למה ציוני המייצב כל כך נמוכים?

התכנית הזו ודומותיה גורמות נזקים

יש אפילו פרסומות בעלות מסרים אלימים. לפעמים אני צופה בתכניות המיועדות לילדים ומזדעזת מהמסרים שלהם ומהוולגריות השופעת שלהם. נכון שהתכנית הטלויזיונית היא רק קצה של קרחון. חינוך לתרבות הוא גם חינוך לצפייה נכונה. אם בבית הספר אין תרבות ואם יש נטייה להוריד את הרמה של הליבה , כמו למשל, הניסיון להכניס את תכנית הלימודים החדשה במתמטיקה לחטיבות הביניים שמניחה שיש לשנות את המתמטיקה כדי להתאימה לקליטה של החלשים . במקום מאמץ להעלות את הרמה באה ההתחנחנות וההפרטה ורק שיקולי כדאיות כספית. איבדו גם את השיקולים הערכיים.
 
לא פשוט יותר לא לצפות בתכניות האלה?

מגוחך בעיני שהורים באים בטענות לתכנים בטלוויזיה ומצפים מרגולציה לטפל בזה כשכל מה שהם צריכים לעשות זה לשלוט על המתרחש בביתם ולחנך את הילדים שלהם לצפות במשהו אחר או לא לצפות כלל ולהעביר את זמנם במשהו אחר.
 

Leeat1

New member
החינוך בא מהבית וזה לא משנה מה ישדרו

בטלויזיה או באיזשו שעה, זו לא אשמת הילדים אלא אשמת ההורים שלא משגיחים.
 
אנא, התמקדו בנושאי המתמטיקה

שלום לכל המשתתפים, האתר שלנו הוקם כדי לקדם את החינוך המתמטי. אין ספק שהוא תלוי בחינוך או בחוסר חינוך של הציבור. עצם העובדה שאנחנו מתרים שנים רבות שהכישלון בפתח ולאף אחד לא היה איכפת אומרת שאנחנו בבעיה אמיתית. מכל הנושאים שבעולם בחרנו במתמטיקה, כי היא מקצוע שיכול לקבוע עתידה של מדינה ועתידם של אזרחיה. גם שיפור בתחום הזה יזיז מעט את העגלה מהבוץ. אפשר וצריך לשפר תחומים אחרים ורבים. אם כל אחד יעשה את הנדרש בתחומו, המצב יהיה טוב יותר. הבה נתקן את המתמטיקה, הלשון (ללא ביטויים בוטים נוסח השוק) , הידע, ההבנה. גם זו מלאכה רבה. אם מישהו מכם יכול לתרום בתחום נוסף, הרי זה משובח.
 

Saladin

New member
אז אני מבין

שאתה/את מאשימ/ה את הירידה בלימודים של אחותך בטלויזיה. יש לי רעיון: אולי תאשים את אחותך בירידה שלה בלימודים? זה יעזור לך לעזור לה באמת במקום לספוק כפיים במחאה נגד תכניות שלוקחות בסה"כ שעה אחת מתוך 24 שעות ביממה.
 
מוזר ביותר!

גדלתי על התוכניות האלה לצערי, או לא. ומה? אני לא מדברת כמוהם ולא מזלזלת בלימודים... איך קרה הדבר O:.???? אני בטוחה שאני לא איזה גאון או אני לא אינטילגנטית בצורה לא אנושית... הכל חינוך מהבית! ההבחנה בין "טוב לרע" "נכון ולא נכון" "ראוי ולא ראוי"... אני לא חושבת שאי פעם תוכנית טלויזיה השפיעה עלי בצורה כ"כ קיצונית..(או על החברות שלי) לפני שאתם מפנים אצבע כלפי כל גורם חיצוני,תבדקו טוב טוב איך אתם מתנהגים ו\או מחנכים את ילדכם . טלויזיה אמנם מזיקה, אבל אם "צורכים" אותה במידה (כמו כל דבר בעצם) לדעתי אין שום נזק. יום טוב
 
