למה מגיע לנכים יותר?

למה מגיע לנכים יותר?

גם לי קשה לפעמים, גם אני רוצה עזרה, ואתם יודעים מה? אני כנראה גם תורם יותר לחברה ולמדינה. אף אחד לא חייב לנכים כלום. אני הייתי מבין אם הם היו מבקשים יפה, אבל לדרוש? מאיזו זכות? ולא שאכפת לי שיתנו להם יותר כסף, אבל כרגע - אין. (ולא נכנס לסיבה שאין כסף - הבזבוז והשחיתות של הממשלה, הרי אם היו מסתפקים במספר שרים הגיוני, היה מספיק לתת לנכים למשל)
 

raz10

New member
לאחרון הישראלים...

מגיע להם ולכל אדם במדינה שלנו לחיות בכבוד. אתה באופן אישי אולי יכולת לתרום יותר מאותם נכים - מוגבלים. אבל לאותם נכים יש בני משפחות שתורמים למדינה כמוך ואף יותר... ומשלמים מיסים כמוך. לאותן משפחות מגיע שהמדינה תדאג ליקיריהם הנכים. אגב, לידיעתך נכים רבים עובדים לפרנסתם, חלקם משרתים בצה"ל ואחרים תורמים בדרכם לחברה ולמדינה.
 
מישהו מונע מהם לחיות בכבוד?

תראה, ברור שיותר קשה להם, אבל גם למישהו טיפש יותר קשה להצליח בחיים ממישהו חכם ומישהו מכוער יותר קשה ממישהו יפה, נכון? האפשרויות שלהם יותר מוגבלות. אבל לא ראיתי (לשימחתי) הפגנה של מכוערים. כל אחד וגורלו. ברור שצריך לעזור (בעצם חייבים, במיוחד אם הם או הוריהם היו בצבא ומשלמים מיסים - כמו שאמרת. לא שזה מבטיח רמת חיים שווה לכל מי ששירת בצבא או משלם מיסים) ואני לא אטום אבל מעצבן אותי שהם דורשים, הם יכולים לב-ק-ש ואם יש כסף (ואין) אז שיקבלו.
 

raz10

New member
שוב לאחרון הישראלים...

מותר להם ולמשפחותיהם לדרוש, כן לדרוש ולא לבקש... חייבים לאפשר להם לחיות בכבוד וגם לבני המשפחה שלהם....חייבים.אנחנו חייבים ותבין את זה .לשם כך הקמנו מדינה וקיים מערך שלם למען נזקקים מסוגים שונים.רק שתמיד אנחנו בוחרים באנשים הלא נכונים לנהל אותו ואת כל מה שבנו הורינו.יש הרבה כסף , רק שהוא לא מנוצל כראוי.... אגב, כיעור לא מגביל כמעט, יש גם שחקנים וגם דוגמנים וגם בעלי משרות רמות ועוד מכוערים. טיפשים - אולי אפשר לסווג אותם כנכים ומוגבלים... ואז יקבלו עזרה.... ועכשיו ברצינות: אתה לפחות לא מגיע לרמה של דליה ואתה ישראלי לא רע, רק תחשוב עוד קצת....תנסה להיכנס לנעליים שלהם לרגע קטן...שב קצת על כסא גלגלים ותגיע לסניף קופת חולים שאין בו מעלית או שיש מדרגות עד לדלת הכניסה, או לבנק....וזה פרט קטן בחייהם של הנכים...הם נלחמים על חיים בכבוד...ולנו אסור למנוע זאת מהם. מגיע להם . איך ההרגשה???
 

