למה לענות לשאלה בשאלה?

אביא1

New member
כמה יהודים נשארו וכו´

הכוונה כמה צאצאים של יהודים אלו הינם יהודים. התפרסם מחקר בארה"ב כמה צאצאים יהודים יהיו ל100 יהודים אורתודוקסים קונסרבטיבים ורפורמים. מחקר זה הראה חד משמעית שעוד שלושה דורות ישארו מעט מאוד יהודים מקרב היהודים הרפורמים קצת יותר מהקונסרבטיבים רק היהודים האורתודוקסים שמרו על מספרם או גדלו.
 

גוססי

New member
זה היה בארה"ב?

מעניין מאד, אבל לא רלוונטי לגבי היהודים אזרחי ישראל. כפי שכבר צויין כאן הרוב לא יכול להתבולל בתוך מיעוט.
 

zazaza

New member
אתה אומר

ש130 שנים זה מעט מכדי להחשיב, אבל 100 יהודים מתוך מיליונים זה מידגם מייצג ? Wishfull Thinking
 

nirdagan

New member
כבר פרסמו את המחקר הזה לפני ארבעה

דורות. כל המחזירים בתשובה מספרים על "המחקר" ( = סיפורי מעשיות של מחזירים בתשובה) הזה כבר איזה יותר ממאה שנה.
 

nirdagan

New member
היסטוריה זה לא מחקר מדעי

אבל זה כבר נושא לדיון במקום אחר.
 

גוססי

New member
בעבודת ההיסטוריון יש אלמנט מדעי

נכון הוא שתיאוריות היסטוריות - בניגוד לתיאוריות במדעי הטבע - אינן מתיימרות לבצע חיזויים, אבל כבמדעי הטבע הן מסתמכות על נתונים שנאספים בדרך של תצפיות וניתנות לאישוש או להפרכה.
 

אביא3

New member
אז עכשיו גם חלקים מהמדע אינם טובים?

אז מה כל מדעי הרוח אינם מדע? ומדעי ההתנהגות? אז מדוע אני צריך לפרנס אותם? והחוג לקולנוע? ולימודים קוויריים? ושאר מרעין בישין? חבל, חשוב מאוד ללמוד מההסטוריה, כך לא חוזרים על טעויות.
 

nirdagan

New member
אני מסכים שלא צריך לפרנס את מדעי

הרוח מכספי ציבור. לדעתי התערבות מימונית גבוהה בהשכלה הגבוהה כפי שקיימת כיום פוגעת בעצמאות של המוסדות האקדמיים. כמו כן יש להפסיק את המימון הממלכתי לישיבות על תיכוניות.
 

שחל

New member
אני מאמין שהטענה שלך היא נכונה.

"בכל דורות ישראל היו חילוניים"-נכון, לפחות הרוב. אבל אתה חייב להודות, שהם שמרו על כללי החיתון. ובד"כ גם על המילה. נכון גם שתמיד ה"דת", הייתה צריכה להיות "מכוונת" ל"עם" שהיה "חילוני", וההלכה הייתה משתנה ו"מתעדכנת" מדור לדור, מסיטואציה לסיטואציה. אם תאבד את כללי החיתון והמילה תאבד את "הזהות", את ה"ייחוד היהודי". אם תעשה זאת כיהודי, מתוך היהדות ותבין מה "סובל שינוי" ומה אינו סובל שינוי,תוכל גם ליצור "קוד יהודי" שיהיה "נסבל" ע"י הלכה. ניקח את עניין הנישואין-החיתון, אני כשלעצמי מאמין שיש חשיבות לשמירת הטקס המסורתי. יש הרבה עומק מאחורי הברכות ואף יופי גדול מאחורי המנהגים. חוכמת שנים רבות- שמחברת אותי בשרשרת לאבות אבותי.(הורי, סביי וסבותיי והלאה והלאה), החכמה גם מחברת אותי אליך, מר דגן. נכון ישנם מוטיבים בעייתים, כמו מעמד האישה, כמו "הקניין", נושא הטהרה, המין ויש גם את עניין דיני האישות והרבנות, אבל אני בטוח שאתה יודע שאפשר לעקוף אותם- אני מתכוון לממסד לא לתוכן, את התוכן צריך ללמוד, ולשנות בהתאם לזמן, "לעדכן"- לא לבטל. גם כשהעם היה "חילוני" במשך הדורות, הוא היה "קשור" היה אכפת לו, היהדות מלמדת שהקיצונים שבה תמיד נעלמו לאורך זמן- היהדות, היא דרך הפשרה. נראה שאין בך אף לא שמץ של הזדהות עם מה שהוא יהודי, אם כך הדבר הרי אתה קיצוני כמו החרדים. חוסר הזדהות, הוא מקדם התבוללות, נכון ששלטון הממסד הרבני-אורתודוכסי הוא לא פתרון ואף לא נולד כדי לפתור את הבעיה (ואינו מסוגל לכך כי אינו מהעם), אבל אתה חייב להבין שכציבור "חילוני", אנחנו לא עושים כלום כדי לקחת את מה ששלנו. אני לא מאמין שיש "מוח יהודי" אני מאמין שהיהדות היא דת, תרבות, ואורח חיים של עם שלא נעלם כי הוא לא ויתר אף פעם לקיצונים בו. אני מקווה, שמחד גיסא, אינך קיצוני, ומאידך, שאתה לא מוותר. כי אם אתה אחד מהשניים, אז אתה כן מקרב את ההתבוללות. לדעתי-ההתבוללות היא רעה.
 

