למה לענות לשאלה בשאלה?

nirdagan

New member
למה לענות לשאלה בשאלה?

שאלתי ואני עדיין שואל אם מישהו מכיר מדינות חוץ מישראל, איראן וערב הסעודית בהם דיני אישות נידונים בבתי דין דתיים. ל-masorti לא היה מה להגיד אז הוא פתח בשרשור על חוק האזרחות, כדי להסיט את הדיון. עכשיו מישהו מעונין לענות לשאלה המקורית? תודה.
 
כן.

אתה צריך להבין שהמיעוט שאולי נראים לך מוזרים, אולי יש משהו מאחורי זה, והם לא עושים סתם כי נראה להם או כיף להם. יש תמונה של מקור מסוים מוכר.
 

nirdagan

New member
מה יהיה? אף אחד לא יתייחס לשאלה

הערה חשובה: סיפורים על כתב דילוגים במקרא אינם התייחסות לשאלה.
 

ציפי ג

New member
אז אני אתיחס

ממש איני יודעת. לא למדתי משפט השוואתי. יתכן ויש מדינות נוספות בעולם שכך הדבר ויתכן שלא. למיטב ידיעתי, לא הוקמה אף מדינה בעולם שהתימרה להיות מדינת העם היהודי. כאשר תהיה עוד מדינה כזו, אז, אולי, יהיה מקום להשוות. ובכלל אני חושבת, שלא חשוב מה אחרים עושים. חשוב מה אתה עושה. לא כך מנסים לחנך אותנו כל הזמן?
 

אביא

New member
קיימות מדינות בהן למשל השפה

היא ערך לאומי. כך בבלגיה בחלק הפלמי יש משטרה מיוחדת הנקראת משטרת השפה. כך בחבל קוובק בקנדה אי אפשר לעבוד כרופא מבלי שהוכחת שאתה יודע צרפתית. ועוד ועוד דוגמאות. אין הרבה הבדל אצלינו בין הלאום לדת ומבחינת חופש העיסוק בודאי שאין אז מה בכלל אתם מבלבלים את המוח.
 

nirdagan

New member
אולי אצל אנשים דתיים אין הבדל בין

הדת והלאום. לי למשל אין שום קשר לדת היהודית. עדיין אני מחויב לפי החוק להיות כפוף לדין הדתי העניני אישות.
 

nirdagan

New member
התייחסות להתייחסות

אני מסכים שלא צריך לחקות את האחרים בצורה עיוורת, אבל יחד עם זאת סבור שחשוב שנסתכל כל הזמן ממה שקורה סביבנו ונלמד משהו. זה שמדינת ישראל מדינת היהודים זה אותו דבר מבחינתי שקנדה מדינת הקנדים, ולכן קשה לי לראות מה הקשר בין זה ובין בתי דין דתיים.
 

אביא

New member
זה בדיוק אותו דבר

נסה להסביר לי למה צריך לדבר צרפתית כדי לעסוק ברפואה. יש אצלינו קשר בין דת ללאום אם תסתכל היסטורית הרי מי שנשאר יהודי זה מי שלא המיר את דתו. יהודים רבים עזבו את הדת ומימלא את הלאום. אתה בדרך הנכונה שהותוותה כבר לפני 2500 שנה בידי המתיוונים למינהם ולסוגהם עד ימינו אנו. ויתור על דיני האישות לפי ההלכה יאיץ תהליך שלצערי כבר החל של חלוקת העם ליהודים וכאלה שעוד דור או שניים יחדלו מלהיות יהודים. ברגע שחלק אחד לא יוכל להתחתן עם השני (והחלקים יהיו משמעותיים) זה רק שאלה של זמן.
 

nirdagan

New member
שני חלקי העם קיימים היום

למרות שלפי ההלכה אני אולי יכול להתחתן עם חרדית, זה לא מעשי משום בחינה.
 

נ מ א ס

New member
כאילו שמישהו מהציבור החרדי יכול

כאילו שמישהו מהציבור החרדי יכול להתחתן עם מישהו מהציבור החילוני מבלי שינסו לרצוח אותו, ינדו אותו, יטילו עליו קללות וכו´. שטויות במיץ, כבר שנים שיש כאן שני עמים - אחד מפרנס והשני מתעלק. נמאסתם !
 

אביא

New member
אין בדעתי לענות לך נמאס

נמאס לי לפרנס אותך נמאס לי לשמור עליך במילואים בכלל נמאס לי משטויותיך אז אם יש לך משהו אינטלקטואלי להגיד תגיד
 

אביא

New member
בהחלט אתה עדיין חלק מהעם

בהמשך כפי שמוכיחה ההסטוריה ילדיך יאבדו את זהותם הלאומית לצד זו הדתית וינתקו מהעם.
 

nirdagan

New member
ההיסטוריה לא מוכיחה את העתיד

ובאופן כללי יותר היא לא מוכיחה כלום. אצלי במשפחה יש מסורת של חילוניות כבר חמישה דורות (כשאני בדור החמישי) ועוד בגולה. אז "האמת" שמי שלא דתי מתבולל ונעלם מן העולם יש לה בעיות עם המציאות. מי שמננותק מהעם הוא זה שסבור שהחילוניים יימתקו מהעם במוקדם או במאוחר. בכל דורות ישראל היו חילוניים, ולא יעזור לך כלום.
 

אביא1

New member
ציפיתי ממך ליותר

המחקר המדעי שאתה כלך כך אוהב עוסק הרבה מאוד בלקחים מהעבר. איני מכיר את משפחתך אבל בהחלט מענין לבדוק כמה נעלמו מהעם. אגב חמישה דורות זה משהו כמו 130 שנה וזו תקופה קצרה לפרספקטיבה היסטורית. נכון בכל הדורות היו מה שמכונה חילונים רק השם היה שונה "מתיוונים" "משכילים" האם ידוע לך כמה יהודים נשארו מהמשכילים באירופה של המאה ה19? אחת הבעיות שלכם שאתם לא מסתכלים על ההסטוריה ולא לומדים מטעויות. ללמוד מטעויות של אחרים זה שכר הלימוד הזול ביותר.
 

גוססי

New member
המחקר המדעי עוסק בבירור העובדות

הפקת הלקחים מהן הוא ענין לכל אדם בהתאם לנטיותיו האישיות, ומספר הלקחים שניתן להפיק ממהיסטוריה הוא כמספר האנשים המפיקים לקחים אלה. "חמישה דורות זה משהו כמו 130 שנה וזו תקופה קצרה לפרספקטיבה היסטורית" במאה ושלושים השנים האחרונות (בערך) פני האנושות השתנו ללא הכר. רמת ההשכלה של החברה המערבית עלתה במאות אחוזים, מעמדות נעלמו ואחרים תפסו את מקומם, בתי מלוכה הופלו, משטרים ושיטות אידיאולוגיות באו והלכו, שתי מלחמות עולם החריבו ארצות שלמות וכן הלאה. "האם ידוע לך כמה יהודים נשארו מהמשכילים באירופה של המאה ה19" כנראה שמעטים. מי שנולד במאה ה-19 כנראה כבר אינו בין החיים כיום (להזכירך, אנחנו כבר במאה ה-21). זה נכון ליהודים וגויים, משכילים ובורים, עשירים ועניים.
 
למעלה