בקטנה
הזכרתי את הCMB והCMD
במו"ד 3/3.5 היית צריך לאלתר ולנסות ומצוא דרך לעשות אלמנט מגניב לדוגמא: "אני מתגנב מאחוריו, קופץ לו על הגב ומכסה לו את העיניים כדי להפריע לו לראות". להתגנבות, יש STEALTH, אבל מה אתה עושה עם הקפיצה על הגב? עם כיסוי העיניים? זה תקיפה? זה היאבקות?
אז בPF יצרו את "תמרון הקרב" הCM. לכל דמות יש CMB - שהוא התוסף לתמרון הקרב בהתקפה, וCMD שהוא המגן. לא זוכר כרגע איך הם מתחשבים, אבל הם שונים במשהו מהAC הכללי.
לגבי המקצועות - גירוש אלמתים, שהיה דבר ממש מגניב במו"ד 2 (קופסאות) וממש לא הבנתי איך היה אמור לעבוד ב3/3.5 בוטל. במקומו לכוהנים ופלאדינים יש משהו שנקרא Channel energy - כהן טוב יכול לתעל אנרגיה חיובית שפועלת ברדיוס ממנו, מרפאה בני ברית (כמו ריפוי המוני) או פוגעת באל-מתים. את היכולת הזו, אפשר לשנות עם כשרונות, כדי שכהן טוב יוכל לפגוע ביצורים חיים רשעים ועוד כל מיני.
למרות שגם פה יש מקצועות יוקרה, ואתה יכול לשלב, גם דמות שנשארת בהתמדה אותו מקצוע (לא בטוח לגבי הלוחם) עדיין משתנה ומתפתחת.
אתה מקבל בונוס על כך שאתה נשאר אותו מקצוע (מגדיר בתחילת המשחק מקצוע מועדף, ואתה מקבל בונוס כל פעם שאתה עולה דרגה במקצוע המועדף שלך - תוספת מיומנות, נקודת פגיעה או למקצועות מיוחדים יש דברים מיוחדים, כמו תוספת לחשים וכו')