ציפי ג

New member
למה?

לפי הנמאס הסיבה נעוצה בציבור החרדי. מדבריך משתמע שהדבר תלוי גם בך. לא פלא? השאלה אינה אם אתה יכול להנשא לחרדית, אלא אם ילדך (שאי"ה יהיה לך) יוכל אי פעם להטמע, אם הוא ירצה, בקרב החברה ההיהודית דתית.
 

nirdagan

New member
אם הוא ירצה הוא יוכל

קשה לי לראות מדוע המדינה צריכה לכפות עלי נישואין דתיים כדי שתקוותך שבני יחזור בתשובה תהיה יותר רלוונטית.
 

ציפי ג

New member
אז הסתכלתי היטב

וראיתי שבמדינות בהן לא נישאים ומתגרשים לפי הדת, ישנה התבוללות. אם אתה רוצה לשמר את העם היהודי, עליך למנוע את התוצאה הזו.
 

nirdagan

New member
הסתכלת על מדינות בהם היהודים מיעוט

התבוללות פועלת בעיקר נגד המיעוטים ובעד הרוב. כך שהדוגמאות לא רלוונטיות לישראל. כמו כן אין לי רצון לשמר את "העם היהודי" במובנו ההלכתי. אני מעדיף "גויים" שמשתלבים בחברה הישראלית החילונית, מאשר יהודים לפי ההלכה שפועלים נגד מדינת ישראל.
 

אביא1

New member
אני מבין שבהסטוריה אתה לא חזק

אבל המתיוונים שנעלמו מעל במת העם היהודי כמו גם הצדוקים אחריהם חיו בארץ ישראל בה עם ישראל היה רוב. רק מה שהפריע להם זה שלהתנהג כרומאי/יווני היה הרבה יותר "מתקדם".
 

אפרתש

New member
שרשור יפה

שמת לב איך אף אחד לא ענה לך בתשובה פשוטה וישירה על מה ששאלת? אז נראה שאפשר לסכם שעד כה אף אחד עוד לא מכיר מדינה, פרט לישראל, אירן וערב הסעודית בה דיני אישות נידונים בבתי דין דתיים.
 

nirdagan

New member
מה שעצוב בכל הענין הוא

שזה לא מדליק נורה אדומה אצל כמה אנשים משכילים. הם עונים "זו מדינה יהודית, ולכן זה לא משנה מה עושים הגויים." הדוגלים בתורה של "מדינה יהודית ולכן לא חשוב העולם" עדיין לא הסבירו לי לה במדינה יהודית בודהיסטים לא יכולים להתחתן, ולמה נוצרי לא יכול להתחתן עם מוסלמית.
 

אביא

New member
קישקוש נוצרי יכול להתחתן עם מוסלמית

יש לכך פרוצדורה. (אם הם לא ירצחו על כבוד המשפחה)
 
למעלה