אני חייבת לחלוק איתכם סוד גדול,

שנעלם ממרבית תושבי המדינה: למכשיר ההוא יש כפתור. קטן נסתר. כשלוחצים עליו המכשיר כבה. לאילו שעצלותם מחייבת, יש למכשיר סרח עודף קטן שמאפשר לעשות את אותה הפעולה מכל מקום.... אז זהו. יש לי בבית שני מכשירים ושני ממירים. וחודש בחודשו אני שואלת על מה אני משלמת כי איש מאיתנו לא טורח להדליק. לשום מטרה. אולי למעט סופ"ש וגם אז לרוב אנו צפים בתוכניות נבחרות או בסרטים. אם בכלל. הילדים שלי - ברגע שמגיעים אליהם חברים רצים לחדר משחקים פותחים את הארון ואחרי כמה דקות לא רואים יותר רצפה. כן, יש עדיין מין קופסאות קרטון כאילה שיש בהן דברים ארכאיים כמו לגו, פליימוביל, קלפים משחקי חשיבה... בעיתות משבר, לעיתים הילדים נזקקים למחשב שומו שמיים. על קלאב פינגווין כבר שמעתם? על קומפדיה? אז ככה: אין לי מושג מהו ערוץ הילדים. כשהבכור רואה כבר משהו הוא נכנס ל- VOD ורואה סדרות של לוגי. כל כך פשוט. מעולם לא הייתי צריכה להתווכח או לעשות משהו. יש להם כל כך הרבה דברים יותר טובים. ילדים מסתבר יודעים מה טוב בשבילהם כל עוד מעמידים בפניהם מספיק אופציות (ואוסרים על המטפלת להפעיל טלויזיה).
 

Omega60

New member
רגע רגע, עד בוב ספוג

למען שמו הטוב של בוב ספוג, אציין שזו סדרה שנונה ביותר עם דמויות משעשעות. היא בהחלט לא עומדת באותה הקטגוריה של סדרות מזעזעות כמו "כמעט מלאכים" ו-"פטיטו".
 
הורים רבים זקוקים להנחייה

תכנית כמו "סופר נני" זוכה לצפייה מרובה. ניתן להדריך הורים כיצד לחנך את ילדיהם ולהשתמש לצורך זה בכל הרשתות הממלכתיות. בעיקר איך לשים לילדיהם גבולות, אילו תכניות מומלצות וכו'. מה הנזק מכך שמגבים בכל מחיר את מעשי הילד, איך הם ישלמו את המחיר על חינוך לקוי.
 

ליבי54

New member
זה היה נפלא אם כל ההורים במדינה היו מודעים ו

ויכולים לשלוט בנושא זה ולנווט את הילדים לאפיקים שונים . האם זו המציאות? זו בריחה מלעמוד מול מציאות בלתי רצויה. שלטון המדינה בהתנהלותו חייב לתת את הדעת על החינוך בראש ובראשונה!!! ושר החינוך והתרבות- באופן כללי- מתפקודו לתת את הדעת,על כך ולפקח על הנעשה -בדרך יצירתית חדשה- לא לקחת רק דוגמאות וחיקויים ,שאולי לא מתאימים למדינתנו .
 

ליבי54

New member
בודאי לא אשמת הילדים,זה אשמת מערכת החינוך .

ההורים היו פעם ילדים ,זוכר? 60 שנה המדינה שלנו ? ולא השכילה לפתח את הילדים של אז ,להיות הורים שמכוונים את ילדיהם היום. מה דעתך ? מי האחראי לחינוכם של הילדים ,שהוריהם אינם יכולים "לשלוט" בילדיהם?
 

kristal22

New member
למה ציוני המייצב כל כך נמוכים?

במדינה שבה כל ילד(מילא, אבל מה תגידו על מבוגר) צופה בתכנית טיפשית ומרותק אליה רוב הזמן שהוא בבית, איך לא יהיו ציונים נמוכים. פלא ששרת החינוך לא יוצאת נגד שידור תכניות חסרות תכלית, המעקמות את החשיבה, ההבנה , וכל צורת האדם.... אני מדבר על התכנית האח הגדול ועוד... למי שלא הבין. שתבינו, אני אינני צופה בטלויזיה, הספיק לי פעם אחת לפני 3 חודשים להגיע לביתו של אחד מקרובי ולצפות באחד הפרקים הראשונים של התכנית כדי להגעל ולהבין מה יהיו ההשלכות. מאז, אע"פ שאינני צורך תקשורת גדול ואע"פ שאינני צופה בתכנית כאמור, אני מוקף כולי יום יום שעה שעה במושגים מהתכנית, אם כאשר אני הולך ברחוב ושומע חבורת נערים מדברת ואם כאשר אני במקרה פעם ב... פותח עיתון. חייב להופיע איזה מושג מלוכלך מהתכנית הזו. אם זה המצב אצל אדם "מנותק", אני לא יכול לתאר לעצמי מה קורה במוחם של ה-"מכורים". (רוב המדינה כנראה?) בישראל מוכרים לנו את הלוקשים שארצות אירופה כבר הספיקו מזמן לזנוח. מה שהשכילו לעשות באנגליה ובארצות מפותחות שרוב התכניות בפריים טיים (בהקבלה לישראל- ערוץ 2 וערוץ 10 משעה 20:00 עד 0:00) הן תכניות בעלות חשיבות מסויימת מבחינה אינטלקטואלית. זה לא אומר שהן משעממות- אלא את העניין והסקרנות והכיף מקבלים דווקא מנושאים "מדעיים" וכו'... מי שפחות צופה בערוץ 2 ויותר בערוץ BBC יבין טוב מאוד על מה אני מדבר. ערוץ 8 לא מספיק צריך ששיא ההנאה תגיע מדברים מועילים (דהיינו בערוץ המתיימר לספר את שיא ההנאה). ואז את התוצאות בוודאי ובוודאי שיראו כבר בלימודים אם לא לפני זה-- ברחוב.... בתקווה שכולם יתעוררו בקול רעש גדול ויגידו לא לארז טל
 
