ליונית לגבי המסגרת

ליונית לגבי המסגרת

אני מתגורר במסגרת של בית אקשטיין לאספרגר/אוטיסטים בתפקוד גבוה המיועדים למעבר לדירות קהילה.
למסגרת יש שני מוקדים שבהם נקלטים מועמדים אני מכיר בעיקר אחת מהן ואדבר עליה.
מדובר בוילה שמחולקת ל-4 דירות במקום יוקרתי. בכל דירה יש 5 חדרים ולכל דייר יש חדר. כל דייר אחראי על החדר שלו ויכול לרהטו ולאבזר אותו כרצונו. כמעט לכל אחד יש מחשב/טלויזיה או שניהם.
עקרונית כל הדיירים צריכים לצאת עד 0830 בבוקר בין אם זה ללימודים או לעבודה, אבל יש התאמות גם בזה. לכל דירה יש מדריך שמגיע בערך ב1600 עד 2200 ועוזר לדיירים במטלות השונות כגון כביסה, ניקיון החדר, רחצה, ובישול ולקיחת תרופות למי שצריך. כל דייר מחוייב לבשל פעם בשבוע לכולם ארוחת ערב, ויתר הארוחות נלקחות בנפרד.
כמו כן יש הרבה שיחות אישיות ופעילויות. שנה שעבר יצאו לסיציליה , ועוד חודש יוצאים לגליל לכמה ימים... עקרונית כל דייר פנוי לעצמו כל עוד הוא מבצע את המטלות שלו וכל עוד הוא מוכיח שזה לא מזיק לו.
עקרונית אסורה אלימות גם מילולית בין דיירים ובין דיירים לצה"ל וזאת יכולה להיות סיבה להשהייה ולהרחקה.
הנקודה הפחות נעימה זה שמשרד הרווחה לוקח 80 אחוז מהקצבה, ואחרי שנה וחצי צריך לשלם 500 שח לחודש. כשעוברים לדירה בקהילה המחיר הרבה פעמים עולה. אני משלם 900 שח שכר דירה ווועד.
כך שהרבה פעמים ההורים צריכים להוסיף לפעולות שוטפות וכן להוצאות מיוחדות אם יש.
מה שכן יש עזרה במציאת עבודה, רבים למשל עובדים באחת הקופות הגדולות בסניפים שונים או במסגרות אחרות, העבודות בדרך כלל די בסיסיות.
מבחינתי החלק החשוב היה פחות העצמאות כמו הלמידה של מה בדיוק מפריע לי ואיך להעביר את זה, יחד עם מה מפריע אצלי אצל האחרים ואיך להתמודד גם עם זה.
הרבה מאוד תלוי במדריכים.
 
ועוד משהו

במסגרת השניה גרים שנים חדר בוילה אחת ויש שם 8 דיירים. ההבדל הוא שכאן לא צריך להוסיף שכר דירה ויש השגחה צמודה יותר כי יש אם בית ומתאמת כמעט כל הזמן.
בשתי המסגרות הדיירים אמורים לעבור לדיור בקהילה בתוך4 שנים בערך כשהמינימום הוא שנה...
כל דירה מקבלת תקציב מזון שבועי של 500 שח ומחליטים ביחד איזה מוצרי מזון רוצים לקנות במסגרת השניה התקציב יותר גדול. מוצרים אישיים כגון חטיפים ומעדנים קונים לבד.
 

yonitbrk

New member
תודה על הפירוט רונן

לצערי, לפחות כרגע, על פניו נראה שהמסגרת השניה בה רשמת על קיומה של אם בית צמודה תתאים יותר לעומר. מה גם שאתה כותב על השלמות לשכר דירה ומסי ועד, הכנת ארוחת ערב לכולם. לצערי אנחנו עוד לא שם, לפחות לא כרגע. נראה מה ילד יום, ולאן הילד יתפתח. בינתיים הוא יתחיל עכשי כיתה יא', ומוכן לחשוב גם על המשך עד יג', כך שימצא עדיין במסגרת הבייתית. נזרום עם זה, למרות שאני יודעת שלוקח זמן עד שמוצאים מסגרת מתאימה, ולכן אסור לי להרדם בשמירה.
 
הרבה התחילו מאי ידיעת כלום והתקדמו

סך הכל הבישול נעשה עם עזרה....אפילו בדירה שאני נמצא בא רק אני מבשל עצמאי לגמרי.
אבל לבית אקשטיין יש מסגרות נוספות לתפקוד יותר נמוך....או לכאלה שצריכים השגחה צמודה יותר...
בהצלחה
 
למעלה