוקרטית ליצירת ליגה נוספת ודימונה וגן החיות הן בברור ליגה בפני עצמן (למרבה הצער הן לא נפסלות לגמרי על ידי ההתאחדות)
ג. לא הכנסתי לטבלה כלל את נתוני התחנות החדשות. הנסיעה חינם בתקופת החגים תמיד מביאה נוסעי חוויה חד פעמית כך שהערכת המספר השנתי הנכון בהכרח תתבסס על ניחושים ותחושות בטן.

במימד הספורטיבי, לכל תחנה חישבתי את אחוז השינוי במספר הנוסעים וכן את השינוי במיקום בטבלה לעומת 2018. כמו שאפשר לראות בליגת העל שוררת יציבות מליאה.

תחנות שעלו ליגה נצבעו בירוק, היורדת ליגה נצבעה באדום. באופן דומה צבעתי עליות או ירידות בולטות במיוחד באחוזים או במיקום הטבלאי.

ועכשיו הזירה פנויה לפרשנים ולמהמרים על תוצאות השנה הבאה...

יובל
ושאלה לי אליך
איך אתה מסביר את הירידה בכמות הנוסעים בתחנת סבידור מרכז?
אני יכול להבין את הירידה בנתב"ג (עם כל הבעיות של החשמול), אבל מאיפה הירידה הזאת?
 

אדיה

New member
לא יודע להסביר, הירידה היא די מזערית

ושאלה לי אליך
איך אתה מסביר את הירידה בכמות הנוסעים בתחנת סבידור מרכז?
אני יכול להבין את הירידה בנתב"ג (עם כל הבעיות של החשמול), אבל מאיפה הירידה הזאת?
לא יודע להסביר, הירידה היא די מזערית
 
אם מספר הנוסעים שעולים ויורדים בשלום עולה זה בא גם על חשבון

ושאלה לי אליך
איך אתה מסביר את הירידה בכמות הנוסעים בתחנת סבידור מרכז?
אני יכול להבין את הירידה בנתב"ג (עם כל הבעיות של החשמול), אבל מאיפה הירידה הזאת?
אם מספר הנוסעים שעולים ויורדים בשלום עולה זה בא גם על חשבון
סבידור.
בשנה האחרונה היה שיפור בקישור האוטובוסי לתחנת השלום.
 

matrix200200

Active member
קשה לי מאוד לראות אדם שמחליט לשנות את התחנה

אם מספר הנוסעים שעולים ויורדים בשלום עולה זה בא גם על חשבון
סבידור.
בשנה האחרונה היה שיפור בקישור האוטובוסי לתחנת השלום.
קשה לי מאוד לראות אדם שמחליט לשנות את התחנה
של רכבת בתל אביב שבה הוא עולה או יורד בגלל שינוי שכזה.
וזה עוד בתקופה שתחנת השלום עדיין באמצע בנייה של המסוף החדש (שכידוע כבר מוכן בסבידור).
גם שינויים שאפשר לראות לאחרונה באיזור התחנה (בגלל בנייה של הקו האדום) לא ממש מוסיפים לאטרקטיביות שלה.
התחנה הפכה לפחות נגישה ולא יותר נגישה.
התוספת של הנוסעים בשלום שרואים בכל זאת, בוודאי לא נובעת משיפור שלה, אלה מאכלוס מספר מגדלי משרדים חדשים באיזור, שקרה במשך שנה אחרונה.
זה עדיין לא מסביר את הירידה במספר נוסעים בסבידור.
הדבר היחיד שאולי מסביר את זה, זה ירידה כללית בתחנות תל אביב בגלל כל השיבושים ובעיות שהיו לרכבת בשנה האחונרה, שבמקרה של שלום כנראה מתקזזת עם הדברים שאמרתי.
אגב לגבי תחנת רחובות, הייתי אומר שבאמת שתחנה כנראה הגיעה לקצה הקיבולת שלה ופשוט לא מסוגלת לשמש יותר אנשים בשעות העומס שלה.
זה תמרור אזהרה עבור הנהלת הרכבת, שאם היא רוצה לראות גידול בכמות הנוסעים, היא פשוט חייבת להשקיע בקיבולת של תחנות שלה (הוספת כניסות ויציאות בעיקר).
כרגע לא נעשה מספיק בתחום הזה ותחנת רחובות היא דוגמא טובה לזה.
 

YuMi2017

Member
גם תחנת אשדוד מגיעה אל הקצה

קשה לי מאוד לראות אדם שמחליט לשנות את התחנה
של רכבת בתל אביב שבה הוא עולה או יורד בגלל שינוי שכזה.
וזה עוד בתקופה שתחנת השלום עדיין באמצע בנייה של המסוף החדש (שכידוע כבר מוכן בסבידור).
גם שינויים שאפשר לראות לאחרונה באיזור התחנה (בגלל בנייה של הקו האדום) לא ממש מוסיפים לאטרקטיביות שלה.
התחנה הפכה לפחות נגישה ולא יותר נגישה.
התוספת של הנוסעים בשלום שרואים בכל זאת, בוודאי לא נובעת משיפור שלה, אלה מאכלוס מספר מגדלי משרדים חדשים באיזור, שקרה במשך שנה אחרונה.
זה עדיין לא מסביר את הירידה במספר נוסעים בסבידור.
הדבר היחיד שאולי מסביר את זה, זה ירידה כללית בתחנות תל אביב בגלל כל השיבושים ובעיות שהיו לרכבת בשנה האחונרה, שבמקרה של שלום כנראה מתקזזת עם הדברים שאמרתי.
אגב לגבי תחנת רחובות, הייתי אומר שבאמת שתחנה כנראה הגיעה לקצה הקיבולת שלה ופשוט לא מסוגלת לשמש יותר אנשים בשעות העומס שלה.
זה תמרור אזהרה עבור הנהלת הרכבת, שאם היא רוצה לראות גידול בכמות הנוסעים, היא פשוט חייבת להשקיע בקיבולת של תחנות שלה (הוספת כניסות ויציאות בעיקר).
כרגע לא נעשה מספיק בתחום הזה ותחנת רחובות היא דוגמא טובה לזה.
גם תחנת אשדוד מגיעה אל הקצה
העומס שם מטורף...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה