למה לענות לשאלה בשאלה?

nirdagan

New member
אינני חושב שבותיקאן, אבל בסודן

הואתיקן לפי מיטב הבנתי היא המדינה היחידה שכל תושביה גברים. ולכן אם חל בה הדין הדתי לעניני אישות, אין שם הרבה יישום בפועל. האמת שיש עוד מדינות, כמו סודן. והנה הנימוקים בעד דין מוסלמי בסודן: 1. זה מונע חלוקת העם לשני חלקים 2. סודן מדינה מוסלמית, ולכן לא צריכה להתחשב במדינות שאינן מתיימרות להיות מוסלמיות. 3. זה מונע התבוללות.
 

אביא1

New member
בוותיקן יש נשים ואפילו הרבה

שמעת פעם על נזירות? יש מנזר בתוך הותיקן עצמו. לא הבנת מה רצית מסודן.
 

nirdagan

New member
עדיין זה לא משנה לגבי יישום נישואין

דתיים עך פי חוק. כידוע לך נזירות קתוליות לא מתחתנות.
 

שחל

New member
דמוקרטיה וחופש.

שוב. כל פונדמנטליזם- מקורו בפחד. הוא משתמש בחוקים כדי לבסס את שלטונו מהפחד לאבד את כוחו. האויב הגדול שלו הוא החופש. החופש הוא מסוכן, הוא שובר את האחדות, את האחידות ומעל לכל את השליטה. אפשר היה לחשוב, כפי שאתה רומז, שמדינה דמוקרטית כמו ישראל, תלמד לא להתנהג בצורה פונדמנטליסטית כסודן. ובכן אתה צודק. דת לא צריכה להיות חלק ממדינה. דת צריכה להיות חלק מהתרבות. כחילונים הדת היא העבר שלנו, היא מעצבת את ההווה שלנו ואסור לנו להתעלם ממנה. אבל, זה שהטיעונים לא דמוקרטיים לא הופכים אותם ללא נכונים. צריך לדעת להתמודד עם הבעיות ולהציע פתרונות מתאימים. החופש הוא לא ערך עליון ובל יעבור, כשיש יותר מדי חופש נוצרות בעיות. ולכן יש לרסן את החופש.(אלימות, מיסים, צבא,הגבלים למינהם וכו´) חופש מדת, בצורה קיצונית טומן בחובו את סכנת ההתבוללות. דת אדוקה, בצורה קיצונית טומנת את העדר החופש. על כל מקרה, שתי הגישות מגיעות ממקום של פחד ודחייה מוחלטת של האחר. מר דגן, אחרי שנפריד את הדת המדינה, נצטרך לשמור טוב טוב על הזהות שלנו. כל מי שניסה איפעם לעשות הגדרה עצמית אמיתית, יודע שצריך הרבה אומץ כדי להגיע לאמת ולהסתכל לה בפנים. אנחנו יהודים, אני חושב שאנחנו צריכים לשמור טוב על הזהות שלנו. ולא לתת לאף אחד לקחת אותה מאיתנו. חוצמזה אני גם דמוקרט וחושב הדת צריכה להיות מופרדת מהמדינה.
 

nirdagan

New member
דיני האישות של ההלכה לא מקובלים

עלי. זאת מפני שיש בהם אפליה בוטה בין גברים ונשים. אני מאמין שנישואין צריכים להיות שיויוניים מבחינת החוק והדינים. כמו כן דיני האישות צריכים להתיר נישואין של כל שני אנשים, ללא הבדל דת מין וגזע.
 
אני אשאל שוב:

איזה דינים אתה לא מקבל? בעניין ההומולסבי, אולי ציפית שבורא עולם ברא זכר ונקבה רק כדי שיריבו ביניהם ויחיו עם בני מינם, אז גם הגיון בריא אומר שלא כך הדבר. מתוך הסתכלות בלבד על אברי הפריה והרביה של הזכר והנקבה אפשר להבין הכל, בעניין "מה התכוון המשורר" שהמציא את אלה. זוגיות זה נושא גדול ומעניין ביהדות ושווה לשמוע מה אומרת התורה על כך. החכמה הטמונה בנושא היא עצומה וההנאה שאפשר להגיע אליה בעזרת קיום מה שאומרת התורה הקדושה בעניין זה הוא מעל לכל דימיון של אדם שלא יודע ומכיר. והרי "הפוך בה והפוך בה דכולה בה" - אין דבר שלא נמצא בתורה או רמוז בה, כלשון הזוהר הקדוש: "לכמידה דרמיזה לה אורייתה" (אני מקווה שזכרתי את המילים בארמית נכון).
 
למעלה