למה לא לשנות את שיטת גביית המס

דר 2001

New member
למה לא לשנות את שיטת גביית המס

שלום רב, שאלתי לחברי הפורום מדוע בעצם לא לשנות את שיטת גביית המס לקלה יותר ומורכבת פחות. היום כל עצמאי צריך להיות פרופ` לכלכלה ומשפטים בכל מה שנוגע למיסים שאותם הוא משלם למדינה ועליהם הוא עובד בד``כ קשה מאוד. המדד האמיתי ליוכלותו של אדם הוא כושר הקניה. מדוע לא לגבות 10 אחוז מס על כל עיסקה ללא קיזוזים ובכך לכסות את הוצאות המדינה ולהגיע לתקציב המדינה ביתר קלות. סכום העסקאות במדינה כיום הוא כ- 2000 מיליארד ש``ח בשנה לפי נתוני הלמ``ס, כך שאם נגבה 10 אחוז מכל עיסקה במשק נכסה את תקציב המדינה. כך לא נשגע את הציבור בעשרות סוגי מס ואגרות למינהם. נכון שאלפי עובדי מס הכנסה יצטרכו לחפש מקום עבודה חדש וכל יועצי המס ישארו ללא עבודה אך המחיר לא שווה. הברוטו של העובדים יהפוך להיות נטו מעסיקים לא יצטרכו לשלם ``קנסות`` שבאים בתחפושת של מס מעסיקים וביטוח לאומי וכו. כך התפוקה במשק תהיה גדולה יותר, הלחץ הפסיכולוגי יקטן וכושר הקניה יגדל. הייתי מאוד מעוניין לשמוע את דעתכם בנושא. בברכה
 

PINIZ

New member
כי זה לא עובד

כבר כיום גובים מכל עיסקה 17% וזה לא מספיק. מדוע ישלם אדם על עיסקה שעשה לא מרווחיו אלא מאוברדראפט ?
 

tayo

New member
PINIZ כנראה לא הסברתי את עצמי טוב

בראיון המרכזי בהצעתי לא עומד עניין מע``מ על הפרק אלא שיטת הגביה תהיה אחרת. במע``מ כידוע לך ישנם קיזוזים לעוסק ולחברה בין ההוצאות להכנסות. כוונתי היא לגבות 10 אחוז על כל עיסקה ובכך לכסות את כל תקציב המדינה בלי בעיה. מדוע? מפני שמחזור העסקאות בארץ לשנת 2000 עמד על יותר מ- 2000 מליארד ש``ח כך שאם הינו גובים 10 אחוז על כל עיסקה היינו מגיעים לתקציב המדינה ללא צורך בשאר המיסים האחרים. האזרח היה מבין איפה מתחילים ומסתימים חובותיו ללא צורך ביועצי מס וברואי חשבון שיגידו לו מה לקנות ומתי. מה גם שמדדו האמיתי של אדם היא בכושר הקניה שלו. פשוט להפסיק לטרטר לאנשים במוח ועזוב אותם במנוחה. אני מקווה שהסברתי את עצמי טוב יותר ומקווה לקבל את חוו``ד. בברכה.
 

PINIZ

New member
אבסורד

תאר לעצמך מחיר מוצר צרכן של 1000 שח. אלא שתוך כדי יצורו עבר 10 יצרנים שונים שלכל אחד ערך מוסף של 100 שח. בבקשה חשב כמה מס יתווסף למחיר המוצר הסופי? ועדיין אינני מתיחס לכך שגם עסקים שאינם רווחיים או בתחילת הפעילות ישלמו מס ``כאילו הרוויחו``.
 

tayo

New member
חב` האשראי לא מתלוננות על האבסורד

ראשית אני שמח שהבנת את הרעיון המרכזי. שנית אחדד נקודה. העוסק משלם שכ``ד משלם משכורות ומשלם לחברות האשראי. אך הוא יודע מה הוצאותיו והוא יודע לתמחר את מוצריו או שירותיו ובסופו של דבר כשהוא מוכר את המוצר הוא מרוויח. כמו כן מדיניות השוק החופשי והפתוח לא תאפשר למוצרים לעבור הרבה ידיים כדי להיות אטרקטיביים בשוק. העוסק/חברה יהיו הקטר של המשק בכך שתפתור אותם מהעול הכבד שנקרא מדיניות המיסים של המדינה. אתה תהיה פתוח ליזמות עסקית גבוהה יותר משום שהחיכוך עם שלטונות המס ירד לאפס. תחשוב שאנשים מסיימים את חובם הכלכלי למדינה בכך שהם קונים במכולת או בכל מקום אחר. ואל תאמר אבסורד על דבר שכל חברות האשראי בעולם מרוויחים עליו מליארדים. גם לשיטתך שמוצר עבר 10 ידיים ועלותו תגיע ל- 150 אחוז יותר ממה שנקנה בתחילה זה יהיה יותר זול משום שאם תיקח את המיסים הישירים ןהעקיפים תגלה שעלותו של מוצר מרקיע שחקים ממחירו במקור. וכן אבקש להתייחס לשורה האחרונה בתגובתך, עוסק משלם מס רק על מה שהוא מכר. בפועל הוא צינור להעברת כספים מהלקוח לאוצר המדינה.
 
למעלה