hayperes

New member
מישהו מונע

לאחרון הישראלים אין לי מוסג מאיפה אתה מפתח את התאוריות שלך,אני בן 46 עד לפני 3 שנים ניהלתי חברה היתי בריא כמו שור דלקת ריאות שהסתבכה וסבכה לי את כל החיים אני היום פגוע בלב בריאות בשרירים ועוד מספר מקומות (שלא נעים לי לספר)אני שילמתי אלפי שקלים בחודש לביטוח הלאומי ופתאום כשאני זקוק לו (אני נכה 85%) אני מקבל 1700 שח´ אז תסביר לי אדוני ה"לא אטום"איך חיים מגימלה כזו יש לי 3 ילדים אחת באונברסיטה מאיפה אני יביא כסף לזה. ןעכשיו אני יספר לך משהוא למדינה יש ים של כסף אתה שומע ים של כסף אבל חברי הכנסת הקטנטנים שולטים על הברז ואז מי מקבל כל אלה שאותם חברי כנסת מרפדים (כשיפרשו לעסקים פרטיים) להם בעצמם יש משכורות עתק והם דואגים לעצמם כל יום .אני אומר לך אם לא יהייה פה שינוי המדינה תהפוך לדיקטטורה, מפני שאנשים כמוני לא יסכימו להמשיך להיות הפראירים של המדינה ,אם לא היה כסף אף נכה לא היה דורש ,מפני שהרישות שלנו גדולה אלף מונים על הרגישות שלכם (ואני אומר שלכם מפני שאתה יצרתה את החיץ הזה בתאוריה שלך על טיפשים ומכוערים)"אתה הבנתה את זה מר נאווי"(הגשש)
 

asloma

New member
למה? אתה מכוער ?

אחרון הישראלים, אתה הראשון לטיפשים ולאטומים. מצא לי פתרון ו/או עבודה, לאדם שהוא עם לקות ראיה קשה, לקות שמיעה כנ"ל, למעשה חרש, כבד לשון, וידיו אינן מתפקדות.. וחוץ מזה, הוא אינו מהלך באופן יציב ונכותו נכללת בדף הליקוים החמורים של המוסד לביטוח הלאומי.. מצא לי מעביד המוכן להעסיק אותי במשרה מלאה ובמשכורת מקובלת בהתאם לכישורי המנטליים.. ולאחר מכן, אם תגיע למקומי כיום, [אתה תגיע,ועוד איך תגיע !] בחן את השקפותיך הנלוזות אולי תבין.. אבי סלומה. נכה שיתוק מוחין מלידה.
 

ילהת

New member
אתה משווה אנשים נכים

לאנשים טיפשים?? בחיים לא הייתי משווה אדם נכה אליך.
 

דנהבי

New member
כן, בהחלט

אחרון הישראלים, מגיע להם כמו שמגיע לכל נכה אחר. ע"פ חוק, הביטוח הלאומי כשמו, הנו ביטוח הבא לבטח אזרחים, ללא קשר למידת תרומתם (בהיותו "לאומי"), ולכן מי שנבצר ממנו להשתכר זכאי להכנסה שתאפשר חיים סבירים. עד כאן הזכות הבסיסית. עכשיו (כמו הזונות) צריך להתווכח על המחיר. נכי צה"ל קיבלו בצדק את התהילה, הלגיטימציה, הכבוד, וכן, גם הכסף. כלומר המדינה מכירה בזכותם לחיות חיים של כבוד, ולפיכך מספקת כת כל צרכיהם. מדוע אם כן לבטל זכותם של נכים שלא "זכן" להפצע בצבא או בתאונות דרכים ? הרי מוגבלות היא מוגבלות, ועלותם של חיים כאלה הנה גבוהה בהרבה מהסכום המגוכך אותו קבעה המדינה. כדאי שתדע- אשה חד הורית עם שני ילדים מקבלת מביטוח לאומי כ- 3.500 ש,ח, למה? ככה, כי כך המחוקק קבע. לגבי תרומתם- ראשית הם המראה בהם משתקפות פניך המכוערות, שנית- מכיוון שישראל מתאפיינת מרמת נגישות מביכה למוגבלים, הרי גם אם רצו לעבוד ולהשתכר, לא היו יכולים, הוסף לכך את התנכרותם של אנשים כמוך, ולא נותר אלא לכלוא אותם בבתיהם. ועוד להשכלתך- נכים עובדים פטורים מתשלום מס הכנסה, כיוון ששוב, הנמחוקק קבע שצרכי מחייתם גבוהים ממי שאינו מוגבל. אם הבנת את דברי- הרי שחובה על המדינה לתת להם את מלא זכויותיהם.
 

asloma

New member
לאחרון הישראלם, אני מבין שאתה

מתקשה לקיים את עצמך, או את משפחתך. אם תפנה אלי, אולי אוכל לעזור לך לפנות לרשויות. אל תשפוט אותנו, האנשים עם המוגבלויות, עד שתגיע למקומות שאנו עומדים כיום.. אבי סלומה E-MAIL [email protected]
 

swfm

New member
נסה לחשוב במושגים של ביטוח.

אם שילמת ביטוח מקיף לרכב ונגרמת ח"ו תאונה, תקבל החזר הוצאות לפי תנאי הפוליסה. כנ"ל במקרי גניבה, שריפה בבית וכו´. אפשר להתווכח על אופן היישום, אך קיים עקרון של החזרת המצב לקדמותו ככל האפשר (פרט להשתתפות עצמית נסבלת). אין מבחן- הכנסה, גם מיליונר יקבל פיצוי על כנף רכב שהתעקמה למרות שהוא מסוגל לקנות מספר מכוניות חדשות בחתימה אחת על שיק... בנושאים רפואיים המצב הפוך. הביטוח הרפואי מעניק טיפול חינם במגוון של מחלות (כולל קלות ביותר), אך כשנדרש שיקום וליווי ממושכים (לפעמים עד יומו האחרון של הנכה), הוא נזרק מהמערכת ונופל לחסדי המשפחה. יש נכים רבים שמתפרנסים יפה ולא מהווים נטל, אך יש כאלה שבאמת לא מסוגלים לעבוד. העקרון הביטוחי צריך לאפשר להם קיום מכובד ולא בחסדי קצבאות אלא כהחזר הוצאות מטעם הביטוח הרפואי (קופ"ח). יתכן שיש אחוז מסוים של נכים שמסוגלים לעבוד, אך לא מוצאים עבודה ראויה או שחושבים שלא כדאי להם לעבוד. חלק מהאשמה נעוצה בעובדה שמורידים חלק מהקצבאות ברגע שהנכה יוצא לעבודה ואז לא כדאי לו לצאת (אם השכר שלו נמוך). לכן: 1. לאפשר לנכים קיום בכבוד מ"פיצויי ביטוח רפואי" לפי הצרכים + השכר הממוצע במשק. 2. לעודד את הנכים להשתלב בעבודה וליצור תנאים מתאימים). ובאופן אישי - אל תדון אדם עד שתגיע למקומו!
 

nefertittee

New member
מודה ועוזב - ירוחם

יש להעריך אדם אשר שקל בכובד ראש את טיעוני בני-הפלוגתא שלו, מצאם נכונים, ואזר אומץ בלבו להודות: ´טעיתי´! אני מוצאת זאת ראוי מאד להערכה - וחוזר לכותרת...
 

hayperes

New member
לאחרון האחרונים

התשובה שלך היא בגוף השאלה יא דפקט,על סמך מה אתה קובע שאתה תורם יותר ממני למדינה
 

Quanta

New member
דווקא לא טעית...

