לכמה שעות שינה זקוק תינוק בן 2 וחצי ?

dani551

New member
לכמה שעות שינה זקוק תינוק בן 2 וחצי ?

אני אושתי פרודים. כל אחד חי בדירה אחרת. הילד, לצערי, כפי הקבוע בחוק - אצלה. הבעיה היא שהסברתי לה מספר פעמים, ואני לא היחיד, שתינוק בגיל 2 וחצי זקוק למינמום של 11 או 12 שעות שינה (שנת לילה). והיא מצפצפת על זה. היא יודעת שזה חשוב, אבל לא נראה שהיא לוקחת את זה ברצינות. היא מגיעה הביתה בסביבות 8 וחצי תשע. ומשחקת איתו עוד שעה שעתיים (כי לא ראתה אותו כל היום...) ועד שהיא משכיבה אותו לישון ועד שהוא נרדם זה בסביבות 10 וחצי 11 בלילה במקרה הטוב לפעמים זה נכנס לכיוון של חצות. וכל בוקר מעירים אותו לגן בסביבות 7 או 7 וחצי. בקיצור: תינוק בן 2 וחצי יישן בסביבות ה 7 או 8 שעות בלילה. במקום 12 שעות - כפי שהמומחים ממליצים. קראתי ושמעתי בכמה מקומות שבגיל הזה זה מאוד קריטי כי מחסור בשעות שינה של לילה לתינוק יכול לפגוע בתהליך התקין של הרומון הגדילה. בגדילה שלו. ואכן הילד מסתובב בחודשים האחרונים הרבה פעמים עם עגולים שחורים סביב העיניים, והוא עייף. מה אני יכול לעשות, שעוד לא עשיתי כדי להסביר לאימא של הילד שלי עד כמה מה שהיא עושה פוגע בבריאות שלו ? איפה אני יכול להביא לה מאמר/ים, בעברית, שיסבירו לה את חומרת הדבר. כדי שתתחיל לקחת את זה ברצינות ?
 

sombol1

New member
לדעתי שינוי יבוא רק בגישה טובה כלפי גרושתך

אם תבוא אליה בגישה תוקפת שהיא פוגעת בבריאות של הבן שלה ! לדעתי במצב הטעון והכעוס היא תאטום את אוזניה כמו כן לא יודע עד כמה החוקים הללו של שעה יותר או פחות אכן עושים נזק ? אם הילד מתפקד טוב עירני שמח ופעיל אז לא בטוח שיש בעיה אולי הוא משלים בשינת צהריים ? אולי הוא ינזק יותר אם הוא ישן ב8 בלי לשחק ולדבר ולתקשר עם אמא שלו ? שהיא הרי בקושי רואה אותו כי מגיעה רק ב8 הביתה מהעבודה..... אולי תציע לה עזרה ? תבקר אותה בשעות הקשות הללו ותקצר את זמן ההשכבה של הילד ? אולי היא חוזרת עייפה מהעבודה ולוקח לה זמן למקלחת ארוחה סיפור ושינה.....? אולי אתה תוכל יחד איתה לעזור בארוחה במקלחת וככה הילד ישן יותר מוקדם...? מה דעתך ? בהצלחה !
 
2 גישות שונות

אכן לפי הספר צריך לישון יותר בגיל הזה, ושינה אכן משפיעה על הורמון הגדילה, אבל היום החיים כל כך אינטנסיביים ושונים ממה שצריך להיות ויש מציאות, ויותר מכל חשוב האיזון הריגשי של הילד, והקשר שלו, הביטחון, התיסכולים וכו'. אולי כדאי מראש לקחת את האמא לשיחה, שיחה של שותפות שאין ברירה אחרת, ללא מריבה והתגונניות ולשאול אותה מה הכי חשוב לילד, מה הייתם רוצים בשבילו ביחד, כדי לנסות להגיע אליה, לשאול האם יש איזשהי אפשרות שהדברים יהיו אחרת? זה נשמע לי יותר מאשר לשלוח לה מאמרים שיתנו לה הרגשה של ביקורת וכתוצאה מכך התגוננות שלא תביא לתוצאה הרצויה מבחינתך. מה אתה אומר?
 
למעלה