לכל המורים שלום אני חדשה בפורום

varadc43

New member
לכל המורים שלום אני חדשה בפורום

זקוקה להתיעצות למורה של הבן שלי שהוא בן 9 אמרת שהיא חושבת אבל עוד צריכה לבדוק אם יש לילד שלי בעית קשב אני הלכת איתו לריפוי בעיסוק ושאלת אותה אם לדעתה יש לבני בעית קשב והיא אמרה לי מה אני לו רואה הילד קשוב מבצעה את כל המתלות שאני נותנת לו השאלה שלי מה אני צריכה לעשות הוא לחכות .
 
הבדיקה המהימנה והמקצועית

היא לערוך איבחון מקצועי לילד. בדרך זו תדעי בדיוק אם ובכלל יש לילד בעיות כלשה, ותקבלי בפירוט גם עצות כיצד להתנהג עימו. וגם בית הספר, בעיקבות האבחון, יהייה מחוייב לתת הקלות לילד במידה הנדרשת. מקווה שעזרתי ונילה
 
בבית הספר של בנך

יסבירו לך למיעלייך לפנות לצורך האיבחון פני למורתו של בנך והיא תעזור לך ונילה
 

חצרונית

New member
לילד צעיר

יש מספר אבחונים אני ממליצה אל אבחון TOVA יש שיחלקו על המהימנות שלו, אך אני חושבת שזהו מבחן אמין יותר מאשר ביקור אצל נוירולוג באבחון הזה, הילד מבצע מטלות מול המחשב, ושם נמדדים מספר מדדים אחר כך הוא לוקח כדור אחד של ריטלין, ולאחר שעה מבצע שוב את המטלות, ואז רואים אם יש שינוי: יכול להיות שלא תהיה בעיה כבר בשלב הראשון, ואז לא יהיה צורך בהמשך הבדיקה. יכול להיות שלבן שלך יש בעיית קשב. ניתוקי קשב שמפריעים לו בלמידה, יכול להיות שהוא מוסח בקלות מעודף גירויים, שנמצאים במהלך השיעור בפורום גדול. בפגישה של אחד על אחד, כמו אצל המרפאה בעיסוק, קשה לעלות על בעיית קשב, כאשר היא לא בולטת לעין (כמו שהיפר-אקטיביות בולטת)משום שהיא ממקדת אותו כל הזמן. בכל מקרה הייתי ממליצה לך לעבור את האבחון ולהחליט אחר כך מה לעשות וכיצד לטפל. בכל מקרה בדקי בקופת החולים שלך אם היא מסבסדת את האבחון הנ"ל
 

דרדרית

New member
שלום לך ורדה

לפעמים ילד עם בעיו קשב מסתדר לגמרי לא רע עם מורה פרטית או עם המרפאה בעיסוק ויכול להיות קשוב גם מול הטלויזיה או המחשב. אבל- בכתה המצב שונה. ישנם דברים רבים היכולים להסיח את דעתו לכן כדאי לפנות לבדיקת קשב/ריכוז רצוי אצל נוירולוג או במכונים המתמצאים בכך שיהיה לך בהצלחה במקומך- לא הייתי מחחכה.
 
לא לצאת בספקולציות

ראשית יש לצין שעם כל הכבוד למורה, היא לא מוסמכת לקבוע אבחנה, ולא היא זו שיכולה לבדוק אם לילד יש הפרעות קשב וריכוז. הדרך הנכונה היחידה לבדוק את העניין הוא באמצעות אבחון מסודר שכולל את החלקים הבאים: 1. אבחון פסיכודידקטי, שיתן קביעה ראשונית למצבו של הילד וישלול בעיה רגשית או בעיות אחרות שעלולות לגרום לילד להיראות לא מרוכז. האבחון הזה, גם ימליץ על המשך נכון של אבחונים - האם יש לפנות לנוירולוג או שאולי הילד זקוק בכלל לאבחון של מרפאה בעיסוק. 2. במידה והאבחון הפסיכודידקטי ימליץ על המשך אבחון בנושא הפרעות קשב וריכוז, ניתן לפנות לנוירולוג, חשוב שזה יהיה נוירופידיאטר - כלומר, נוירולוג המתמחה בילדים, או לפסיכיאטר ילדים. המליצו לך פה על אבחון טוב"ה, הטוב"ה היא כלי אבחוני בלבד שנועד לבדוק השפעת ריטאלין ואינו מהווה אבחון בפני עצמו. אני ממליצה לך לפנות לפורום הנפלא שיש פה בתפוז, שעוסק בתמיכה בהורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, הם יתנו לך מידע מדויק יותר, מה גם שמחר יש להם פסיכיאטרית ילדים מומחית שעונה על שאלות הגולשים. הנה הקישור. בהצלחה.
 
למעלה