שאלתם את עצמכם איך יכול להיות שהנכים יכולים לבלות חודש שלם בירושלים בשביל לזכות בקצבה גבוהה יותר? מה אין להם עיסוקים בבית/עבודה/ילדים? הנקודה היא שאין להם מה להפסיד - נכה אומר לעצמו:"עדיף לי להיות בירושלים - ממילא אין לי מה להפסיד בבית!" וזה מרגיז, זהו שוד הקופה הציבורית. אם אני הייתי הולך לשבות חודש הייתי מאבד את מקום לימודיי ועבודתי, אבל הנכים לא מאבדים כלום. כמו שנאמר מדיניות הרווחה והסוציאליזם לא יכולים לפצות על כל דבר רע שקורה. אגב אני מסכים שברמה הבסיסית היחס של החברה לנכים אינו הוגן ואינו שיויוני... אני גם חושב שרב הסקטורים, ולא רק הנכים(בעיקר המגזר הציבורי) במדינה שלנו מתנהגים כמו הנכים - אם אני יכול לקחת משהו מהקופה הציבורית אני אקח, וזה חבל.
 

solikol

New member
איך הצלחת להגיע למסקנה כ"כ מעוותת?

צריך כישרון אמיתי בשביל זה... חשבת אולי על האפשרות שלחלק מהשובתים אין עבודה בגלל נכותם ולא בגלל שאינם רוצים לעבוד? שהם סובלים מאטימות של מעסיקים רבים? עדיף להיות בירושלים?!?! לא מאבדים כלום?!?! כמה שיטחי צריך להיות כדי להגיע למסקנות כאלה! "נכה אומר לעצמו..." מהיכן היהירות להחליט מה בדיוק "נכה אומר לעצמו"? אם היית יודע כמה מקומות עבודה ולימודים סגורים בפני הנכים בגלל אטימות או חוסר נגישות היית חושב פעמיים לפני הנאום המעליב שלך. ואולי את השביתה הזו עושים חלק למען הילדים שהשאירו בבית? כדי שלילדים האלה יהיה מה לאכול, למשל? השיקול הזה של להקריב את השבועות האלה כדי להשיג תוצאות לטווח הרחוק הוא השיקול היחידי שנותר לאנשים שחלקם תרמו ועדיין תורמים למדינה הזו. חבל שאתה קופץ למסקנות כל כך לא אינטליגנטיות ורדודות. ועוד יותר חבל שאתה לא היחיד... פויה!
 

Quanta

New member
זה לא סותר את מה שאמרתי

אני מסכים שהמון מקומות עבודה ולימודים סגורים בפני הנכים וזה לא הוגן! אבל השביתה לא תשנה את היחס של המקומות האלו לנכים אלא אולי אפילו תביא לתוצאות הפוכות - כל אחד שיעסיק/ילמד נכה ידע שעלול לבוא יום והנכה יסחוט אותו כמו שהוא סוחט היום את משלם המסים! לגבי נכים עם ילדים - הם מקבלים תוספות בעבור כל ילד וילד. מטרת הביטוח הלאומי היא לתת לנזקקים את המינימום, אני מדגיש מינימום, הדרוש לאלה הלא מסוגלים לפרנס את עצמם בחברה. אין המדינה יכולה וגם לא צריכה לכלכל את אילו הרוצים יותר מהמינימום. אני חושב במקום להגדיל את הקצבאות של הנכים עדיף לאכוף את "חוק השיויון לבעלי המוגבלויות" באמצעות כנסות לעסקים/מוסדות לימוד שמפלים נכים!
 

