לימודים, שינוי שם משפחה ופרווינציות

  • פותח הנושא kk87
  • פורסם בתאריך

kk87

New member
לימודים, שינוי שם משפחה ופרווינציות

שלום, יש לי כמה שאלות לגבי הנושאים הנ"ל:

1. האם לימודי הנדסאי מסלול ערב שנמשכו שנתיים במקום שלוש ונלמדו 3 סמסטרים בשנה (6 סך הכל) בעקבות זאת, שווי ערך לתואר ראשון מבחינת ניקוד? בעבר רשמו בפורום שהנדסאי שווי ערך לתואר ראשון בניקוד אך מעולם לא הבנתי למה, ההגיון היחיד הוא מבחינת כמות השעות הרבה של הלימודים .

2. האם שינוי שם משפחה בת.ז ובדרכון (מסיבות אישיות) לאחר שכבר קיבלתי את הדיפלומה יוכל להוות מכשול בעתיד? האם עדיף להשאר עם השם הקיים לבנתיים?

3. ביצעתי הדמיה לכמות הניקוד שאקבל עם ציון IELTS מלפני 8 שנים וקיבלתי רק 417 נקודות. ראיתי בהודעות כאן שמדובר בציון נמוך ורצוי לנסות להגיש את זה בתמיכת פרווינציה. השאלה היא האם פרווינציות נותנות תמיכה רק במקרים של לימודים/מקצוע מבוקש/ניסיון עבודה קודם/קיום משפחה באותה פרווינציה או שגם הם יכולות לשלוף תיק של מועמד גם ללא קיום אחד התנאים הנ"ל?

תודה מראש לכל העונים.
 
אם לא מדובר בהוספת שם משפחה אלא בשינוי ממש

עדיף להימנע אם רק אפשר, אחרת צריך עם כל תעודה, לספק אישור שינוי שם ממשרד הפנים. הניקוד ייאפשר לך לקבל אולי מינוי מאחת הפרובינציות. תלוי מאד במקצוע. הנדסאים ובעלי מקצועות טכניים לפעמים מאד נדרשים.
 

kk87

New member
מדובר בהסרת אחד משני שמות המשפחה

אך לא חושב שזה קריטי בשלב זה.

באשר ללימודים, יש לי תעודת הנדסאי אך אני לא עוסק בתחום אלא בניהול רשתות וטכנולוגיות.

אם הבנתי נכון את תשובתך לגבי הניקוד, ברגע שאני פותח פרופיל EE, אחת הפרווינציות יכולה לשלוף את הפרופיל שלי על דעת עצמה מהמאגר מבלי שאפנה אליה במיוחד וליצור איתי קשר?

ושוב תודה.
 

SupermanZW

Well-known member
לא תישלף מבלי להגיש מועמדות ולעמוד בקריטריונים

הפרובינציות מעוניינות במהגרים שיועילו לכלכלתן וימלאו חוסרים שהן מתקשות למלא במקומיים. רשימת המקצועות המבוקשים בכל פרובינציה מורכבת ממקצועות שהמעסיקים באותה פרובינציה מתקשים למצוא מועמדים מתאימים למלא את המשרות, מקצועות שבהם היצע המשרות גבוה מכמות המועמדים המתאימים.

בניגוד למסלול הEE הפדראלי בו נשלפים בכל פעם כל המועמדים שציונם גבוה מציון הסף לאותה שליפה, במסלולים הפרובינציאלים זה לא ככה. יכול להיות לך ציון גבוה יותר מסף השליפה של הפרובינציה אבל מקצוע שאינו ברשימת המקצועות המבוקשים של הפרובינציה והפרובינציה לא תשלוף אותך. מיותר לציין שאם לא תגיש מועמדות למסלול (פדראלי או פרובינציאלי) לא תישלף, ברוב המקרים (לא כולם) צריך להגיש מועמדות גם למסלול פדראלי וגם למסלול פרובינציאלי.
 
למעלה