צריך לחנך את כל הציבור

משרד החינוך צריך להשתמש באמצעים של התקשורת לכוון את ההורים. לא יעזור לנו אם נסתכל אחורה ונראה שגרמנו נזק למפונקי ההווה . אולי הגיע הזמן לבחון גם מה הם הערכים שעליהם אנחנו רוצים לבסס את חברתנו. בוודאי שזו אינה אשמת הילדים, אבל אי אפשר להאשים את המערכת בכל. אם נעשה זאת ניטול את האחריות מההורים. הבעיות סבוכות מכדי האשמה של גורם אחד.
 

3תיתי

New member
בגלל תכנית טלויזיה

הציונים במיצ"ב נמוכים? ומה היה כשהתכנית עדיין לא שודרה? הרי גם אז היו ציונים נמוכים. את איזה גורם לא רלוונטי כדאי להאשים בכך?
 
כישלון חינוכי לא מגלים מייד

מה שאמר קריסטל נכון באופן כללי, אך התוצאות של המיצב הן שיקוף של מצב מתמשך. בין היתר הרדידות של מה שרואים בטלויזיה היא תוצאה של החינוך שהם קיבלו במערכת שלנו. האח הגדול וכל יתר הזבל הם חולייה אחת בתהליך המתמשך של הרס התרבות.תפקידו של משרד החינוך הוא לדאוג לתשתית תרבותית כזאת שתאפשר יצירה תרבותית.
 
מדוע על משרד החינוך להתערב בתכנים של טלוויזיה

מסחרית? בענייני משרדו הוא משרד החינוך לא יודע להתערב אז עוד בשוק החפשי הוא צריך להתערב? אני לא מבין.
 

bargila

New member
אבל זה הכל חלק מאותו תהליך

זה לא החל אתמול. מי שנמצא כיום במשרד החינוך, נמצא שם בדיוק מהסיבה שגרמה לאח הגדול לעלות ולאיכות התכנים בטלוויזיה לרדת. כסף. כסף זה שם המשחק - אם יולי תמיר הייתה מגיעה חפה מפוליטיקה מלוכלכת למשרד החינוך אין לי ספק כי הייתה יכולה לעשות מהפכה - כמו כל אחד אחר שמגיע לשם עם הניסיון העשיר שיש לה. הבעייתיות היא שהיא נכפפה לכל כך הרבה גורמים שסירסו את יכולותיה במהלך הדרך ככה שהיא הגיעה נטולת רצון משמעותי לנקיטת פעולה. הסיבה המרכזית שבגללה היא צריכה לצאת כנגד הטלוויזיה המסחרית והשוק החופשי, היא בדיוק הסיבה שבגללה היא לא עושה את זה - מי שדאג להציב אותה שם, גם דואג לכך שהיא תמשיך לשמר את הסטטוס-קוו הטלוויזיוני. שוק חופשי זו רק מסכה ששמו לך על העיניים בכדי שתצדיק את כל הזבל הזה שאנחנו מתבוססים בו.
 
אנא, התייחסו ספציפית לחינוך המתמטי

לא נוכל לתקן את כל חוליי החברה, ובוודאי לא את הפוליטיקה. יש כל כך הרבה לעשות בשביל המתמטיקה (גם הקריאה והבנת הנקרא, הקניית ידע, אנגלית ושפות אחרות, אך בהם לא נעסוק) . למרות החוליים הרבים יש במדינה שלנו כוחות רבים וטובים , צריך לחזקם. העיקר לא להיות אדישים ולעמוד מהצד. לא לוותר על האיכות.
 
למעלה