GIPSY

New member
Quanta!!! לא אאחל לך בקרוב אצלך

משום שאתה כבר בפנים עמוק חזק, רק חבל שאתה לא מודע לכך והולך לקבל עזרה דחוף (וכמובן באם אתה עדיין לא קלטת לא התכוונתי דווקא לעזרה כספית) ובאם אתה אגב, תהיה מעוניין אני אשמח להפנות אותך לקולגה שלי שהוא גם מקבל באופן פרטי בביתו, כי רק תת יצור כל כך קטן, עלוב ואומלל מן הסוג הנחות ביותר בעל מוח חולני, סדוק עמוק ומעוות כשלך יכול ומסוגל להיות חכם וחזק על חלשים ממנו והלהשפריץ לכל הכיוונים ובנשימה אחת כל כך הרבה שטויות אומללות בשניה אחת בצורה כל כך אכזרית קרה ואטומה מבלי להניד עפעף. אחרת עם עוד הייתה לך איזושהו זיק של תקוה ובין כל החרא נטו שממלא לך את הראש הייתי מבחינה ולו בחלקיק הזעיר ביותר של תא מוח בודד אחד אצלך הייתי מבקשת ממך לעשות מאמץ אל, לעצור את הסוסים שלך ולנסות לחשוב לרגע אם באמת זו קבוצת אנשים שמשעמם לה ושאין לה דברים יותר חשובים לעשות והיא באמת נהנת סתם מתוך סאדו מאזוכיזים לעלות ולשהות במצבם תוך סיכון בריאותם (אגב המעטה שנשארה להם) בקור הזה, להזניח את משפחתם וילדיהם או שמא אולי יש דברים בגו והממשלה לא עומדת ומקיימת את מלא הזכויות והחוקים שהמדינה בעצמה החליטה עליהם. אגב ניראה אותך חכמולוג וגיבור גדול כשיבוא היום ותראה שגם אותך במובן מסויום המדינה דפקה (כי אתה יודע, הגלגל מתהפך ובמדינתינו - בפרט במדינתינו יומו של כל אחד ואחד מאיתנו עלול להגיע בסופו של דבר) ואז אני מאוד מקווה בשבילך שתזכור את הנאום הכל כך ""תכשיטי"" ומלא "פנינים" ו"מרגליות"" שהפקת מהמקלדת שלך ולאת תצא למחות ו""לקחת משהו מקופת המדינה"" ותעמוד כמו אותו גבר שאתה כל כך מתיימר להיות במילה שלך ובאותה צורה תבלע את הצפרדע שלך שאתה בעצמך כה מהרת והפלאת להוציא כאן. אגב ב""אמת"" ""תודה"" לך מ""קרב לב"" על ה""פירגון"" ולו הקל והקטן שלך (תרתי משמע כמובן) לנכים. משתתפת בצערך ובצער אמך ומשפחתך ואני מקוה שזאת אתה מסוגל לעשות ותשלח להם את תנחומיי על העונש שבלידת אחד כמוך
 

Quanta

New member
רב התגובה שלך לא עניינית כלל

אך אענה בכל זאת לפי נאומך ההפסד העיקרי של הנכים הוא הקור והעובדה שהם לא עם המשפחות שלהם. נזקים אלו אינם לטווח ארוך ויפסקו מיד עם סיום השביתה. לעומת זאת הנזקים שיגרמו לי אם אלך לשבות יהיו נזקים לטווח רחוק - אובדן מקום עבודה/לימודים גם לאחר סיום השביתה. אגב המדינה כבר דפקה אותי וגם את כל שאר אזרחיה בגלל שהתקציב לא מחולק לפי אמות מידה הוגנות ואובייקטיביות אלה לפי לחצים סקטוריאלים ושביתות. במילים אחרות לוקחים את הכסף שלי ושלך ונותנים אותו למי שצועק יותר... אגב אקווה לתגובה עניינית הפעם..
 

solikol

New member
בשורה התחתונה

אף אחד לא מכריח אותך להזדהות או חס וחלילה לפרגן ואם אתה מרגיש דפוק או מקופח תארגן עוד אנשים שמרגישים דפוקים ומקופחים על רקע דומה לשלך ונסה לשנות את המצב. צר לי שאין לך את היכולת להבין את הקושי של השובתים ואתה מסוגל רק לברבר על מקום העבודה שלך שלא לדבר על כך שהנזקים שאתה מדבר עליהם הם לטווח הקצר דווקא. אנחנו לא נבין אחד את השני לעולם כנראה אבל הייתי שמחה אם תסכים שלא להסכים בלי לכנות אותנו פראזיטים בדרך. יום טוב.
 
למעלה