לכל הפראיירים שעושים ביטוח מנהלים

tzahir

New member
לכל הפראיירים שעושים ביטוח מנהלים

שימו לב לתשואות שהשיגו לכם חברות ביטוח על ביטוחי המנהלים http://www.mof.gov.il/hon/2001/insurance/shuk_m10_02.asp
 
פראיירים? - לא בטוח!

אכן השנה היתה שנה קשה, היא טרם הסתיימה, אך על פי מה שניראה כרגע ההפסדים שאכן קיימים יצומצמו. יחד עם זאת, בבדיקה של אלטרנטיבה לפנסיה, מדידה של 10 חודשים מתוך 30 שנים ממוצעות פוטנציאליות זה קצת לא רציני. מאחר ולא פוסלים משהו לפני שמציגים אלטרנטיבה הולמת, ומאחר ובגליון זה מופיעה דרישת קרנות הפנסיה מהמפקח על הביטוח להתיר להם להקטין את פקטור החישוב לחברי הקרנות כבר מתחילת השנה ולא מחודש אוקטובר - ירידה של 8-12 אחוזים, הרי שבבדיקת אלטרנטיבות לביטוח המנהלים, אין משהו טוב יותר, ולעניות דעתי קרנות הפנסיה עדיין לא אמרו את המילה האחרונה ועוד ישמעו בעתיד על דרישות נוספות מצידן, דבר שמעולם לא קרה בביטוחי המנהלים.
 

דן ארז

New member
האמנם פראיירים!?

כרגיל אצלנו באתר הכל צודקים. מי שעושה ביטוח מנהלים או פנסיה רק כדי לקבל תשואה טועה ובגדול. אני ממליץ לבחון את החלופות באופן פרטני למבקש. הבעיה שלי כיועץ היא שמנהלי משא"נ או חשבים רוצים חיים קלים ומעדיפים את כל עובדיהם באותו פיתרון. יש היבטים חשובים מאוד לכל ערוץ ולכן אין להתלהב או להתאכזב מתשואה בלבד דן ארז מנהל האתר 050246590
 

irisam

New member
מה קרה לך !

מה פתאום, ככה לא משווים תשואות על קרן פנסייה וגם על ביטוח מנהלים מסתכלים בעוד כמה אופנים והם חשובים מאוד מאוד. א. בהשוואה לאלטרנטיקה כידוע לך גם קרנות הפנסיה וגם קופות הגמל נתנו תשואה שלילית גדולה מאוד חלק יותר וחלק פחות. ב. בודקים לאורך שנים, הרי אינך מתכוון להחזיקם לאורך שנה בלבד, תמיד תסתכל לפחות ל- 15 שנה אחורה ואז כדאי להשוות. ג. בודקים את גודל קרן הביטוח, הפנסיה הגמל ואז בודקים עד כמה היא איתנה שלא ישפיעו עליה תנודות של כניסה והוצאת כספים. ד. בודקים את גודל ההפסד לאחר שמבינים שהיו בגין כך החזרי מס רבים ובסופו של דבר יחד עם כל אלה גם השנה לא הפסידו אנשים , לא אלה שהפרישו לקופות גמל לא לקרן פנסיה ולא לביטוח. והכי חשוב, דואגים לעתיד.. שנה כזאת רעה נקווה שלא תחזור יותר וכבר בחודש האחרון אפשר לראות את השיפור בכל האפיקים האלה... לפני שקוראים לאנשים פרייארים בודקים ומשווים או לפחות מראים את כל האמת, זה הכי נכון לעשות.. ותאמין לי... כשתזדקק להם ותקבל מהם כספים, אני לא מאמינה שתגיד אז שהיית פרייאר ששנה אחת מתוך עשרות השנים שהרווחת- הפסדת ?!! נקודה למחשבה !
 

bacs

New member
השוואת כדאיות

אני מסכים מאוד. נכון לשקול מספר היבטים שונים כאשר התשואה בתיק ההשקעות של קופה הוא היבט אחד, אומנם היבט חשוב ומרכזי. ההיבטים השונים, בין היתר: -שיעורי תשואה לפי כל שקל שולם לקופה או קרן (ולא כל שקל השקעה שנגזר מהתשלום (פרמיה או דמי גמולים); - יציבות התשואות על פני השנים; - תנאי הצמדה של הזכויות (שמשפיעים על ערך הזכויות); - ערך הזכויות לעומת אלטרנטיבות קיימות (ולא לעומת התנאים באותו אפיק לפני שינוי באותו אפיק); - זכויות נלוות (כמו ביטוח חיים, פנסיות שאירים, פיצויי אובדן כושר עבודה); - הטבות/הטלות מס בגין התשלומים לקופה או קרן; - הטבות מס בעת קבלת הזכויות מהקופה או הקרן; - עדיפות לקבלת סכום ח"פ או קצבה חודשית; דרך אגב, לא כל כך חשוב גודל נכסי הקופה, אלא יציבות הקופה והשוואת ההתחייבויות של הקופה נגד נכסיה. נתונים רבים מתפרסים באתר האינטרנט של הממשלה www.mof.gov.il למי שפחות מתמצא מומלץ להתייעץ עם מומחה. למי שלא ממתמצא ורוצה להחליט לבד, מומלץ לבחור תוכנית קבועה ומקיפה ללא אופציות לרכישת כיסויים מיוחדים וכאשר כוללת את כל הכיסויים הבסיסיים.
 

דן ארז

New member
אלטרנטיבות פנסיוניות

שוב אנא בזהירות. גם קרנות הפנסיה הרעו את תנאי הפנסיה בשל הוראות האוצר לעידכונים בגידול סיכונים תוכלת חיים וכו. גם ביטוחי מנהלים ינקטו כנראה בצעד של "מלוס" דהיינו בשל ההפסדים בהשקעות תהיה התאמה או בהעלאת הפרמיה החודשית או בהקטנת הכיסוי הביטוחי.
 
למעלה