לידה רגילה מול ניתוח קיסרי

z13rd

New member
לידה רגילה מול ניתוח קיסרי

הריון שני, תאומים.כרגע בשבוע 34 עובר 1 התחתון במצג ראש עובר 2 העליון במצג עכוז כ"א שוקל בערך 1800 מס' ימים עם צירים מתקדמים. מהו הסיכון בלידה וגינלית מה עדיף לידה וגינלית או ניתוח קיסרי ? תודה מראש
 
זה תלוי בבית החולים שבו את רוצה

ללדת. יש בתי חולים שהמדיניות שלהם היא להפוך את העובר השני אם הוא עכוז ולילד אותו רגיל. יש כאלה שיעדיפו לתפוס את העובר השני ברגלים ולילד אותו בעכוז (מי שמיומן בפרוצדורה הזו יכול לעשות את זה בקלות). יש בתי חולים שבמצב כזה, יקחו אותך מיידית לניתוח. האופציה השלישית ממש לא נחמדה. כדאי לשוחח עם מנהל חדר הלידה בבית החולים בו את רוצה ללדת ולשאול את השאלות האלה. טיפ קטן - אם לא נותנים לך לדבר עם מנהל חדר הלידה או לפחות עם רופא בכיר(לקבוע פגישה, לאו דווקא על המקום), הסיכוי שיקשיבו לרצונות שלך הוא קטן מאד.
 
זה עניין של העדפה אישית

בתור אחת שילדה לידה וגינלית (של עובר יחיד) אני מאוד בעד לידה וגינלית אם רק אפשר. אני הייתי בודקת את כל האופציות בבתי החולים באזור ובוחרת את זה שיאפשר לי לידה וגינלית. את צריכה לעשות את ההחלטה שמתאימה לך. שיהיה בהצלחה בכל אופציה שתבחרי!
 

ממה מיה

New member
תלוי מאיזו נק' מבט..

אני כמוך, שבוע 34, מצג ראש -עכוז ומשקל 1960. האם הפנו אותך ללידה קסרית ? ככל הידוע לי יש בתי חולים המאפשרים לידה נרתיקית במצב כזה. מתוך הנחה שלאחר שהראשון ייצא השני יתהפך מעצמו או יעבור היפוך ע"י הרופא. יש כאן סיכון מסויים ויכול להיות מצב שהראשון נולד דרך הנרתיק והשני הוצא בקיסרי חירום... ככל הידוע לי, רופאי הילדים מעדיפים ניתוח קיסרי - מה שעומד בראש מעיניהם הם התינוקות. המיילדות ורב רופאי הנשים יעדיפו לידה נרתיקית - כי בראש מעיניהם האשה. אחרי שעברתי לידה ראשונה רגילה, (עובר אחד) ללא אפידורל, טבעית. אני ממש לא רוצה לשמוע על קיסרי. זו היתה חווייה עצומה ומייד לאחר הלידה ירדת מהמטה והלכתי לחדר כשהתינוק בזרועותיי. אמנם היו לי תפרים כי הוא היה תינוק גדול וקצת קרע אותי, אבל מעבר לאי הנעימות הרגשתי מצויין וההנקה זרמה כבר מחדר הלידה.
 
למעלה